fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דנה קמה

דנה שפירא רק בת 22, שהספיקה להיות בלב הסצנה בתל אביב ולחזור לצפון בחיפוש אחרי שקט, החליטה לפני חצי שנה לחיות את החלום והקימה את הבר-מסעדה רייצ'ל, על שם סבתה. למרות גילה הצעיר היא בטוחה שתעיר את חיי הבוקר והלילה המנומנמים באזור
דנה שפירא (צילום: באדיבות רייצ'ל בר-מסעדה)
דנה שפירא (צילום: באדיבות רייצ'ל בר-מסעדה)

לפני מספר חודשים החליטה תושבת גבע כרמל צעירה במיוחד שהיא רוצה להעיר את האזור. התושבים והצעירים בחוף הכרמל והסביבה היו רגילים לבתי קפה, מסעדות או ברים סולידיים, עד שהגיעה דנה שפירא, תושבת חיפה במקור, רק בת 22, שהבליחה עם הבר-קפה-מסעדה "רייצ'ל", שכולל לצד ערבים שקטים ורגועים גם ערבי קריוקי פרועים. נראה שהתמהיל יוצא הדופן הזה מעיד במידה לא מבוטלת על האישיות הצבעונית של שפירא, צעירה עתירת אנרגיות.

למרות גילה הצעיר, היא הספיקה לחיות בתל אביב, לנהל שם בית קפה ולהיות עמוק בתוך הסצנה במרכז. לפני כשלוש שנים היא הרגישה שמיצתה את הרעש של תל אביב והחליטה לשוב לחיפה. מאז ניהלה בר במתחם של חוף הנירוונה ועברה להתגורר במושב גבע כרמל. לפני פחות מחצי שנה היא פתחה בכניסה לקיבוץ עין כרמל במתחם תחנת הדלק דור אלון את – רייצ'ל.

שפירא נולדה מנישואיו השניים של אביה. היא הבת היחידה מהנשואים השניים, אחות למחצה לשני אחים שנולדו לאביה מנישואיו הראשונים ולבת שנולדה לאביה מנישואיו השלישים. לאחר שסיימה את לימודיה בריאלי בחיפה, הרגישה שהסביבה שבה גדלה קצת חונקת, ארזה תיק ועברה לחיות בעיר הגדולה.

"הייתי ילדה מרדנית והרגשתי שהסביבה הטבעית שלי חונקת אותי ונעשית קטנה עליי. החלטתי לעבור לעיר הגדולה ולנסות את מזלי במקום אחר. גרתי שם שלוש שנים וניהלתי בית קפה בשינקין", היא מספרת, "אחרי שלוש שנים חזרתי לחיפה. רציתי לחזור לשקט שממנו ברחתי קודם. בתל אביב יש הרבה פוזות, מניירות ופרצופים שלא האמנתי בהם. התבגרתי".

החלום של סבתא
שפירא שכרה דירה בשכונת דניה והחלה לנהל את הבר של בר הסמינר בעיר. במקביל קיבלה פנייה מבעלי הנירוונה, שם עבדה כמה שנים קודם לכן, לבוא לנהל את מתחם החוף במקום, תפקיד שכלל בניית תפריטים, ניהול ואחריות על הפעילות השוטפת לאורך כל השבוע. היא הסכימה, אבל לפני כחצי שנה הבינה שאת השקט שחיפשה בתל אביב עדיין לא מצאה. השלב הבא היה לעזוב את דניה לטובת דירה במושב גבע כרמל. במקביל החלה לנקר בה המחשבה על פתיחת עסק שלה ועד מהרה נודע לה על מסעדה שהתפנתה באזור.

"החלטתי שאני רוצה לעבוד בשביל עצמי ולא בשביל אחרים", היא מספרת, "אני מאמינה ששום דבר לא קורה סתם. סבתא שלי, שהייתי מאוד קשורה אליה ונפטרה לפני חמש שנים, קבורה בקיבוץ עין כרמל. היא תמיד אמרה לי שכשאהיה גדולה תהיה לי מסעדה משלי. מבחינתי זו היתה סגירת מעגל – החלטתי להפוך לבעלת עסק אחרי שמצאתי מקום בעין כרמל. הגשמתי את החלום שלי בשבילה ואפילו קראתי למקום רייצ'ל, על שמה".

אחרי עבודות שיפוצים ולא מעט השקעה, נפתחה רייצ'ל מספר ימים לפני ראש השנה 2013. "הטיימינג של הפתיחה היה מתוכנן מראש", אומרת שפירא, "ראש השנה זוהי תחילתה של השנה ומבחינתי זו הייתה התחלה חדשה, תקופה חדשה בחיי העצמאיים".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "כל זכרון"

דנה שפירא (צילום: באדיבות רייצ'ל בר-מסעדה)
דנה שפירא (צילום: באדיבות רייצ'ל בר-מסעדה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות