fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"היה מצמרר ומרגש"

קבוצת ילדים ב' של מועדון ספורט פרדס חנה חזרו מלאי חוויות מהטורניר הבינלאומי בלייפציג, שם סיימו במקום השלישי המכובד
שחקני פרדס חנה לאחר המפגש מול הקבוצה המקומית (צילום: מאיר מרדכי)

קבוצת ילדים ב' של מועדון ספורט פרדס חנה כרכור שבה מלייפציג שבגרמניה עם מטען ענק של חוויות ששולבו בתשעה ימי הביקור. הקבוצה יצאה זאת השנה השנייה ברציפות לטורניר בינלאומי וזאת לאחר הזמנה מיוחדת שהגיעה מהעיר הגרמנית.

השחקנים, שלוו ע"י המאמן משה יזדי וההורים מינו נגרין ויואב פרידמן השתתפו בטקס לזכר שחקני הקבוצה המקומית "בר כוכבא" שנרצחו במלחמת העולם ורק שחקן אחד שרד את השואה: ליאו ברטפלד ז"ל.

משפחתו של ברטפלד יחד עם ראש הקהילה בלייפציג מנציחים את זכרם בטורניר שמתקיים מדי שנה והם אלה שממנים את אירוח המשלחת. בטקס נכחו חברי פרלמנט ועיריית לייפציג וכן ניצולי שואה מארה"ב וקנדה. לאחר הטקס התארחה המשלחת בבית הקהילה היהודית לארוחת ערב ולמחרת לאחר תפילת שחרית התארחו לארוחת בוקר.

במהלך הביקור התארחו הילדים בברלין, ערכו שייט וכיופים נוספים. במהלך הטורניר נערך משחק אימון נגד קבוצה של ילדי פליטים שהיגרו לגרמניה. כמו כן ערכו משחק ידידות נגד קבוצה מקומית "יונייטד לייפציג" וניצחו בקלות בתוצאה 0:7.

ביום שבת נערך משחק נוסטלגי מול ותיקי הבונדסליגה. במשחק השתתפו חבר פרלמנט מקומי, ד"ר וייס, וכן המאמן משה יזדי ומנהל הקבוצה מינו נגרין.

שחקני פרדס חנה לאחר המפגש מול הקבוצה המקומית (צילום: מאיר מרדכי)
שחקני פרדס חנה לאחר המפגש מול הקבוצה המקומית (צילום: מאיר מרדכי)

בטורניר עצמו השתתפו 15 קבוצות ממספר מדינות ושחקני פרדס כרכור סיימו במקום השלישי. במהלך הטורניר ניצחה הקבוצה קבוצות כמו פ.צ. ציריך בתוצאה 0:4 משערים של דן אמרה, יואל נגרין, עידן בנדח ואורי קוריצינר. בנוסף הקבוצה ניצחה את האל הגרמנית בתוצאה 0:3 משערים של יובל פינטו, דן אמרה ויואל נגרין. במשחק על המקום השלישי ניצחה פרדס חנה קבוצה מצ'כיה בתוצאה 2:5 משערים של דן אמרה, טל הולצמן, רותם ברוער, אסף מולר וגיא גלובקה.

אחד מכוכבי הטורניר היה אסף מולר: "הטורניר היה חוויה של כדורגל. שיחקנו מול קבוצות נוער מאירופה והייתה התרגשות גדולה לפני כל משחק. היה גם מעט לחץ ובעיקר אתגר לשחק מול מועדונים גדולים ומול ילדים יותר בוגרים מאיתנו. זכינו במקום השלישי מתוך 15 קבוצות ואני שמח שייצגנו בכבוד גם את המועדון וגם את מדינת ישראל".

מולר התייחס גם לצד החינוכי בנסיעה ואמר: "נציגי הקהילה היהודית בלייפציג אירחו אותנו לברביקיו. נהנינו לשמוע עברית אחרי כמה ימים של גרמנית ואנגלית. היו הרבה אנשים שאירחו אותנו ועשו לנו כיף. היה גם מאוד מעניין להסתובב בבניין הפרלמנט השקוף בברלין. לחוות את ההיסטוריה ולהסתובב כיהודי בבניין הזה כחלק מנבחרת הכדורגל היה מצמרר ומרגש. למדנו על השואה בשיעורי ההיסטוריה, בביקור הזה זה התערבב עם החוויות של הספורט".

בסיום הביקור הבטיחו המארגנים לארח את המועדון מפרדס חנה גם בשנה הבאה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות