fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תעזבו את עצי האקליפטוס

בעקבות מחאת תושבים הופסקה כריתה מאסיבית של עצי אקליפטוס ותיקים באזור נחל אלכסנדר
By Sapir chen (Own work) [CC BY-SA 4.], via Wikimedia Commons
By Sapir chen (Own work) [CC BY-SA 4.], via Wikimedia Commons

רשות הטבע והגנים החלה בכריתה מאסיבית של אקליפטוסים ותיקים בשטח של 150 דונם באזור נחל אלכסנדר. תושבי האזור, בהם נועם טור וקרן פלס המחזיקים כוורות במקום, יצאו למאבק נגד הפגיעה בנוף הייחודי.

מהודעה שהתקבלה לפני מספר ימים מרועי שטראוס, מנהל הגן הלאומי נחל אלכסנדר, תחת הכותרת "מחזירים את הנוף המקורי לנחל אלכסנדר", עולה כי רשות הטבע והגנים החליטה לעקור את האקליפטוסים באזור הצפוני של הגן הלאומי, באזור בריכת המים של מכמורת, במסגרת תהליך ארוך טווח שמטרתו לדבריהם להחזיר את הנוף הטבעי ואת בית הגידול החולי בשטח המחבר בין פארק השרון וחולות נחל אלכסנדר.

, via Wikimedia Commons"]By Sapir chen (Own work) [CC BY-SA 4.], via Wikimedia Commonsבינתיים ראש המועצה, רני אידן, עצר את הטרקטורים ומליאת המועצה הייתה אמורה לדון בנושא השבוע. נציגי המושבים במליאה הבטיחו את תמיכתם במחאה שממשיכה גם באמצעות עמוד בפייסבוק.

מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר בתגובה: "בעקבות פנייה דחופה של ראש המועצה האזורית עמק חפר, רני אידן, למנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, עצרה רשות הטבע והגנים את עבודת כריתת עצי האקליפטוס באזור הצפוני של הגן הלאומי פארק השרון. ראש המועצה זעם על העובדה שהעבודות לא בוצעו בתיאום עם המועצה וללא שיתוף הציבור ודרש את הפסקת העבודות עד שתתקיים פגישה עם רשות הטבע והגנים להבהרת הנושא. בעקבות פניית ראש המועצה הודיעה רשות הטבע והגנים כי היא מפסיקה את העבודות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות