fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עזב את הבית

בימים הראשונים אמייה טגה לא עיכל שהוא לא ילבש יותר את החולצה הצהובה-שחורה. מי שגדל במכבי נתניה והיה אחד משחקני הבית הבולטים שלה בתחילת שנות האלפיים, התבשר לפני כשבועיים: אתה לא בתוכניות שלנו
עם הפנים קדימה. טגה (צילום: אתר דאבלפס)

"זה לא הסוף שעליו חלמתי, אבל בכדורגל כל תוצאה אפשרית", כתב לפני כשבוע וחצי אמייה טגה בדף הפייסבוק שלו, "לצערי, אני עוזב מועדון כדורגל שהיה בשבילי הרבה מעבר לקבוצת כדורגל, מועדון שהפך להיות הבית השני שלי מגיל 11. אני כבר לא אלבש את החולצה בצהוב שחור (כשחקן), הילדים שלי נולדו לתוך מכבי נתניה אז אולי בעתיד".

לפני עשרה ימים התבשר טגה, אחד משחקני הבית הבולטים בנתניה בתחילת שנות האלפיים, כי הוא לא בתוכניות של הסגל המקצועי. הבעלים אייל סגל הציע לו תפקיד מינהלתי, אבל טגה סירב בנימוס.

טגה, 32, גדל במכבי נתניה, שיחק בבוגרים בשנים 2010-2004 ועזב לאשקלון ואחר כך לעכו. הוא חזר לנתניה בעונת 2016-2015 שבסיומה הקבוצה ירדה ללאומית, ובעונה שעברה היה שחקן מפתח בחזרתה לליגת העל.

לפני שבועיים תלה טגה את חולצת הצהוב-שחור והלך הביתה. בראיון חג ל"חדשות נתניה" הוא מספר על התחושות וההתחלה החדשה בשנה שבפתח. "בימים הראשונים התקשיתי לעכל שאני עוזב את מכבי נתניה. עברו מאז שבועיים, ואני עם הפנים ליעד הבא".

עם הפנים קדימה. טגה (צילום: אתר דאבלפס)
עם הפנים קדימה. טגה (צילום: אתר דאבלפס)

הופתעת כשסגל אמר לך שאתה לא בתוכניות של הצוות המקצועי?

"במהלך השיחה הבנתי שלא רוצים אותי, אבל שוב – זה מאחוריי".

מישהו מהמועדון דיבר איתך?

"דראפיץ' וברדה סימסו ואיחלו לי בהצלחה בהמשך הדרך".

אתה כועס? פגוע?

"לא, מכבי נתניה היא בית ואמשיך לאהוב את המועדון".

למה לא קיבלת את ההצעה להישאר בתפקיד מינהלתי?

"הציעו לי שני תפקידים, אבל הרגשתי שזה לא נכון – לא עבורי ולא עבור המועדון".

מה התוכניות?

"אני חושב על כמה דברים, אשב עם המשפחה שלי ואקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורי".

ייתכן שתפרוש מכדורגל?

"הכל מונח על השולחן וכשאחליט כולם יידעו. בכל מקרה, עד ינואר אני יכול לשחק רק בליגות הנמוכות, ולכן מדובר בהחלטה לא פשוטה עבורי".

אתה לוקח חלק פעיל במאבק להחזרת אברהם מגיסטו. פוליטיקה באה באה בחשבון?

"חשבתי על זה, בפוליטיקה מנהלים עניינים וקיבלתי הצעות ממפלגות שונות.  כרגע טובת אשתי ושלושת ילדיי היא חלק בלתי נפרד מההחלטה".

תגיע למשחקים של נתניה?

"לא, אצפה בהם בבית. אני גדלתי ביציע, בגיל קטן והצטרפתי לקבוצת הילדים והגעתי עד הבוגרים. לדעתי מאוד חשוב שבכל קבוצה יהיו ארבעה-חמישה שחקני בית בהרכב. ככה מתנהל מועדון כדורגל איכותי, ואני מקווה שזה מה שיקרה בנתניה".

מה אתה מאחל לשנה החדשה?

"בריאות ואהבת חינם והכי חשוב – שמנגיסטו יחזור הביתה".

מחאה על הדשא

מחוץ למגרש טגה עלה לכותרות בעקבות פועלו במאבק לשחרורו של אברהם מנגיסטו השבוי בעזה. בסוף עונת 2016-2015, הוא עלה למשחק מול בני יהודה לבוש בחולצה ועליה כיתוב למען שחרורו של מנגיסטו, נקנס על ידי ההתאחדות לכדורגל ב-750 שקלים ושילם אותו במטבע של 10 אגורות.

"אני גאה במה שעשיתי", אמר טגה השבוע, "הצלחתי להעלות את הנושא לתודעה הציבורית. בלי לחץ ציבורי אי אפשר לשנות דברים בישראל. אני מקווה שזה יעזור ואברהם יחזור הביתה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות