fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הגננת דיווחה על אלימות וברווחה לא נעשה דבר"

מקורבים למשפחת הילד מפרדס חנה שדקר את אחיו טוענים לאוזלת יד של אגף הרווחה. המועצה: "נמשיך ללוות את המשפחה"
"מקרה חריג". תמי ברששת צילום: שלומי גבאי
"מקרה חריג". תמי ברששת צילום: שלומי גבאי

ביום ראשון דקר ילד בן 5 את אחיו בן ה-4 בגלל ריב על אופניים, בעת ששיחקו בחצר בית המשפחה ברחוב החסידה בפרדס חנה. הילד שנדקר פונה עם פגיעה חודרת בצוואר לבית החולים הלל יפה ומצבו הוגדר קשה. הוא טופל בחדר טראומה, ולאחר ייצוב מצבו הועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ כללי. מדובר בהורים בשנות ה~30 לחייהם, הורים לארבעה, הלומדים במסגרות חינוכיות ביישוב. הילד שנדקר הוא הצעיר מביניהם. האב שוהה עם הבן שנדקר בבית החולים, בעוד האם נשארה בבית עם הבן הדוקר. ממשטרת חדרה נמסר כי המשך הטיפול הועבר למחלקת הרווחה בפרדס חנה.

מקורבים למשפחה הביעו זעם על מה שתואר על ידיהם כאוזלת יד של אגף הרווחה במועצת פרדס חנה בטיפול במשפחה, המוכרת לרווחה, בשנים האחרונות. "לילד הדוקר הוצמדה סייעת זה כשלוש שנים, והסייעת והגננות דיווחו על תופעות של אלימות מצידו בגן", אומרים המקורבים, "אך על פניו, לא נראה שנעשה כל טיפול בנושא. דרושים טיפול מסיבי יותר ומעקב, ואלה לא ניתנו לו".

תמי ברששת, מנהלת אגף רווחה במועצת פרדס חנה-כרכור: "בבוקר יום שני נשלחו צוותים של פסיכולוגיות לבתי הספר והגנים בהם לומדים ילדי המשפחה, כדי לתת סיוע מתאים למחנכים ולילדים. כמו כן, התכנסנו הבוקר ברווחה לישיבת חירום עם החינוך, המרכז לגיל הרך, השירות הפסיכולוגי ומפקחי הגנים, והחלטנו על מהלכים המיועדים למפות את צורכי המשפחה והקהילה". ברששת ציינה כי שני האחים הנוספים פקדו את מערכות החינוך למחרת האירוע.

"מקרה חריג". תמי ברששת צילום: שלומי גבאי
"מקרה חריג". תמי ברששת צילום: שלומי גבאי

"מדובר במקרה חריג בכל קנה מידה. ילד בן 5 אינו עבריין ואינו בר עונשין. לכן אפשר רק ללכת על כיוונים של טיפולים ברווחה ובשירות הפסיכולוגי".

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר בתגובה: "טובת הילדים עומדת לנגד עינינו, ובכוונתנו להמשיך וללוות את הילדים ומשפחתם לאורך תהליך הטיפול וההחלמה. מטעמי חיסיון וצנעת הפרט לא נוכל להתייחס לפרטים נוספים בעניין אירוע מצער זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות