fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרצל קרן: "סוף מעשה במחשבה תחילה"

קרן מותח ביקורת על החלטת העירייה לעקור את הדקלים בשדרות בן עמי. עיריית נתניה: "במקום העצים שהועתקו ישתלו עצי פיקוס, וזאת לאחר שהפיילוט שבוצע על ידי העירייה, צלח"
העצים שנעקרו השבוע. (צילום: הרצל קרן)

השבוע החלה עיריית נתניה לעקור דקלים בשדרות בן עמי. מברור שעשה חבר מועצת העיר הרצל קרן עולה כי הדקלים לא התפתחו כראוי, מאחר ואינם מתאימים למזג האוויר, ללחות ולרוחות החזקות מהים.

"עיריית נתניה נאלצת היום לעקור מאות עצים, בגלל שהעירייה לא עשתה את הדבר הבסיסי שנדרש ממנה והוא לפעול על פי העיקרון הבסיסי של סוף מעשה במחשבה תחילה דהיינו, לבדוק ולהיוועץ עם אנשי מקצוע מהתחום, איזה עצים מתאימים וראויים להישתל בסמוך לים".

העצים שנעקרו השבוע בשדרות בן עמי (צילום: הרצל קרן)

ועכשיו כתוצאה מהתרשלותה והתנהגותה השלומיאלית והלוא מקצועית של העירייה תידרש הקופה הציבורית לשלם עבור הנטיעות, העקירות ועכשיו רכישת עצים חדשים. המתואר לעיל מקומם שבעתיים על רקע העובדה, שתושבי נתניה משלמים את הארנונה השלישית בגובהה במדינה, ומאידך נוכחים לדעת, שהארנונה הגבוהה שהם משלמים, יורדת לעיתים לטמיון, בגלל התנהלות שלומיאלית ולא מקצועית של העירייה". אמר השבוע קרן.

בשנת 2004 החליט מבקר עיריית נתניה, דב כץ, לבדוק מה קרה לדקלים שניטעו בשדרות בן גוריון. עוד לפני החלו הסופות הקשות באותה שנה החלו דקלים קורסים זה אחר זה עד שבעלי מקצוע החליטו לכרות את העצים שהיוו סכנה לציבור.

מסתבר שעיריית נתניה רכשה מאות דקלים במחיר מציאה וכנראה היו שלא מסוג משובח ונטעה אותם בצפיפות בכניסה לעיר. רק כך אפשר להסביר את הכמות הגדולה של הדקלים שהתייבשו, שנשברו ונכרתו. בדו"ח מבקר העירייה באותה שנה נמצא פרק שלם הדן בדקלים ומבקר העירייה בעצמו עקב בעצמו אחרי הטענות והתלונות בנושא.

הרצל קרן דורש לדעת כמה עלו לעירייה הנטיעות והטיפול בהם ומדוע לא נבדקו סוג העצים המתאימים למקום וכמה תעלה העקירה ורכישת העצים החדשים והאם בדקה הפעם העירייה היטב, שהעצים החדשים שיינטעו בשבועות הקרובים, במקום העצים שנעקרים בימים אלה, אכן מתאימים לתנאי מזג האוויר והרוחות השוררים במקום. והאם שוקלת ראש העירייה להסיק מסקנות אישיות עם האחראים לכשל.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "כידוע, העירייה פועלת לטיפוח הסביבה והנוף בהתאם להוראות החוק ובתיאום מלא עם הגופים הירוקים ועל כן הטענות הנשמעות אינן במקומן. נבהיר כי העצים הועתקו מכיוון שלא התפתחו כראוי ולאורך השנים הסתבר כי הסביבה הקיימת אינה מאפשרת התפתחותם. יודגש כי מדובר בעצים "צעירים" כך שעל פי החוק אין צורך ברישיון קק"ל לצורך העתקתם. העצים שהועתקו ישתלו ברחבי העיר הרחק מקו הים, וזאת לטובת התפתחותם הנאותה.

"נדגיש כי בטרם ביצוע ההעתקה התייעצו אנשי היחידה לאחזקת גנים ונוף עם אגרונום היחידה, עם מנהל חברת הפיקוח החיצונית וכן עם המשתלות. ההתייעצות כללה גם בדיקה מקיפה ברחבי העיר, לאיתור מקומות לשתילת העצים שיועתקו וכן לאיתור סוג עץ המתאים לאזור הים. כאשר התוצאה הייתה שעץ מסוג פיקוס דמוי מגנוליה מתאים לאזור. בהתאם לכך, במקום העצים שהועתקו ישתלו עצי פיקוס דמוי מגנוליה, וזאת לאחר שהפיילוט שבוצע על ידי העירייה לפני כשנתיים במסגרתו הוחלפו 50 עצי מייש בעצי פיקוס -מגנוליה צלח".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות