fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חריש: ב-2019 הילדים ילמדו ליד הבית

בימים אלה מסתיימים שלבי התכנון של בית ספר תיכון בעיר הצומחת, שייבנה על שטח של כ-20 דונם ויכלול 36 כיתות. המבנה יפעל גם לשימושים קהילתיים
הדמיה של התיכון המתוכנן בחריש. הדמיה: גל אקסלרוד, באדיבות עצמון אדריכלים
הדמיה של התיכון המתוכנן בחריש. הדמיה: גל אקסלרוד, באדיבות עצמון אדריכלים

בקרוב ייצא לדרך בחריש פרויקט שאפתני – הקמת בית ספר תיכון שהוא הרבה יותר מתיכון. המבנה מתוכנן ונבנה כך שחלליו ומתקניו יוכלו לשמש גם לפעילות קהילתית מתוך תפיסה שבית הספר אינו מנותק מהקהילה, אלא חלק ממנה.

כיום בני הנוער בחריש נוסעים ללמוד מחוץ ליישוב, בתיכון גוונים שבמועצה האזורית מנשה. מאחר שהמועצה המקומית חריש תצמח לעיר של 100 אלף תושבים הצורך בתיכון מקומי ברור.

המיקום שנבחר לתיכון הוא שכונת אבני חן. התכנון הכולל למתחם כבר הסתיים, ולאחר שייבחר במכרז הקבלן יחלו עבודות העפר. היעד לסיום הפרויקט ולפתיחת התיכון הוא דצמבר 2019.

הדמיה של התיכון המתוכנן בחריש. הדמיה: גל אקסלרוד, באדיבות עצמון אדריכלים
למידה מרחבית. תיכון חריש (הדמיות: גל אקסלרוד, באדיבות עצמון אדריכלים)

מהנדס המועצה המקומית חריש, אדריכל ישראל בן ישראל, מתאר: "האדריכלים של הפרויקט הזה הם מושיק עצמון ובתו, מיכל ספיר עצמון, אדריכלים עם רקורד בתכנון האולמות בגני התערוכה, המכללה למינהל בראשון לציון, התיכון ברחובות ועוד. עלותו כוללת תקציבים ישירים ממשרד החינוך – כ-50 מיליון שקלים, ועוד כ-20 מיליוני שקלים מתקציבים נוספים שאנחנו רוצים לגייס מגורמים כאלה ואחרים. קיבלנו כבר הרשאה של כ-19 מיליון שקלים באישור משרד החינוך להתחיל לבצע לתכנן את בית הספר במלואו, ואנחנו עובדים במקביל על מה שכבר תוכנן. התיכון ייבנה על שטח של כ-20 דונם ויכלול 36 כיתות. יוגדרו בו שלושה אזורים, בכל אזור 12 מתחמי כיתות ומתחם מעבדות ומינהלה. בית הספר מתוכנן כך שיוכל לפעול 18 שעות ביום, מהבוקר עד הערב ולא רק בשעות הלימודים. אחרי הלימודים ישמש לשימושים אחרים, ולצורך זה אנחנו מקימים גם ספרייה שתהיה גם מרכז קהילתי. מתכננים גם אולם מופעים ואירועים שייתן שירות לבית הספר וגם למרחב העירוני, בסדר גודל של כמעט 500 מקומות ישיבה. יהיה בו מגדל במה, מה שיאפשר לארח בו כמעט כל הצגה. זה יהיה התיאטרון השני שלנו בחריש, בנוסף לתיאטרון המתנ"ס הכולל 200 מקומות ישיבה".

הדמיה של התיכון המתוכנן בחריש. הדמיה: גל אקסלרוד, באדיבות עצמון אדריכלים

בתכנון לא שוכחים את תרבות הספורט, ומתכננים מגרש משולב שיכיל שני מגרשי כדורסל, כדוריד וקטרגל, וכן אולם ספורט עם 250 מושבים, אם כי ההיקף המדויק של הדברים תלוי בתקציבים נוספים שתצליח המועצה לגייס. לגבי המבנים והכיתות עצמן, במועצת חריש מאמינים שיש קשר הדוק בין למידה והצלחה בלימודים לסביבת הלמידה ופועלים בשיתוף פעולה בין אגף ההנדסה ואגף החינוך.

אדריכל בן ישראל: "בית הספר מתוכנן תוך ראייה פדגוגית שמאפשרת גמישות מרחבית. אנחנו רוצים ליצור פינות, אזורים שיכולים לתת מענה לשימושים שונים וללמידה מרחבית. בכל מתחם כיתות יהיו 3-2 כיתות עם מחיצות ניידות, שיאפשרו לפרק אותן וליצור מרחבים לימודיים גמישים. גם בפיתוח הסביבתי רוצים ליצור חללים שיכולים לשמש מרחבים לשהייה וללמידה, לא רק פורמלית. ליצור מיקרו-סביבה שיכול לשמש את מי שרוצה לצאת וללמוד בחוץ. כל בית הספר יהיה בבנייה ירוקה. קיבלנו תקציב מהמשרד להגנת הסביבה. הדגשים שאנחנו שמים בבנייה הירוקה הם לא רק על דברים כמו איטום ובידודים אקוסטיים, אלא גם על נראות של ירוק. בתכנון נותנים גם מענה תחבורתי, עם חניות לבית הספר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות