fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אנחנו פה בשבילך

בשבוע שעבר נפתח בפרדס חנה סניף ש.י.ל (שירות ייעוץ לאזרח) בו ניתן לקבל מידע על מיצוי זכויות
"להעצים את האדם" (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
"להעצים את האדם" (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

לאחר שבחודש שעבר נפתח מרכ ש.י.ל (שירות ייעוץ לאזרח) בבנימינה~גבעת עדה, בשבוע שעבר נפתח מרכז דומה בפרדס חנה-כרכור.

ש.י.ל, רשת מרכזים שבהם יכולים האזרחים לקבל ייעוץ בנוגע לזכויותיהם כאזרחים במגוון תחומים, פועלת כבר עשרות שנים ברחבי הארץ. במהלך החורף יתמקם הסניף במרכז החדש של אגף הרווחה שעתיד להיפתח בסמטת התלמיד, ובינתיים הוא פועל במרכז ילדים הורים ברחוב המעלה 35. מתנדבי ש.י.ל ייתנו ייעוץ בימי שני בשעות 12:00-09:00 ובימי רביעי בשעות 18:00-16:00. השירות ניתן גם באמהרית וברוסית בדיסקרטיות מלאה. מומלץ לתאם ביקור מראש (טל': 077-9779463, אפשר להשאיר הודעה) כדי לקצר זמן המתנה.

בש.י.ל לא נותנים ייעוץ בתחום הפלילי, אך ניתן לשאול כל שאלה או תהיה בנוגע לזכויות, בין היתר בנוגע לחסמי ביורוקרטיה מול מוסדות המדינה, מוסדות פרטיים וחברות, ביטוח לאומי, יחסי עובד~מעביד, שכירות דירה, צרכנות, מילוי טפסים עבור הוצאה לפועל ורשויות אחרות שלעתים קרובות כתובים בשפה שהאזרח מתקשה להבין מה בדיוק נדרש ממנו. בנושא דיני משפחה, ניתן לקבל ייעוץ מעורכי דין שייתנו מענה או יפנו לשירותים בקהילה כמו תחנה לטיפול משפחתי, מרכז הורים~ילדים או מרכז גישור קהילתי שמתוכנן להיפתח ביישוב.

מנהל היחידה לעבודה קהילתית בתוך האגף לשירותים חברתיים במועצה, שגב בן שלום, מספר על המרכז החדש: "אנחנו מתכננים את המרכז כשנה ולפני שבוע התחלנו לעבוד וכבר קיבלנו 9 פניות. עמירם פרס, שניהל בהתנדבות במשך 20 שנה את מרכז ש.י.ל בקריית שמונה, עבר לגור כאן ומנהל את המרכז וזה נתן לנו עוד דחיפה לפתוח את המקום. הצוות כולל 8 מתנדבים ואנשי מקצוע מומחים שניתן לזמן לפי הצורך".

פתיחת המרכז קיבלה את ברכת הדרך מראש המועצה, חיים געש. מנהלת אגף הרווחה, תמי ברששת, מובילה את המהלך של "המרכז למיצוי זכויות". לילה חפר, עו"ס קהילתית ביחידה, יצאה ללמוד על מרכזי ש.י.ל בארץ, ודפנה כהן, עובדת ותיקה ביחידה, מתאמת את כל הפניות. ריקי שחר, מפקחת ממשרד הרווחה, מלווה ומדריכה את הצוות.

 

 

 

"להעצים את האדם" (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
"להעצים את האדם" (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות