fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך בוחרים אופני שטח?

בחירת אופניים לרכיבה מקצועית מצריך סקר שוק רחב מאד. תם עידן בהם אופניים נמכרים על פי המדבקה שעל השלדה. עקיבא מחנות בייק אנד מור: "המחיר משחק תפקיד עיקרי, צריך לבדוק לפרטי פרטים את כל החלקים שהורכבו על שלדת האופניים". אגב, איך זה מתקשר למאסי?
אופני שטח
אופני שטח של חברת MASSI. בייק אנד מור
אופני שטח
אופני שטח של חברת MASSI. בייק אנד מור

רכיבת שטח הפכה לספורט מאתר מאד בארץ. כמעט בכל יום מארגנת קבוצת רוכבים ומציבה יעדים חדשים לרכיבה בכביש או רכיבת שטח. השאיפה למצוינות והיכלות להתאמץ ולהשיג תוצאות משמעותיות הפכו גם למשנתם של מנטורים בכירים. עם השנים הפופולריות לרכיבת שטח והדרישה לאופניים איכותיות הגיעו גם לארץ. כיום נמכרים דגמים רבים של אופניים מקצועיים. חנויות אופניים, אלא שפעם חשבנו שייעלמו מן העולם ביום שבו 'נתעופף במכוניות', נמצאים כעת בשוק משגשג רחב היקף, רווי בחברות מתחרות.

עקיבא, הבעלים של חנות בייק אנד מור בפרדס חנה מסביר את השינוי הרחב שחל בייצור אופניים. עקיבא, רוכב וותיק הבין שהמחיר הגבוה של אופניי שטח נעוץ באנשי מכירות ובמכונאים משניים, לכן יזם חנות ייחודית בפרדס חנה שמביאה קונספט אחר. גם אופניים שנמכרות ישירות מהיבואן וגם שירות תיקונים ומענה מקצועי ומהיר.

"כיום אופניים נמכרים כשלדה שעליה מורכבים חלקים ברמות שונות, נגמרה התקופה ששילמנו על המדבקה שמודבקת על השלדה", מסביר עקיבא, "רוב השלדות יגיעו עם אחריות יצרן שנעה בין 3 עד חמש שנים וחלקן אפילו לתמיד. ישנם מותגים רבים שאיננו מודעים להם כמו חברת MASSI שיציעו לצרכן את האיכות הגבוהה ביותר עם האבזור הגבוהה ביותר. מה שצריך לדעת  כל רוכב לדעת בין עם הוא רוכב מתחיל או רוכב מקצועי שאסור להתפתות למילים, לרוב הניסיון נקבע מחברים קרובים או מחנויות מקצועיות למכירת אופניים".

אופניים קונים בחנות
עקיבא מסביר שמחירי האופניים נקבעים מהחומר ממנו בנויה השלדה: אלומיניום או קרבון ושאר המכלולים שמורכבים על השלדה כמו גלגלים והבולמים וכמובן הרווח של היבואן. לדבריו בדרך כלל החלקים האחוריים של האופניים מיוצרים מחומרים מנצנצים, אך שאר חלקי האופניים יורכבו מחומרים ברמה נמוכה. לכן חשוב לבדוק ולהשוות את כל החלקים לפרטי פרטים. לרוב, אנשי מכירות מייפים את העסקה עם חבילת צ'ופרים בזמן הקנייה.

עקיבא: "צריך לקרוא על המותג מכתבות ברשת להיכנס לאתר הבית של החברה ולבדוק את הרמה של המקצועיות. חברות טובות וגדולות אף עורכות כתבות על נסיעות מבחן שתפקידן לשפוך אור על איכות האופניים מאנשים שחוו רכיבת שטח בארץ. כמו כן ניתן אף לבקש נסיעות מבחן כדי לבדוק האם אופני שטח אכן מתאימים לצורך.

"ידע מקצועי הוא דבר שלומדים ורוכשים עם הזמן, מכונאי טוב יפתור בעיות שונות בזמן מועט ועלות נמוכה. לכן במעמד הרכישה צריכים להיות בקיאים במחירים כולל שירות תיקונים ועבודה. סבב קצר בין חנויות יחסוך הרבה כסף. השירות והתיקונים הם חלק חשוב מאד בתהליך העסקה וחשוב מאד לרכוש אופניים ממקום שייתן את השירות ולמעשה הלקוח ירגיש בבית. כיבואן בלעדי של המותג MASSI אני מעיד שאופני מאסי הם ברמה הגבוהה ביותר שניתן לקבל הן בקרבון והן באלומיניום גם בשטח וגם בכביש. האופניים בעלי האבזור הגבוה ביותר שניתן לקבל מול כל חברה אחרת. כמו כן המחיר מיבואן הוא זול באופן משמעותי".

בייק אנד מור, המושב 42 פרדס חנה-כרכור, 072-3217844

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות