fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שש שנות מאסר על אינוס במרמה

 

במסגרת הסדר טיעון גזר בית המשפט מחוז מרכז בפני כבוד השופטת, סגנית נשיא רות לורך, השופט צבי דותן והשופטת דבורה עטר על שי ריטברג מנתניה שש שנות מאסר על אינוס במרמה ומעשה מגונה במרמה של שתי נשים בהם קטינה. כמו כן הוטל עליו מאסר על תנאי למשך 18 חודשים, פיצוי המתלוננת באישום הראשון בסך של 75,000 שקלים ואת המתלוננת באישום השני בסך של 10,000 שקלים.

123456

ריטברג, 38 אב לארבעה בהליכי גירושים, הורשע על פי הודאתו על כך שהציג עצמו ברשת הפייסבוק במרמה כסוכנת דוגמניות בינ"ל בשם "שיר רותם" העובדת עם גורמי פרסום בארץ ובחו"ל, ביקש מהמתלוננות שישלחו תמונות שלה בבגד ים ובהלבשה תחתונה,  נתונים גופניים, כתובת ומספר הטלפון. בשנת 2016  התקשר הנאשם אל הקטינה א', הציג בפניה מצג שווא לפיו הוא הצלם העובד עם שיר, וביקש להפגש עמה בתחנת הרכבת לצורך הצילומים ושתביא עמה תחתונים, חזיה, בגד ים, שמלה, חצאית וגופיה. כשהגיעה לקח אותה לדירה והחל לצלם אותה אך העמיד פנים שהוא לא מרוצה מהתמונות ואמר שתמונות טובות יוסגו רק תוך קיום יחסי מין ביניהם.  משאמרה הקטינה לנאשם כי איננה מעוניינת לקיים עמו יחסי מין, הוא אנס אותה בניגוד לרצונה תוך שהוא מציג מצגי שוא לצורך הצילום. הקטינה התחננה בפניו כי  יחדל ממעשיו אך הוא לא חדל מדרישותיו.

במקרה השני יצר הנאשם קשר בפייסבוק עם מתלוננת ב' והציג עצמו כסוכנת דוגמניות בין לאומית, הציע לה להרוויח סכומי עתק, הנעים בין 200,000- 300,000שקלים. כשפגש אותה בהציגו עצמו כצלם של הסוכנות הוא שאל אותה האם היא יודעת להצטלם בצורה "חושנית" וקבע להיפגש איתה בתחנת הרכבת. משהבין שהמתלוננת מגיעה עם חברותיה וידידה ציין כי כבר מאוחר וכי החברים שאתה רק יפריעו. ובכל זאת הנאשם החל לצלם את המתלוננת, הפגין אכזבה רבה מתוצרי התמונות, אמר לה כי "האמוציות" לא טובות. על מנת להרחיקה מחברותיה הורה לה לטפס על גבעה סמוכה שם הפציר בה שתאפשר לו לגעת בה, תוך שימוש במצג השווא כי המגע נדרש לשם הצלחת הצילומים.  הוא הורה למתלוננת לעצום את עיניה והמתלוננת עשתה כן. או אז הניח ידו על מותנה, נגע בחזה, בבטנה ובסמוך לאיבר מינה. הנאשם הרים את חלקו התחתון של בגד הים, הכניס ידו ונגע באיבר מינה של המתלוננת. בשלב זה פקחה המתלוננת את עיניה, הדפה את הנאשם, התלבשה ועזבה את המקום.

בגזר הדין נכתב כי "במעשיו אלה ביצע הנאשם במתלוננת מעשים לשם גירוי, סיפוק, או ביזוי מיני, וזאת תוך הסכמתה שהושגה במרמה".  עוד עולה מגזר הדין כי "המתלוננת סובלת מהפרעות שינה וסיוטים אמונה בבני אדם, תחושת אשמה ובושה משמעותית, על כך שלא זיהתה את הסיכון, כאילו שיתפה פעולה, לא נלחמה, ולא מנעה הימשכות הפגיעות. חשה ההשפלה, רמיסה ומחיקה, עקב התייחסות הנאשם כלפיה, ערערו עוד יותר את הדימוי העצמי שלה.

לדברי בא כח המאשימה בעידן האינטרנט, כשהגישה אל נערות החפצות בפרסום ובמסלול דוגמנות כל כך קלה ופשוטה, על בית המשפט לסייע בדרך של הרתעה מפני מעשים שכאלה, על ידי  השתת ענישה ראויה.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות