fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי היישובים הסמוכים לכביש 5714: "נתיבי ישראל מפקירים את חיינו"

תקציב כבר יש, אבל העבודות לשיפור התשתיות בכביש הדמים בעמק חפר עדיין לא החלו. חברת נתיבי ישראל: יש לפנות למועצה לקבלת לו"ז לביצוע. המועצה: אנו ממתינים שנתיבי ישראל יחתמו על ההסכמים כדי לצאת למכרז
"סכנה תמידית". כביש 5714 (צילום: יוני ארי)

 

בתחילת החודש נהרג ילד ושתי אחיותיו נפצעו קשה בתאונת דרכים נוספת שאירעה בכביש 5714. תושבי היישובים הסמוכים לכביש טוענים כי חברת נתיבי ישראל אינה מקדמת את שיפור התשתיות בכביש ובכך מפקירה את חייהם.

לפני כשנתיים יצאו תושבי היישובים בת חפר, יד חנה ובחן להפגנה בדרישה לשיפור התשתיות של הכביש. מאז נהרגו בכביש, שאורכו 4.5 ק"מ, ארבעה אנשים ותאונות עם פצועים הפכו לשגרה יומיומית. על פי נתוני עמותת אור ירוק, בעשור האחרון נהרגו בכביש 316 בני אדם, מהם שמונה הרוגים ו-31 נפצעו קשה.

"סכנה תמידית". כביש 5714 (צילום: יוני ארי)
"סכנה תמידית". כביש 5714 (צילום: יוני ארי)

מומחה התחבורה ד"ר משה בקר הציע כפתרון ביניים להסדיר מעגלי תנועה בצמתי הכניסה ליישובים, להפריד את הנתיבים בגדר הפרדה ולהסדיר שוליים, ובהמשך לשדרג את הכביש משני נתיבים לארבעה נתיבים באופן התואם את כמות התנועה בכביש זה. למרות שמשרד התחבורה תיקצב בשנת 2015 כ-15 מיליון שקלים לבניית כיכרות ביציאה משלושת היישובים על תוואי הכביש, עד כה דבר לא נעשה.

ראש מטה מאבק תושבים, רעיה קידר: "התושבים חשים סכנה יומיומית, זהו כביש היציאה היחיד מהיישוב. מדי יום יוצאים יותר מ-30 אוטובוסים עם תלמידים למוסדות החינוך בעמק חפר, דבר המעמיד אותם בסכנה תמידית. התחושה היא שחברת נתיבי ישראל, למרות שקיבלה תקציב לביצוע שלב ראשון של שיפור תשתיות הכביש, איננה מקדמת את הנושא ומפקירה את חיי התושבים".

מחברת נתיבי ישראל נמסר כי מועצת עמק חפר קיבלה תקציב לתכנון ולביצוע הכיכרות וכי יש לפנות אליהם לקבלת לו"ז לביצוע.

ממועצת עמק חפר נמסר: "המועצה לא חיכתה לכספי חברת נתיבי ישראל וסיימה זה מכבר תכנון של שלושה מעגלי תנועה בכניסה ליישובים יד חנה, בת חפר ובחן, וזאת למרות שעד כה רוב הכסף לתכנון לא הועבר אליה. רק ביום ראשון השבוע העבירה חברת נתיבי ישראל שני הסכמים, על סך חמישה מיליון שקלים כל אחד, לחתימת המועצה, להסדרת מעגלי התנועה בכניסה לבת חפר ולבחן. המועצה חתמה על ההסכמים והחזירה לנתיבי ישראל. רק לאחר שנתיבי ישראל תחתום על ההסכמים, תוכל המועצה לצאת למכרז לביצוע העבודות. יודגש כי דרישת המועצה היא למתן פתרון והסדרה לכביש כולו, ומה שעומד להיות מאושר עכשיו זה הסדרת מעגלי התנועה, שאין ספק שיאטו את התנועה בכביש ויפחיתו את מספר התאונות, אבל לא יתנו פתרון למכלול הבעיות שגורמים עומסי התנועה בכביש זה".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות