fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נתניה הגישה בג"צ כנגד משרדי הפנים והאוצר

הגישה עתירה כנגד משרד הפנים. בנתניה נקלטו כ-70 אלף עולים. לדברי ראש העירייה, כך יתוקן ה"עוול ההסטורי", שנעשה לעיר
עולים חדשים בנתניה (צילום: דוברות העירייה)
עולים חדשים בנתניה (צילום: דוברות העירייה)

עיריית נתניה הגישה בג"צ כנגד משרדי הפנים והאוצר לתיקון "העוול ההיסטורי" שנעשה לה כהגדרתה, ובו היא דורשת מהמשרדים שיכירו בנתניה כעיר שקלטה 70 אלף עולים, נתון שיכניס אותה לרשימת 'ערי עולים'. הגדרה זו תעניק לעירייה את הזכות לגבות 100 אחוז ארנונה ממשרדים ממשלתיים ומוסדות מדינה, הפועלים בתחומן של מי שמוגדרות כערי עולים. כיום רשאית העיריה לגבות רק 50 אחוזים ארנונה מנכסים ממשלתיים ובכך לתעל תקציבים נרחבים יותר לטובת קליטת העלייה המאסיבית. דיון ראשוני בבג"צ יתקיים ביום בחודש אוקטובר 2015.

 מזה למעלה מעשור מקדמת ראש העיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מול משרדי הפנים והאוצר דרישה להכרה בעיר נתניה כ'עיר עולים'. מאחר והמאמצים הרבים לתיקון המצב לא צלחו וההבטחות לתקן את העיוות ההיסטורי לא קויימו, הוגשה באחרונה על ידי עורך דין רענן הר-זהב עתירת העירייה לבג"צ, בה התבקשו שרי הפנים והאוצר לנמק מדוע העיר נתניה אינה מוכרת כעיר עולים, זאת בעוד ערים אחרות שבתחומן לא נקלטה עלייה כלל, הוכרזו בשנות החמישים כערי עולים והכרזה זו לא עודכנה עד היום.
עולים חדשים בנתניה (צילום: דוברות העירייה)
עולים חדשים בנתניה (צילום: דוברות העירייה)

"העיר נתניה מגשימה הלכה למעשה את החזון הציוני, עם קליטת עלייה מאסיבית מכל רחבי העולם ואנו רואים בכך זכות גדולה. למרות כל זאת, לדאבוננו, סובלת העיר מעוול היסטורי, שכן אינה נכללת ברשימת הערים המוגדרות כקולטות עלייה, רשימה שלא עודכנה מאז שנות ה – 50. בה נכללות ערים כמו רעננה ורמת השרון", ציינה ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר.

50 רשויות מקומיות בארץ מוגדרות כערי עולים, והעיר נתניה אינה בתוכן, למרות שכבר משנת 1989 מהווים העולים החדשים 40 אחוז מכלל תושבי העיר. "זוהי עוולה הזועקת לשמים, והיא נזכרה גם בדו"ח מבקר המדינה משנת 2005. כאשר מבקר המדינה הביע את עמדתו, כי הגיע העת לבדוק את כל נושא ערי העולים: להוציא מן הרשימה את הערים שכבר אינן זכאיות לתואר זה ולהכניס לתוכה את הערים קולטות העלייה, ובראשן העיר נתניה שנזכרת במפורש בדו"ח" הדגישו בעירייה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות