fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקציב עיריית נתניה: 1.3 מיליארד שקלים

בנוסף לתקציב הרגיל, שגדל השנה ב-20 מיליון שקלים, אושרו גם תקציבים נוספים בסכום של יותר מ-500 מיליון שקלים
גם הוא כלול בתוכניות הפיתוח. מחלף איינשטיין בחדרה. צילום: רותי ברמן

מועצת העיר נתניה אישרה בישיבתה האחרונה בשבוע שעבר את התקציב הרגיל לשנת 2015 העומד השנה על 1.3 מיליארד שקלים. מדובר בגידול של 20 מיליון שקלים בהשוואה לתקציב 2014. כמו כן אושר התקציב הבלתי רגיל של העירייה, העומד על סך 248 מיליון שקלים ושל החברות העירוניות, העומד על כ- 284 מליון שקלים.

על פי התקציב החדש, יעמוד המימון העירוני לחינוך על 154.8 מיליון שקלים, עשרה מיליון יותר מאשר בתקציב 2014. במקביל חל גידול בהוצאות החינוך ב-14 מליון שקלים והן מהוות כשליש מן התקציב העירוני המופנה לחינוך. בשנת 2015 ייבנו מוסדות חינוך חדשים בסכום של 76 מליון שקלים ו- 36 מליון שקלים יופנו לשיפוצים, התאמות והצטיידות.

בשנת 2015 צפויים להיפתח 29 גני ילדים, 5 בתי ספר יסודיים, שלוש חטיבות ביניים חדשות ובית ספר ללקויי למידה. כמו כן יפתח מרכז קהילתי חדש בגלי ים וייבנו אודיטוריום במרכז הקהילתי בקרית השרון ובמרכז הקהילתי בעיר ימים. מיליון שקלים יתווספו גם לטובת תגבור הפעילות במתנ"סים העיר, תוך התמקדות בשכונות המוחלשות.תקציב הספורט גדל ב- 400 אלף שקל ואילו תקציב הרווחה תוגבר בארבעה מיליון שקלים. שירותי השמירה תוגברו בעלות משוערת של תשעה מיליון שקלים. כמו כן יתוגבר המוקד העירוני במוקדנים ובתצפיתנים על מצלמות האבטחה הפזורות ברחבי העיר.

כלול בתוכניות הפיתוח. מחלף איינשטיין (צילום: רותי ברמן)

תקציבי העירייה לפיתוח לשנת 2015 וכן תקציבי הפיתוח של החברות העירוניות יעמדו בשנת 2015 על סך כולל של 532 מיליון שקלים. ובהם בעיקר פרויקטים תחבורתיים: גשר איינשטיין המוקם בכניסה הצפונית לעיר, חיבור גשר האחדות לכיוון דרום והקמתה של תחנת הרכבת ספיר.

העירייה מתכוונת לקדם פרויקטים חדשים כגון מתחם 542 שיחבר  בין ציריה הראשיים הקיימים של העיר. התכנית המקורית כוללת 3000 יחידות דיור, 200 אלף מ"ר מסחר, משרדים ומשרדי ממשלה, כמו גם שטחי ציבור, פארקים, מוסדות ציבור ומדרחוב מסחרי. התב"ע תהווה בסיס לשינויים בעקבות הרפורמה לתכנון ובנייה ועל פיה, ייערכו שינויים בבינוי ובתוספת מספר יחידות הדיור.

כמו כן ימשך בשנת 2015 יימשך פרויקט חידוש מרכז העיר: שדרוג רחוב הרצל מקטע דיזנגוף עד סמילנסקי, הקמת כיכר ציון וכיכר גורדון וזאת בהשקעה של 30 מיליון שקלים. העירייה תשלים הקמתו של פלנטריום שיהווה מרכז חינוכי מיוחד שיעסוק בתחומי האסטרונומיה ומדעי החלל. כמו כן יושקעו שלושה מיליון שקלים בחופים ובטיילות.

 ראש העירייה מרים פיירברג-איכר: "תקציב 2015 מבטא את המשך התפתחות העיר וביסוסה כעיר איתנה וגידול והתרחבות בכל תחומי הפעילות, תוך איזון תקציבי. התקציב הא תקציב חברתי המעניק פתרונות לנושאים החברתיים ובהם תגבור נושאי החינוך, החינוך הבלתי פורמלי והרווחה, פתיחת מרכזים קהילתיים, שיפור התשתיות בשכונות העיר, שדרוג מרכז העיר ועוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות