fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קציני העיר

לנתניה הייתה נציגות מכובדת מבין מסיימי קורס קציני יבשה האחרון: סגן משנה תומר צמח, סגן חי קלר וסגן משנה גיל רביב. "הקורס קשה מאוד, אבל לסיים אותו זה סיפוק אדיר", אומר קלר
סיום קורס קצינים תותחנים (צילום: דובר צה"ל)
סיום קורס קצינים תותחנים (צילום: דובר צה"ל)

בטקס סיום קורס קציני יבשה, על מגרש המסדרים בבה"ד 1 שהתקיים בשבוע שעבר, עמדו שלושה קציני תותחנים טריים בני נתניה, והסבו גאווה גדולה למשפחותיהם ולעיר כולה כאשר קיבלו את סיכת המ"מ ואת הדרגות הנכספות . השלושה הם: סגן משנה תומר צמח, סגן חי קלר וסגן משנה גיל רביב, הממליצים לבני הנוער העתידים להתגייס לצה"ל בחודש מרץ הקרוב להצטרף לתותחנים: "זה חייל מעניין ומגוון. הוא דורש אנשים עם ראש על הכתפיים שישקיעו מחשבה בכדי לתפעל את המערכות, לפעול ולהשפיע", מסבירים הקצינים הטריים.

סג"מ תומר צמח, 20, בוגר תיכון טשרניחובסקי, מאמין שכל אחד צריך לעשות את מירב המאמצים בכדי לתרום בצבא כמה שיותר. לאחר סיום תקופת הכשרתו, החל תומר את תפקידו כמפקד צוות בבסיס האימון החיילי של התותחנים ולאחר המחזור הראשון בפיקודו, שהיה מוצלח לכל הדעות החל קורס קצינים.

תומר צמח עם הוריו (צילום: דובר צה"ל)
תומר צמח עם הוריו (צילום: דובר צה"ל)

סגן חי קלר, 22, בוגר תיכון אלדד, החל את שירותו הצבאי בקורס טיס. לאחר שנשר מהקורס, כמו רבים וטובים לפניו, עבר לחיל התותחנים ושם לראשונה, הרגיש שהוא באמת ממצה את עצמו. קלר עלה על המסלול הישיר להצלחה, כאשר יצא לקורס מפקדים, ולאחר שביצע מספר תפקידים כמפקד הלך לקורס קצינים: "הקורס קשה מאוד מבחינה מנטלית. הוא מביא אותך לנקודת קצה היכולת. אתה הולך לישון כל ערב במחשבה שלמדת המון ועשית משהו באמת חשוב. בסיום הקורס, כאשר אתה עומד על רחבת המסדרים בבה"ד 1 הסיפוק אדיר, וזה שווה הכל".

סג"מ גיל רביב, 21, את לימודיו בתיכון עשה יחד עם חי קלר, וכך למעשה הכיר אותו עוד לפני שהצטלבו דרכיהם בבה"ד 1. גיל, בן למשפחה מרובת קצינים המשרתים בתפקידים בכירים ומגוונים, מספר כי הדחיפה מצד משפחתו לצאת לקורס הקצינים הייתה חזקה כל כך עד שהביאה אותו לבחירה משמעותית.

"לאחר שלב ההשלמה החיילית בחייל התותחנים, שהוא למעשה השלב האחרון בקורס הקצינים, החלטתי לפרוש ולוותר על הקצונה. הרגשתי שלא באמת רציתי את זה", הוא מודה. רביב הועבר לתפקיד מטה, אך לאחר זמן קצר הרגיש שעליו להיות קצין. שאיפה זו הובילה אותו להילחם על מנת לחזור לקורס. לאחר שהוכיח את עצמו נענה מפקדו והחזיר אותו לאותה הנקודה בה הודח.

סיום קורס קצינים תותחנים (צילום: דובר צה"ל)
סיום קורס קצינים תותחנים (צילום: דובר צה"ל)

השלושה מספרים בהתלהבות על חיל התותחנים שבניגוד לתדמיתו, הצטייד בשנים האחרונות בפיתוחים טכנולוגיים מהשורה הראשונה, כגון פצצות ארטילריה עוצמתיות, מערך משוכלל של כלי טייס בלתי מאוישים ומערכות מיגון חדשות ומתוחכמות כגון מגן רוח.  סג"מ צמח: "זה המקום בו הכל אפשרי, אך צריך להילחם ולעמוד על שלך. מבחינת משמעותו של החיל, אנו מבינים כי בקרב, השפעתנו מכרעת. לכבוד, להוגנות ולמשמעת יש משמעות לא פחות חשובה. בשיחה שקיים איתנו הרמטכ"ל ממש לפני הטקס הוא חיזק את האמונה הזאת, שהאנשים הם הבסיס להכל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות