fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המסע בדרך למסע

מתוך מועדון אדיס לקהילה האתיופית בפרדס חנה ומתוך קבוצת תיאטרון נשים התגבשה קבוצה יצירתית של נשים שהחליטו להקים עסק, שבו הן מוכרות מאכלים אתיופיים וחושפות את תרבותן, במטרה להרוויח מספיק כסף למימון טיול שורשים באתיופיה, לו הן כמהות כבר שנים
מטעמי בנות אדיס
מטעמי בנות אדיס (צילום: נירית שפאץ)

כל הפרדס 20.6.14שורשיה של קבוצת "מטעמי בנות אדיס" היא במועדון אדיס לקהילה האתיופית, ברחוב אדנים בפרדס חנה. אילנה דסטה, בת 44, אם לחמישה ילדים, פעילה בשכונה שנים רבות. היא חברת עמותת אדיס ומיוזמי הקמת המועדון. "ביקשנו מקום משלנו להיות בו, שבו נעשה ישיבות ופעילויות. קיבלנו מהמועצה את המקלט, ואנשים עזרו לנו לשפץ את המקום. התחילו להתקיים בו סדנאות ופעילויות, בנוסף לפעילויות אחר הצהריים עם ילדים", היא מספרת.

מלכה סנבטו, בת 37, אם לשלושה, שבעלה, שמחה, הוא יו"ר עמותת אדיס, מספרת איך הפכה קבוצת הנשים, שחלקן מכירות אחת את השנייה מילדותן באתיופיה, לקבוצת תיאטרון לפני חמש שנים: "הציעו לנו במשרד הקליטה ובמחלקה הקהילתית במועצה ללמוד ולעשות משהו מיוחד. אמרנו שאנחנו רוצות להקים תיאטרון נשים". הן עשו סדנת תיאטרון, שבסופה הופיעו במתנ"ס בהצגה "על כנפי הזיכרונות", אותה כתבו והציגו בעזרת במאית, על בסיס חוויות הילדות שלהן. לתיאטרון הצטרפו 14 נשים, ומתוכן נשארה קבוצה של תשע נשים. הן העלו הצגהאחרת, "לדבר מהלב", בעין שמר, בבימויה של עדי שגב. ההצגה הייתה להצלחה והן העלו הצגה נוספת, בינואר 2012, באולם התיאטרון של מתנ"ס פרדס חנה. הנשים היו נפגשות לחזרות כמה פעמים בשבוע, וכך התגבשה הקבוצה והמשיכה מהתיאטרון הלאה.

מטעמי בנות אדיס
מטעמי בנות אדיס (צילום: נירית שפאץ)

ורדה גיל, מתפעלת מבוגרים במועדון אדיס, ארגנה ערבי נשים כמו יום האשה הבינלאומי, שנעשו במועדון אדיס, והיו הצלחה גדולה. גיל: "בערבים אלה התגבשה הקבוצה שהמשיכה הלאה מהתיאטרון לפעילויות נוספות. במקביל, חלק מהנשים השתתפו בפעילויות העצמה בויצ"ו כרכור, והשנה הוקמה קבוצה מעורבת של 20 נשים אתיופיות ופראנג'יות שסיפרו זו לזו על ילדותן, על החיים בארץ, על הקמת משפחה וכדומה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות