fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

46,018 תלמידים יחלו את לימודיהם בשנה הבאה בנתניה מהם 3,462 שיעלו לכיתה א'

מנהלים חדשים בחינוך צילום רן אליהו
מנהלים חדשים בחינוך צילום רן אליהו

נתניה פותחת את שנת הלימודים תשע"ט עם 406 גני ילדים, 55 בתי ספר יסודיים ו – 21 בתי ספר על יסודיים, בהם 46,018 תלמידים, מתוכם 11,278 ילדי גנים, 21,239 תלמידי יסודיים ו- 13,501 תלמידי חטיבות ביניים ותיכוניים. 3,462 ילדים יעלו השנה לכיתה א'.

מערכת החינוך בנתניה, תתחדש בשנת הלימודים תשע"ט בשבעה מנהלים חדשים, שלושה בחינוך היסודי וארבעה מנהלים בחינוך העל יסודי.

ביסודי: אורנית ארדיטי, תנהל את בית הספר היסודי רבין, יעל טפירו תנהל את בית הספר היסודי אלומות ואילו אפרת דניאל תנהל את קמפוס דורה לאומנויות.

בחינוך העל יסודי:  אייל מוזיקנט ינהל את חטיבת הביניים החדשה ע"ש  חיים גורי שבעיר ימים, ד"ר אדוארדו דולב את חטיבת הביניים בטשרניחובסקי, ציפי ידידיה תנהל את בית הספר השש שנתי עגנון והרב יאיר שטדלר, יעמוד בראש ישיבת בני עקיבא.

מנהלים חדשים בחינוך צילום רן אליהו
מנהלים חדשים בחינוך צילום רן אליהו

בצד תכניות חינוכיות רבות שיופעלו במערכת החינוך יושם השנה דגש על ההיבטים הרגשיים של הלומד ובתוך כך ישולבו בכל בתי הספר, תכניות העוסקות בגוף ונפש. מדובר בשילוב אמצעי הוראה ולמידה כמו מיינדפולנס, מעגלי קשב ושיח, גישות מדיטציה, יוגה, יצירתיות ויצירה.

*לראשונה השנה, במסגרת ההיערכות לקליטת ילדי הגן בבית הספר ישתתפו בתי הספר שורשים, דבורה עומר, תשרי, נורדאו, יגאל אלון, חיים חפר ולאה גולדברג במיזם בו יותאמו כיתות א' לקליטת ילדי הגן, במעבר רך ובטוח. תוך  ארגון סביבה לימודית, תכנים, דרכי הוראה וארגון זמן, אשר יאפשרו לילדים הסתגלות הדרגתית למערכת הבית ספרית.

*בשיתוף הטכניון הוקמו בבתי הספר: בארי, אילן רמון ודבורה עומר מרכזים של ״עיר המחר״, להוראת הרובוטיקה והטכנולוגיה. השנה גם לביה"ס נורדאו וכן לגני הילדים העל אזוריים הייחודיים.

*ילדי כיתות ד' ב- 28 בתי ספר יסודיים, ישתתפו בקורס רכיבת אופניים

*אלפי תלמידים מ – 15 בתי ספר ישתתפו השנה בתוכנית "מגוון המינים", מיסודה של המחלקה לחינוך סביבתי באגף לאיכות הסביבה בעירייה ויכירו את מגוון המינים של החי והצומח המצויים בסביבת בית הספר שבו הם לומדים.

 

*תכנית "שיעור אחר" תפעל בכמה בתי ספר בעיר. מדובר בתכנית שבה לוקחים חלק אנשי חברות היי-טק, חברות סטארטאפ, פירמות עו"ד וראיית חשבון, אשר ביחד עם התלמידים, מטפחים חלומות.

*בבית ספר שז"ר יפתח לראשונה מרחב למידה של "דרך האתגר", בו יסייעו לתלמידים לשפר את הישגיהם.

*ב – 16 בתי ספר בעיר, ישולבו צעירים מארה"ב המשתתפים בתכנית "מסע" בהוראת לימודי האנגלית. במסגרת הפעילות, יעבירו הצעירים בצורה מיטבית וחווייתית שיעורים פרונטליים, שיעורים פרטניים ופעילויות חברתיות.

*האגף היסודי בשיתוף תכנית קרב יפעיל בכ- 30 בתי ספר יסודיים בעיר תכניות העשרה: בלימודי שחמט, מוסיקה, צילום ועוד.

* בעל יסודי יתקיימו חוגי העשרה שיעסקו: ברחפנים, רובוטים מעופפים, ארדואינו ומדפסת תלת מימד בתשע חטיבות ביניים בעיר.

* כל בתי הספר העל יסודיים בעיר זכו ב"קול קורא" של משרד החינוך לעיצוב מרחבי למידה חדשניים. מדובר בפיתוח ייחודי של כל בית ספר, לסביבת לימודים שונה, שעיצובה החדשני יעודד למידה משמעותית.

*בחינוך המיוחד יועתק השנה בית הספר להפרעות נפשיות שנפתח לפני כשנתיים בבית הספר שורשים למבנה ייעודי. כמו כן, כחלק ממדיניות עירונית להרחבת מענים בתוך העיר לתלמידי החינוך המיוחד, החליטה העירייה על הקמת שני בתי ספר: בית ספר להפרעות נפשיות ובית ספר לתלמידים עם הפרעות תקשורת.

* למעלה ממאה כיתות של החינוך המיוחד תפעלנה השנה במרבית בתי הספר היסודיים והעל יסודיים בעיר, לתלמידים על הרצף התקשורתי וכן לבעלי לקויות למידה. זאת במסגרת התפיסה כי יש להעניק רצף מענים לתלמידים בעלי צרכים ייחודים, לצד הגברת השילוב של כלל האוכלוסיות אלה באלה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות