fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסטיבל הגיטרה חוזר לנתניה

זו השנה השמינית ברציפות בה מתקיים הפסטיבל המסורתי בעיר. בקונצרט הפתיחה שיתקיים בהיכל התרבות יופיעו ליאת כהן מצרפת ו"הרביעייה העכשווית"
פסטיבל הגיטרה חוזר לנתניה (צילום: אילוסטרציה panthermedia)
פסטיבל הגיטרה חוזר לנתניה (צילום: אילוסטרציה panthermedia)

במוצאי שבת 21.9 ייפתח בהיכל התרבות העירוני הפסטיבל הבינלאומי השמיני לגיטרה קלאסית, בניהולם המוסיקלי של אלכסיי בלאוסוב ודניאל עקיבא. זו השנה השמינית ברציפות בה מתקיים הפסטיבל המסורתי בנתניה והפעם הוא יתקיים במספר מוקדים לאורך סוכות: היכל התרבות, מוזיאון העיר נתניה שברחוב מקדונלד, רחבת הגלריה על הצוק ובטיילת איילנד.

לפסטיבל יגיעו אמני גיטרה גדולים כמו פאולו דבקי וסלבטורה סמינרה, אמני הגיטרה האיטלקים המופיעים בדואט כבר מספר שנים על מיטב הבמות הגדולות ברחבי העולם. השניים יופיעו באודיטוריום היכל התרבות ביום ראשון, 22.9, בשעה 20:30.

בקונצרט הפתיחה של הפסטיבל (21.9) שיתקיים בהיכל התרבות, יופיעו ליאת כהן מצרפת ו-"הרביעייה העכשווית", בתוכנית שתכלול יצירות לגיטרה ולרביעיית כלי הקשת.

בפסטיבל יתקיים גם מופע וסדנה לבניית גיטרות של בועז אלקיים, מהנחשבים והמתקדמים ביותר בעולם בין בוני הגיטרות. כמו כן יתקיימו מספר קונצרטים: קונצרט הסולו "גיטרת בארוק וגיטרה רומנטית" של יזהר אליאס מהולנד (22.9, היכל התרבות); קונצרט חגיגי בהשתתפות הדואט האיטלקי ומקהלת ניצן – המקהלה הייצוגית של הקונסרבטוריון העירוני, בניצוחה של ויטה גורביץ' ובהשתתפות הגיטריסט המצליח דניאל שץ והחלילנית סמדר זקס אור-נוי. בקונצרט זה תופיע גם תזמורת "פניני גיטרה" – מיזם מיוחד של הפסטיבל, המאחד מספר רב של נגני גיטרה מרחבי הארץ, ובהם נגנים צעירים, מורים ואמנים ידועי שם. גורביץ' מנצחת גם על האנסמבל הזה.

עוד בתוכנית הפסטיבל: דואט גיטרות קלאסיות בהשתתפות אלכסיי בלאוסוב וגרגורי נוביקוב (23.9, רחבת הגלריה על הצוק), מופע מוסיקת עולם "הדור החדש" של אנסמבל NAGUA (23.9, רחבת איילנד), אנסמבל נגני גיטרה צעירים "מיתרי הקסם" (23.9, מוזיאון העיר נתניה), המופע "חולמים בספרדית" – מופע מוסיקה יהודית ספרדית בהשתתפות הזמרת קרן הדר, גבי בוקובסקי (נגנת אבוב) והגיטריסט והמנהל האמנותי דניאל עקיבא (23.9, היכל התרבות), אנסמבל הר-אדר – בביצוע שבעה נגנים בהדרכת האמן עופר ליפשיץ (24.9, כיכר העצמאות החדשה), מופע הג'אז "בוסה נובה" בביצוע שלישיית אורי ברכה.

קונצרט הנעילה החגיגי של הפסטיבל (24.9, 20:30, היכל התרבות), יכלול את הסולנים ברי מוסקוביץ', ארטיום דרבואד ואלכסיי בלאוסוב, לצד תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית. על הקונצרט ינצח זיו קוז'וקרו, מוסיקאי רב תחומי נחשב, שיצירותיו בוצעו במגוון פסטיבלים ברחבי העולם על ידי תזמורות ואנסמבלים ידועי שם.

פסטיבל הגיטרה חוזר לנתניה (צילום: אילוסטרציה panthermedia)
פסטיבל הגיטרה חוזר לנתניה (צילום: אילוסטרציה panthermedia)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות