fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שובו של המתולתל

טל בנין סיים את תפקידו במכבי נתניה: "זה לא משנה אם התפטרתי, או פוטרתי, מה שחשוב כרגע זה שהקבוצה תישאר בליגת העל". ראובן עטר חוזר לאמן את הקבוצה.
ראובן עטר, יעקב שחר, ויניב קטן
ראובן עטר, יעקב שחר, ויניב קטן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לאחר מחאו, רבות מצד הקהל, והידרדרות חמורה במורד הטבלה, טל בנין פוטר השבוע ממכבי נתניה. מיד לאחר התבוסה של הקבוצה 0:3 להפועל חיפה בשבת האחרונה, התכנסו ראשי הקבוצה והחליטו להיפרד מבנין כבר בתחילת השבוע.

טל בנין
התאמץ כדי להצליח. טל בנין (צילום: רולנדי)

המהלך קיבל חיזוק משמעותי לאחר שמספר שחקנים פנו מיד לאחר המשחק בחיפה להנהלה וטענו כי במצב כמו שהוא כרגע ועם בנין על הקווים, לא תוכל נתניה להישאר בליגה. בהנהלה הבינו כי הקבוצה חייבת זעזוע. גם העובדה שהליגה יוצאת לפגרת נבחרת תאפשר למאמן החדש – ישן ראובן עטר הכנה טובה יותר לשאר משחקי הליגה. סממן נוסף לכך שמצבה של נתניה היה בכי רע, הייתה העובדה שבמהלך המשחק בשבת האחרונה עזב מנכ"ל הקבוצה קובי בלדב, את המשחק כבר במחצית, לאחר שלא יכול היה לראות את המתרחש על כר הדשא.

גורם בנתניה אמר: "אנחנו הרבה שנים רואים את בלדב במכבי נתניה והפנים שלו אמרו הכול. הוא נראה מאוכזב עד עמקי נשמתו". כידוע בלדב רצה להיפרד מבנין עוד לפני חודשיים, אך לאחר ששאר חברי הנהלה לא קיבלו זאת, החליט בלדב לזוז הצידה.

כבר במוצאי שבת החלו שיחות ראשוניות בין גורמים בנתניה למאמן ראובן עטר שאימן את נתניה בשלוש קדנציות, על מנת להחזירו לעיר היהלומים. עטר החל את העונה הנוכחית במכבי חיפה אבל פוטר לפני שלושה חודשים אחרי שחווה עם חיפה פתיחת העונה גרועה. היחיד שניסה להימנע מפיטורי בנין הוא המנהל המקצועי באגודה, מוטל'ה שפיגלר.

ראובן עטר, יעקב שחר, ויניב קטן
ימשיך עד סוף העונה. ראובן עטר(צילום: אדריאן הרבשטיין)

שפיגלר הפעיל לחץ גדול על ראשי האגודה להמשיך עם בנין אבל לאחר שנענה בשלילה והבין כי אין מנוס משינוי בעמדת המאמן, גם שפיגלר החליט לזוז הצידה. ביום שני בבוקר קיימה מכבי נתניה מסיבת עיתונאים כאשר באופן מפתיע אליה הגיע גם בנין עצמו. "הגעתי למכבי נתניה אחרי שהיא סיימה תהליך של שלוש שנים. היה זמן מאוד קצר להתכונן לעונה והייתה עזיבה של הרבה מאוד שחקנים", אמר בנין והוסיף: "אפשר להגיד דברים יותר טובים או פחות טובים, אבל אי אפשר להתווכח על הרצון שלי לעשייה. זה לא משנה אם התפטרתי, או פוטרתי, מה שחשוב כרגע זה שהקבוצה תישאר בליגת העל. אני ממשיך לעשות את מה שטוב לקבוצה וגם בשבילי". הנשיא גיל לב סיפר: "הרגשנו שפרידה היא צעד מתבקש וטל קיבל את זה בהבנה ובהסכמה. טרם נבחר מאמן חדש. מאיר בן מרגי ביקש לעזוב ביחד עם טל וכיבדנו את הבקשה שלו".

ראובן עטר אכן יחזור לקבוצה בה עשה את ההישגים הגדולים שלו, מתוך תקווה שבנתניה הוא ימחק את חרפת תחילת העונה עם מכבי חיפה, שבהחלט לא הוסיפה נקודות זכות לקריירה שלו. עטר עצמו כבר הביע את הסכמתו למהלך רק בתנאי שנתניה תגיע להסדר עם מכבי חיפה, שלה יש חוזה לעונה וחצי הקרובות, הסדר שיצא לפועל עם יענקל'ה שחר באמצע השבוע, שאומנם הביע את הסכמתו למהלך, אך רק אם נתניה תשלם את מלוא השכר של המאמן.

חשוב להבין כי עטר הביע את הסכמתו לחזור לנתניה אך ורק עד סיום העונה בכדי לעזור לה להישאר בליגה, אך לא מן הנמנע שהצלחה של עטר במשימה תשאיר אותו לעוד עונה ואולי אף ליותר בנתניה, קבוצה שמאוד מתאימה לו והוא מתאים לה. לאחר ההפסד להפועל חיפה ירדה נתניה למקום הלפני אחרון בטבלה ובעוד שבועיים תארח בביתה את האחרונה בטבלה הפועל עכו.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות