fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אומנים התגייסו למאבק נגד סגירת הבית העגול בפרדס חנה

משרד החינוך הוציא לבית הספר צו סגירה שיכנס לתוקפו בשבוע הבא. עמותת בית הספר מחריפה את צעדיה. שי אביבי, גבי ניצן ואברהם טל שילדיהם לומדים בבית הספר, ואף השחקנית תיקי דיין שנכדתה אליה לומדת בבית העגול, הצטלמו לקמפיין המאבק
הבית העגול
הבית העגול (צילום: מוטי לב)

מחריף המאבק נגד סגירת הבית העגול בפרדס חנה. משרד החינוך הוציא השבוע צו סגירה לבית הספר שייכנס לתוקפו החל מהשבוע הבא.  ביום שלישי הגישה עמותת בית הספר לבית המשפט העליון  בירושלים בקשה לצו עיכוב  ביצוע נגד סגירת בית הספר. בית המשפט אמור למסור החלטתו עד לסוף השבוע.  כמו כן העמותה גם הגישה ערעור על ההחלטה למשרד החינוך.

בית הספר "הבית העגול" מופעל על ידי עמותה פרטית, הוקם בפרדס חנה לפני שש שנים. השנה העתיק את מקומו לאלוני יצחק. כ-120 תלמידים  לומדים בו מגיל הגן ועד גיל 12. לדברי עמותת בית הספר, הסיבות שנותן משרד החינוך לכך שאינו רוצה להכיר בו הן שבית הספר לא מושתת באופן עקרונות של משמעת אלא על חופש ובחירה ולא מחייבים בו תלמידים להיכנס לשיעורים אם אינם רוצים בכך. כמו כן תוכנית הלימודים בבית הספר חורגת מהתוכנית המוכתבת על ידי משרד החינוך, בבית הספר לא קיימת הפרדה ברורה בין קבוצות גיל.

מנכ"ל עמותת הבית העגול והמנהל האדמיניסטרטיבי של בית הספר קולו אור: "לצורך הערעור הבאנו חמישה מומחים לחינוך, ביניהם שתי מפקחות לשעבר של משרד החינוך ושלושה דוקטורים לחינוך המומחים להערכה פדגוגית. כל החמישה יצאו ממש נפעמים מהבית העגול, ונתנו לנו חוות דעת מאוד חיוביות. משרד החינוך שלח לנו דו"ח פדגוגי רק ביחד עם צו הסגירה שמועדו לשבוע הבא, וזאת רק אחרי חודשים של פניות ובקשות לקבל את הדו"ח. בשנה שעברה ננזף משרד החינוך על התנהלותו. הדבר משקף את חוסר הרצון של משרד החינוך לתקשר איתנו. מותר לנו להסביר למה אנחנו לא חושבים שצריך לסגור את בית הספר".

גיוס סלברטי לקמפיין

בדף הקמפיין שפתחה עמותת בית הספר לגיוס תרומות לצורך ההוצאות המשפטיות, ניכרת פעילות תוססת. לפי הנתונים המופיעים בדף, נאספו דרכו כבר למעלה מ-80 אלף שקלים, בדף האתר מוצעות לתורמים פעילויות על ידי הורים לילדי ביה"ס, בתחומיהם: פגישת ייעוץ אדריכלית, סדנת משחק, טיפול שיאצו, הדרכת הנקה, מפגש ייעוץ להורים ועוד.

במקביל, בסרטוני הקמפיין נגד סגירת בית הספר, שהועלו גם ליוטיוב, ניתן לראות את גבי ניצן, שי אביבי ואברהם טל, הורים לילדים בבית הספר, את תיקי דיין שנכדתה לומדת בו, והורים נוספים שמספרים על בית הספר ומשבחים אותו ואת תרומתו לילדיהם.

תגובת משרד החינוך: "הנושא נידון בבית המשפט, אי לכך לא נוכל לפרט".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות