fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"באולימפיאדה ב-2024 נזכה במדליה ונעשה היסטוריה"

סימון דוידסון, יו"ר איגוד השחייה הישראלי, שהחל את דרכו כשחיין והפך את המועדון הנתנייתי הפועל דולפין לאחד המובילים בארץ, עשה תוך שנה מהפכה בענף ומכוון הכי גבוה שאפשר. "עשיתי שינוי בתפיסה כי העולם השתנה. החלפתי את כל ההנהלה, נגעתי בכל דבר ועכשיו מתחילים לראות את התוצאות"
העיניים נשואות לאליפות העולם. דוידסון עם רביעיית השליחים שזכתה במדליית ארד באליפות אירופה (צילום: איגוד השחייה)

בתקופה האחרונה הפכה השחייה הישראלית לשם דבר באירופה, הרבה בזכותו של סיימון דוידסון שמונה לפני כשנה וחודש ליו"ר איגוד השחייה הישראלי.

דוידסון, בן 46, נשוי לנורית ואב לרז, רומי ולירי, היה שחיין ואחר כך אימן בהפועל נתניה ובבני הרצליה. בשנת 2006 הקים את מועדון דולפין נתניה, ותוך זמן קצר הפך את האגודה לאחת המובילות בישראל מבחינת הישגים ומספר השחיינים שפעילים בה (700), הבולטות בהם זוהר שיקלר ושיאנית ישראל קרן זיבנר שהשתתפו באולימפיאדת ריו.

המהפכה של דוידסון הייתה לא רק בהכשרת שחיינים צעירים חדשים, אלא גם בהבאתם של שני אירועים בולטים: אליפות אירופה לבריכות קצרות ואליפות אירופה לנוער שנערכה במכון וינגייט. לאחר שהתפנה מהריצות הארוכות סביב הארגון בתחרות הבינלאומית, התפנה דוידסון לשיחה ב"חדשות נתניה".

איך אתה מסכם את אליפות אירופה לנוער?
"זה הדבר הכי טוב שקרה לשחייה הישראלית, לספורט הישראלי ולמדינת ישראל. מדובר באליפות הכי מוצלחת אי פעם – ארגון מצוין, מופעי פאר ושיאי אירופה ועולם. איגוד השחייה הישראלי זכה לכבוד רב בעקבות האליפות הזאת".

העיניים נשואות לאליפות העולם. דוידסון עם רביעיית השליחים שזכתה במדליית ארד באליפות אירופה (צילום: איגוד השחייה)
העיניים נשואות לאליפות העולם. דוידסון עם רביעיית השליחים שזכתה במדליית ארד באליפות אירופה (צילום: איגוד השחייה)

אתה מרוצה מההישגים של ישראל?
"מאוד. זו ההצלחה הכי גדולה בהיסטוריה – מדליה אחת בשליחים, תשעה גמרים ו-15 חצאי גמר. בשנה שעברה היה לנו גמר אחד ושני חצאי גמר. העתיד נראה ורוד".

מה זה אומר מבחינת השחייה הישראלית לארח כזו אליפות?
"מדובר בפרויקט גדול בתקציב של 7 מיליון שקלים. באליפות לקחו חלק עשרות אנשי מקצוע ומאות מתנדבים. זאת אופרציה לא פשוטה של הסעות, בתי מלון והקשר בין כולם וכמובן קבלת האורחים בשדה התעופה. עמדנו בכל המשימות, וכאן מגיע קרדיט לכל בתי המלון בנתניה שעשו עבודה מדהימה ולעיריית נתניה שנתנה לנו את כל מה שהיינו צריכים. רק כדי לסבר את האוזן, נתניה אירחה כ-1800 איש, וזו לדעתי השליחות הכי גדולה שלנו".

מה דעתך על דור העתיד הישראלי?
"מדובר בהפתעה מאוד גדולה. יש לנו שחיינים בגילאי 17-15 שהוכיחו שעם עבודה נכונה והשקעה לטווח ארוך יש לנו נבחרת מצוינת. יש לנו ציפיות לגבי טוקיו".

אפשר להגיד שמאז שנכנסת לתפקיד, השחייה הישראלית במקום אחר לגמרי?
"הקרדיט מגיע לא רק לי. אני מוביל את הדרך ומעביר אותה לאחרים. עשיתי שינוי מאוד גדול מבחינה מקצועית, הבאתי לכאן את המאמן הטוב בעולם, דייב מארש, שעובד עם עוזרי מאמן ישראליים. עשיתי שינוי בתפיסה כי העולם השתנה, החלפתי את כל ההנהלה, נגעתי בכל דבר ועכשיו מתחילים לראות את התוצאות. נבחרת הקדטים שלנו חזרה לאחרונה עם מספר רב של מדליות, ואני מקווה שנפתיע גם באליפות העולם".

מה אתה חושב על המועדון הנתנייתי?
"הראש והלב שלי תמיד בנתניה. מועדון דולפין שולח חמישה שחיינים לאליפות העולם – זה הישג בלתי רגיל. אין לנו ציפיות לגמרים, אבל בכל זאת מדובר במועדון שהחל בקטן והפך לגדול ביותר בישראל בזכות עבודה קשה ונכונה".

אפרופו אליפות העולם שמתחילה בסוף השבוע, מה הן המטרות שסימנת?
"גמר אחד או שניים. אליפות העולם היא תחרות קשה יותר מהאולימפיאדה. מדי שנה משתתפים בה כוכבים חדשים ופחות מוכרים, וכולם באים מלאי מוטיבציה כדי להפתיע ולזכות ולהבטיח שקט כלכלי עם ספונסרים עד האולימפיאדה".

איך אתה רואה את הנבחרת הישראלית לקראת טוקיו?
"אני מצפה לשני גמרים וארבעה חצי גמר, וב-2024 נזכה במדליה ונעשה היסטוריה".

דיווידסון מתכנן לסיים קדנציה של ארבע שנים כיו"ר האיגוד ולהמשיך לאתגר הבא. "אני כבר חושב על התפקיד הבא, מעניין אותי להיות מנכ"ל של מרכז הספורט כי שם יש את האפשרות להשפעה הכי גדולה. יש לי הרבה חלומות לספורט הישראלי, ויהיה אפשר לממש אותם אם התקציבים יטופלו נכון. יש מספיק כסף לכולם. ההישגים יגיעו אם נעשה שינוי בחשיבה, כמו שעשיתי באיגוד השחייה. בכל תפקיד, אני מאמין שתהיה לי השפעה על הספורט הישראלי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות