fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עצומת תלמידים בעמק חפר: רוצים רמזור בגשר מעל נחל אלכסנדר

מדי בוקר, בדרכם לבית הספר, נתקעים תלמידי בית הספר רמות ים בפקק בגשר החד-סטרי שמעל נחל אלכסנדר. אחרי שחקרו את הנושא במסגרת לימודי אזרחות, החליטו לפתוח בעצומה: הציבו רמזור על הגשר
גשר צר מאד צילום רותי ברמן
גשר צר מאד צילום רותי ברמן

 

 

תלמידי י"ב בבית הספר רמות ים פתחו בשבוע שעבר בהחתמה על עצומה, בה הם דורשים להציב רמזור בגשר החד-סטרי שמעל נחל אלכסנדר. הרקע לעצומה: התלמידים חקרו את הנושא במסגרת עבודה שהגישו כחלק מהבגרות באזרחות.

התלמידים חקרו. הגשר (צילום: רותי ברמן)
התלמידים חקרו. הגשר (צילום: רותי ברמן)

בכביש  5720 המחבר בין כביש 2 לכביש 4 בואך כפר ויתקין, קיים גשר חד סטרי העובר מעל לנחל אלכסנדר. בגשר נתיב אחד ובו זכות קדימה לתנועה הבאה ממזרח. בעצומה כותבים התלמידים בין השאר: "משמעות היותו של הכביש חד סטרי יוצרת מצב שבכל רגע נתון יכול לעבור על הגשר רכב מכיוון אחד בלבד, ועל הצד השני לתת לו זכות קדימה, מה שכמובן מעכב רבות את התנועה בשעות העומס. על הגשר עוברים בממוצע מעל 1300 רכבים בשעה, מה שיוצר פקקים גדולים בקטע כביש מאוד קצר. בנוסף, גשר זה מהווה סכנה תחבורתית מכיוון שקורה רבות שאנשים לא נותנים זכות קדימה וקורות תאונות רבות על הגשר".

התלמידים נוסעים על הגשר בהסעה שלוקחת אותם לבית הספר רמות ים שבמכמורת. "אנחנו, תלמידי י"ב מבית ספר רמות ים שבעמק חפר, חקרנו את הנושא לעומק במסגרת עבודת הבגרות שלנו באזרחות, והגענו למסקנה כי הפתרון הטוב ביותר לבעיית הגשר, שגם יקל על עומס התנועה וגם יגרום לגשר להיות הרבה יותר בטיחותי, הוא לשים רמזור על הגשר משני צדדיו. הרמזור יווסת את התנועה ויפחית את הפקק וגם כמובן יהפוך את הגשר להרבה יותר בטוח. פתרון זה נבחן כבר על ידי המועצה האזורית עמק חפר והם תומכים בפתרון זה ורוצים לבצע אותו, אך כרגע לא נעשו צעדים בנדון ואנחנו לא רואים שום התקדמות מצידם בנושא. אנו, תושבי האזור, רוצים להראות להם שיש ביקוש גדול לרמזור בגשר בכדי שהמועצה תתחיל לזוז וליישם את הפתרון במהרה".

ממועצת עמק חפר נמסר בתגובה: "הגשר הוא בתחום הדרך של חברת נתיבי ישראל והוא באחריותה וסמכותה הבלעדית. המועצה פועלת כבר תקופה ארוכה במטרה לשכנע את נתיבי ישראל להתקין רמזור על הגשר. לאחרונה התבשרנו שכנראה מאמצי המועצה נושאים פרי, וכי נתיבי ישראל בודקים את הנושא לעומק, כולל תכנון, מתוך מטרה לצאת לביצוע עוד השנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות