fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אף אחד לא יעשה זאת בשבילנו"

שני צעירים משכונת הצפירה בפרדס חנה החליטו לקחת יוזמה ולשפר בהתנדבות את סביבת מגוריהם. יצחק שבתייב, גנן במקצועו, וחבריו לפרויקט ביצעו עבודות ניקיון בשטחים פרטיים ומתכוונים וזו רק ההתחלה. במועצה מברכים על היוזמה
יש גם קבוצת פייסבוק. יצחק שבתייב בפעולה (צילום: פרטי)

שכונת הצפירה בפרדס חנה לא ידועה בתור חלון הראווה הנוצץ של היישוב. באזור, שבו בניינים צנועים, חלקם חדשים יחסית וחלקם ישנים, ניכרת ההזנחה. את מבנה הבתים התושבים לא יכולים לשנות, אך יש הבדל עצום בין החיים בסביבה מוזנחת ומדכאת לבין החיים בסביבה נעימה ומטופחת יותר שמעוררת שמחה והשראה. מי שחושב שזה מצריך תקציבי ענק או נמצא בתחום יכולתן הבלעדי של הרשויות, כדאי שיחשוב שנית.

יצחק שבתייב, תושב השכונה בן 27, חושב אחרת. "אני תושב פרדס חנה זה 25 שנים. עליתי עם משפחתי לארץ ופה השתכנו. בבניינים שלנו המצב על הפנים. בפרדס חנה כרכור, כשמתרחקים מהכבישים הראשיים, מגלים שהכל מלוכלך. אני חושב שאנחנו צריכים וזכאים לקבל פה הרבה דברים שאנחנו לא מקבלים, ולא בחסד, אלא בזכות. לפני חצי שנה אני וחברי, נחמיה דוידוב, תפסנו יוזמה והחלטנו לשפר קודם כל את הנראוּת של השכונה. ההזנחה שהייתה פה צריכה להיפסק. התחלנו לפעול כי הבנו שאם לא נעשה את זה בשביל עצמנו, אף אחד לא יעשה את זה בשבילנו".

יש גם קבוצת פייסבוק. יצחק שבתייב בפעולה (צילום: פרטי)
יש גם קבוצת פייסבוק. יצחק שבתייב בפעולה (צילום: פרטי)

שבתייב, העוסק בגינון לפרנסתו, התחיל לבצע עם חבריו פרויקטים בשכונה בהתנדבות. "עשינו ניקיון כללי של הלכלוך, היה שטח מאוד גדול לנקות. גזמנו וניקינו סביב העצים, בשטחים ששייכים לבניינים ולכן המועצה לא יכולה להיכנס ולעבוד בהם. ניכשנו את כל העשבים השוטים, בעזרת פנייה למועצה הצלחנו לסדר גם דשא. תענוג לראות עכשיו את השטח. אנחנו רוצים ומתכוונים להוסיף גם ספסלים למבוגרים, שולחנות. שאנשים יראו פה משהו טוב כשהם יוצאים מהבית. אני מדבר עם התושבים, עם המבוגרים ועם הזוגות הצעירים, שואל מה אפשר לשפר, ואז גם הם נרתמים לעזור, וזה כמו כדור שלג חיובי. פתחתי בפייסבוק את קבוצת 'חן לשינוי' שבה אני מעדכן על השינויים והתהליכים המתרחשים. אני בטוח שבעתיד יוכל גם להיות שיתוף פעולה חיובי בינינו לבין המועצה".

שבתייב דואג מאוד לדור הנוכחי. "יש יכולת ומשאבים לשפר ולהעניק לילדים שלנו זכות שווה כמו שיש בכל מקום אחר, ואני מקווה מאוד שבעניין הזה מועצת פרדס חנה כרכור בעזרת מרכז אור הממוקם בשכונה תהיה קשובה ונכונה לשיתוף פעולה עם תושבי השכונה. כעת המרכז כולל מרכז למידה בתשלום, וילדינו לא יכולים להיות חלק פעיל ממנו. התקיימו שני מפגשים בעניין זה ביני לבין מנהלת המתנ"ס ומנהלת מרכז אור בחודשים האחרונים, ועדיין לא נרשמה התקדמות. כשאני משתף את ילדי השכונה בפעולות הניקיון בשכונה, אנחנו גם מסבירים להם את חשיבות המעשים האלה, נותנים להם ערך של שותפות ומלמדים אותם לדאוג יותר לסביבתם. אני רוצה להיות פעיל גם כדי לעזור לילדים בשכונה לרכוש יותר השכלה ולעסוק בפעילויות חיוביות. לפני חמישה חודשים לקחתי על עצמי להעביר אימון כדורגל פעמיים בשבוע לילדים בשכונה".

"הלוואי שזה יקרה גם בעוד שכונות", מביע שבתייב משאלה. "אני מוכן לעזור ליוזמות במקומות שבהם רוצים לשנות. תושבי שכונה שמתאגדים ודואגים לעצמם יכולים לשפר את חייהם הרבה מאוד".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים על כל יוזמה קהילתית אשר מטרתה שיפור איכות חיים וסביבת המגורים של התושבים. מועדון אור הוקם לאחר סקר צרכים מקיף ומשמש בבוקר את גמלאי השכונה והיישוב, אחר הצהריים את ילדי השכונה וכל היישוב. מיקום המועדון בשכונה מאפשר לילדים ולתושבים להשתתף במגוון החוגים וההפעלות של המתנ"ס באופן נגיש ונוח. פעילות המועדון פתוחה לילדי השכונה בשיתוף הצופים, ללא תשלום. בחופשות בית הספר מתקיימות סדנאות לילדי השכונה, בתשלום סמלי. למתנ"ס וועדת הנחות המסייעת לכל משתתף עם קשיים כלכליים לקחת חלק בפעילות בעלות מופחתת. בנוסף, במקום פועל מרכז למידה לכיתות היסודי והתיכון. פעילות זו מסובסדת ויתרונה בנגישות המרכז לילדי השכונה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות