fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידי י"א: לא עומדים בלחץ

תלמידים מספרים על עומס בלתי נסבל בלימודים בעקבות הרפורמה של שי פירון. יו"ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל, ביקשה השבוע ממנהלים להקל על הלחץ והתריעה: "בגיל הזה זה יכול להיות מסוכן"
לא עומדים בלחץ (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
לא עומדים בלחץ (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

 

במכתב ששלחה השבוע למנהלי בתי הספר התיכונים בעיר, מבקשת יו"ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל, להוריד מתלמידי כיתות י"א את הלחץ במטלות הלימודיות ולעזור להם להתמודד עם השינויים שחוללה הרפורמה. המכתב הועבר למנכ"לית משרד החינוך, לתא מנהלי בתי הספר ולפורום ההורים הארצי.

זו השנה הראשונה שבה מיושמת הרפורמה של שר החינוך לשעבר שי פירון. על פי הרפורמה, בחינות הבגרות שהתקיימו בעבר בכיתה י' הועברו לכיתה י"א, על התלמידים להגיש לאורך השנה עבודות שמשקלן שליש מהציון הכולל ולבצע מחויבות אישית בקהילה.

סמדר סגל (צילום: רותי ברמן)
סמדר סגל (צילום: רותי ברמן)

 

סגל מספרת כי תלמידים פנו אליה וסיפרו כי אינם מסוגלים לעמוד בלחץ המטלות וחוששים כי ייכשלו בבחינות הבגרות. "תלמידי י"א הם השנה שפני ניסיון של הרפורמה. המחאה שלנו היא ארצית. אני עשיתי את הצעד הראשון במישור המקומי. פניתי למנהלים בנתניה וביקשתי להתחשב בתלמידים שלא עומדים בעומס, בין השאר להגמיש את הדרישות במחויבות האישית. בני הנוער לא מסוגלים לקיים בצורה מסודרת את חיי השגרה. מתחלפים שרי חינוך וכל שר בא עם שאיפות גדולות על גבם של תלמידי כיתות י"א. אני פונה לכל מנהלי בתי הספר בעיר לחשב מסלול מחדש, להוריד כל מה שלא נחוץ ומה שהם יכולים לעשות כדי לשחרר מהם לחץ. יש פער בין השאיפות של המשרד לבין מה שקורה בשטח. העומס על התלמידים הוא בל יתואר, ובגיל הזה זה יכול להיות מסוכן".

התלמידים מספרים על חברים שנקלעים למשברים נפשיים בעקבות העומס. תלמידת י"א סיפרה השבוע: "כיתה י"א היא שנה בה תוכנית הלימודים עמוסה וסחטנית. אבל השנה הגיעו מים עד נפש. כל בחינות הבגרות שבעבר התפרסו מכיתה י' עד י"ב נדחסות עכשיו בכיתות י"א-י"ב. 70 אחוז מתוכני הלימוד יוערכו בבחינת הבגרות ו~30 אחוז הנותרים יהיו הערכה חלופית בית ספרית המתבטאת בהגשת עבודות. בין לבין צריך להתכונן למבחנים ובחנים שמגיעים בצרורות, לעשות עבודות במקצועות אחרים, להכין שיעורי בית ולהגיע מוכנים לשיעורים".

מנחם פנטלקה (צילום: פרטי)
מנחם פנטלקה (צילום: פרטי)

התלמידה מספרת על פגיעה בחיי החברה: "חיי חברה אני כבר לא מנהלת מזמן. אמא שלי לא מרוצה מזה שאני לא מוצאת עשר דקות ביום כדי לסדר את החדר. חופשת חנוכה לא הייתה לי כי הגעתי לבית הספר להשלים חומר שלא הספקנו בגלל מחסור בשעות לימוד. יש לנו שעת אפס ואני מסיימת בשלוש וחצי ורק בארבע אני בבית. אין לי מנוחה כי אני צריכה להתחיל לעשות את המטלות שהטילו עליי בבית הספר והמרוץ לא נגמר. עכשיו גם מצפים מאיתנו להישאר תלמידים מצטיינים ולהגיע לציונים גבוהים ולהמשיך לייצג את בית הספר שלנו בכבוד באקסל הציונים הארצי ולא להתמוטט. אני תלמידה שרגילה להיות מצטיינת. כל חיי עד כיתה י' לא לקחתי שיעורים פרטיים ותמיד היה לי ממוצע גבוה מאוד. תמיד הייתי פעילה בבית הספר, בארגונים כמו מועצת תלמידים וצוותים אחרים. הכל הלך מעולה עד השנה הזאת. חבל שצריך להגיע למצב הפסיכי והלא אנושי הזה, שכחו שאנחנו גם בני אדם חוץ מתלמידים, נדמה שמתייחסים אלינו כמו לרובוטים".

מנהל תיכון ש"י עגנון, מנחם פנטלקה: "אני מבין את תחושת הלחץ, אבל חלוק. צריך להקל מבלי לוותר על הדברים הטובים שעשתה הרפורמה ולתקן את שדרוש תיקון".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות