fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מטיל ביצי זהב

הווקה פיפל עם ליאור כלפון ושי פישמן (צילום: לאון סוקולצקי )

 

לפנישמונה וחצי שנים ראיינתי את ליאור כלפון, אז מזוהה בעיקר עם עברו בתכנית הקאלט 'הקומדי סטור' ששודרה בשנות ה- 90  ובהמשך עם דמותו האייקונית של איצקו בסדרה רמזור. כהכנה לראיון צפיתי גם במופע של 'ווקה פיפל שכלפון הגה ויצר. המופע הווקלי והכה ייחודי הזה היה אז יחסית בתחילת דרכו וכבר הראה סימני הצלחה פנומנלית, 10 מליון צופים ביוטיוב (“שזה מקביל לרבע מליון במושגים של היום וכבר אז נחשב מטורף", מעיר כלפון), עשרות אלפי מעריצים ברחבי העולם והופעות מלאות.

המופע, שחוגג השנה עשור וחזר בפברואר האחרון לסיבוב הופעות חדש (ההופעות הקרובות ב-28 באפריל בבית החייל בתל אביב וב-10 למאי בכפר סבא) – הפך לתופעה לכלל עולמית, עלה בלמעלה מ-35 מדינות וכבר צבר יותר מ- 60 מליון צפיות. אפשר להגיע רחוק יותר מטקס הגראמי של דרום אמריקה או תאטראות ברודווי?

VOCA PEOPLE , מופע תיאטרון ווקאלי בעיבודו של המפיק והמנהל המוזיקלי שי פישמן (חשוב להשאיר שמו), כולל להיטים מכל הזמנים, מבוצע באופן הומוריסטי וקיצבי, משלב שירת אקפלה עם אומנות ביט בוקס עכשווית המבצעת קולות תופים, חצוצרות, גיטרות וכלי נגינה שונים באמצעות הקול בלבד. זה סיפורם של 8 חייזרים חביבים מכוכב ה"Voca" בו התקשורת נעשית במוסיקה בלבד, אשר נחתו נחיתת חירום על כדור הארץ. הם מגלים כי מצבר החללית המונעת ע"י מוסיקה בלבד התרוקן. על מנת למלא את המצברים הם זקוקים לאנרגיה מוזיקלית אותה הם שואבים תוך לימוד עולם המוסיקה העשיר של כוכב הארץ ובעזרתו של הקהל.

ההצלחה הענקית של המופע היא חלק מההשראה של כלפון לדברים הנוספים והחדשים בחייו: הוא השקיע בעולם הסטארט אפ, ובימים אלו הוא מרצה ברחבי הארץ על סיפורו האישי כהשראה להגשמת חלומות. לאחרונה אפילו חזר לאהבת ילדותו – הציור, כשבעוד חודש תיפתח תערוכה של ציוריו.

כלפון  צלם: לאון סוקולסקי
כלפון צלם: לאון סוקולסקי

אתמול, חמישי, הוא חגג יום הולדת 45. נשוי לרויטל והם הורים לארבעה. נולד בחולון וגר בבנימינה עשר שנים. “כן, ההצלחה של הווקה פיפל עזרה לי לקנות בית בבינימינה", הוא צוחק, “אני מאוד אוהב לחיות פה, כיף לגדל כאן ילדים". בגיל 16 כבר הרגיש מה זה פרסום, כהגדרתו, שיחק ב"עניין של זמן" המיתולוגית, שירת בלהקת חיל חינוך והנחה פסטיגל. אחרי הבום הגדול של הקומדי סטור לקח מזוודה ונחת בלוס אנג'לס, "בשיא ההצלחה עזבתי הכל, אחר כך הייתי חצי שנה בפראג, הקמתי שם את התיאטרון השחור, מופע שמשלב בין פנטזיה וכיף, עברתי את הרכבת של החיים".

בין 2008- 2014 שיחק ברמזור, עוד פסגת הצלחה שנמכרה לרשת FOX האמריקאית. לא שצריך להזכיר למישהו, שכלפון היה אייל- איצקו האהוב, "הוא תמים, קצת פתטי. אני משוגע עליו ומתחבר לנאיביות שלו אבל שיהיה ברור שאני זה לא הוא, אני בטח לא קמצן כמוהו", אמר באחד הראיונות.
ב-2009 עלה מופע הווקה פיפל, אותו יצר, ביים והפיק כלפון. “ וחגיגות העשור מתקרבות. אנחנו עושים 'טור' מדהים ומרוכז , אחרי הרבה שנים שלא היינו בארץ, התגובות מדהימות, צרחות, מעריצות מתפשטות וזורקות דברים, מעריצים מורטים שעורת בחזה. כן, אני צוחק, אבל אנשים מתלהבים ומה שחשוב ומיוחד זה, שאחרי כל השנים המופע עדיין רלבנטי ונוגע באנשים בכל העולם, אנחנו מופיעים ומקבלים תגובות ממקסיקו, סין, יפן, כל מיני חורים".

איך לדעתך המופע מצליח כך לגעת באנשים מתרבויות שונות?
"ההומור הוא שמחבר את הכל יחד, גשר בין תרבויות שונות מאוד דרך מוזיקה. רצינו לעשות מופע קטן, בלי השקעות ענקיות, שיהיה מיוחד ואני מאוד אוהב א-קפלה וביט בוקס. התחלנו מוידאו קצר ביוטיוב, לא ידעתי בכלל מה זה צפיות ואני יושב מול המחשב כמו זקן ורואה איך המספרים גדלים כל דקה. עלינו על נוסחה שמשלבת מוזיקה והומור בתוך יכולות יוצאות דופן של אמנים מוכשרים מכוכב ווקה, חייזרים לבנים ונגיעה בהסטוריה של המוזיקה העולית, כל שיר שבמופע מזכיר לאנשים דברים, 'זה הסלואו הראשון שבו רקדתי', או 'פה הייתי בכיתה ב". משהו כזה שרץ בין כל הסגנונות מבארוק ועד פופ ורוק, מדהים לראות את התגובות מכל העולם. עלינו על זה בטעות, לא חשבתי שזה יצליח בארץ ופתאום זה התפוצץ ביוטיוב, 5 מליון צפיות תוך חודשיים שב-2009 זה היה מטורף, גם היום זה המון. טסנו לברזיל, לטקס הגראמי של דרום אמריקה והופענו מול 100 מליון צופים ומשם זה התפרץ לכל העולם, אף אחד לא חלם שזה יהיה כך. לראות ברזילאים או יפנים, שהם עם מאוד מאופק ,צורחים בהתלהבות. בצרפת זו הייתה ההצלחה הכי גדולה, הופענו בכל תכניות הטלויזיה הכי גדולות שם, היינו בלמעלה מ-35 מדינות, יותר מ-2 מליון איש קנו כרטיסים לראות את המופע, שנה וחצי היינו בניו יורק, באוף- ברודווי וזכינו שם בפרס הטוני. זה היה מדהים".

 הווקה פיפל עם ליאור כלפון ושי פישמן   (צילום: לאון סוקולצקי )
הווקה פיפל עם ליאור כלפון ושי פישמן (צילום: לאון סוקולצקי )

גם הצלחה כלכלית, התעשרת?

"אי אפשר להתחסד ולהגיד שקשה. היה טוב מאוד, זה שינה את החיים שלנו לטובה. יש קשיים כל הזמן, אתה נופל וקם ובסוף משהו מצליח ועובד טוב. להגיד לך שאני יכול לקנות עיר? לא,אבל קנינו בית בשכונה טובה בבנימינה וזה מאוד נחמד וטוב… בתחילה לקחנו את כל החסכונות שהיו אז ובמקום לקנות דירה קטנה וג'יפית בשכונת מצוקה בכרמיאל החלטנו להשקיע ב'מופע קטן' והווקה זה המופע ה'קטן', בסופו של דבר הצלחנו..”

הצלחה ענקית כזו מוסיפה לאגו ולבטחון העצמי שלך?
"אגו זה לא העיניין שלי בחיים . כן, לעשות אודישנים בברודווי לשחקנים זה מדהים, שמשהו מצליח ועובד ומדבר לכל כך הרבה אנשים. העלינו את המופע בגרסא האמריקאית וזה לחוות את החלום הגדול, שתמיד חשבתי עליו, הפקה בברודווי, לראות את הפוסטרים, המקום הזה שהדמיון שלך מתחבר למציאות".

לפני כשלוש שנים לקח כלפון לקחת הפסקה מבימוי, כתיבה וטלויזיה, הרגיש שהוא רוצה לעשות משהו אחר. פנה לתחום ההיי טק, עבד כיועץ קריאייטיב לסטארטאפיסטים צעירים וגם הקים סטארט אפ משלו "סוויטצ' לגמרי, על כל המשתמע, משכורות, גיוסי משקיעים, פרזנטציה. היום אני עדיין קצת בעולם הזה אבל יש מחיר כבד לחיי משפחה אז החלטתי שאני פחות סטארט אפ ויותר אמנות".

בנובמבר האחרון החל לרוץ ברחבי הארץ עם הרצאתו, 'למצוא את ביצת הזהב שלך', בה הוא מספר על כל הדרך שעבר, ההצלחות, גם הכשלונות, הווקה פיפל ומה שקרה בדרך. ההרצאה הראשונה הייתה במועדון החבר, "היתה מפוצצת באנשים ופתאום ראיתי כמה זה נוגע בכולם, ברמה של הגשמת חלומות. חברה טובה באה אלי יום אחרי ההרצאה והודיעה לי שאחרי 15 שנים היא חוזרת לרקוד, איש מבוגר סיפר שהפסיק לעשן אחרי 40 שנה. מטורף".

בעוד כחודש תעלה במגדלי מידטאון תל אביב, על פני קומה שלה, תערוכת ציורים של כלפון. “ציורים ענקיים, כל ציור מורכב מ20-30 קנבסים, ומצויר בצבעים זרחניים, משהו מאוד מיוחד. התשוקה שלי זה ציור, עד גיל 12 ציירתי המון ציורים בשמן וחשבו שאהיה צייר אבל אז החלפתי את המכחול במקרופון והפסקתי. לפני 6 שנים אשתי קנתה לי מתנה ליומולדת, שלחה אותי לחוג ציור, התחלתי לצייר ולא הפסקתי ומלצייר בבית עברתי ללשכור סטודיו עד ששכרתי סטודיו. ההרצאה שלי העלתה בי מסקנות, פרשתי בה את החיים שלי והבנתי דברים על עצמי, ככה זה, כל הדברים מתחברים איכשהו".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות