fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי ניקוז או ביוב? בכל מקרה מדובר בסכנה בריאותית

שפכים לים צילום עצמי
שפכים לים צילום עצמי

בכל שנה פורצים מי ניקוז שחורים המגיעים מן השוק בתחנת השאיבה בחוף קונטיקי. עיריית נתניה לא מצליחה להתמודד עם הבעיה לאחר הגשם הראשון ובמשך השנה גם כשאין גשם.

שפכים לים צילום עצמי
שפכים לים צילום עצמי

בנושא זה העביר בשבוע שעבר ד"ר יובל ארבל, רכז ים, חופים וקשרי ממשל בעמותת צלול מכתב דחוף לראש עיריית נתניה בעניין מי הניקוז השחורים שנשפכו אל הים מהנקז בחוף האמפי במשך חמישה ימים ברציפות: "מדובר בחוף מלא פעילות של ספורט ימי ואחד מחופי נתניה היפים. המים המזוהמים נותרו בשלולית על החוף למשך כל השבוע. שפכי הניקוז השחורים, מלאים זוהמה, ומסריחים מאוד. יתכן מאוד והדבר נובע מכך שמדובר בקו ניקוז העובר בשוק העירוני הסמוך. גם אם לא מדובר בביוב, השפכים המזוהמים הנ"ל, לפי מדידות באירועים דומים בשפכי נקזים דומים, יכולים להכיל ריכוזים גבוהים של חידקים פתוגנים ושל גורמי זיהום נוספים. החיידקים נותרים בחול לאחר הזרימה ולעיתים וגם ריכוז החיידקים במי הים הסמוכים לחוף עלול לעלות מעבר לתקנות רחצה של משרד הבריאות. כך שמעבר למפגע האסתטי, הפגיעה בסביבה, והפגיעה בשם של נתניה כמרכז בין לאומי לתיירות חופית וספורט ימי, יתכן ויש כאן גם סכנה בריאותית. כיוון שהחוף האמפי עמוס בנופשים ובפעילות ספורטיבית בים, גם אם לא מדובר בחוף רחצה מוכרז, מן הראוי היה לכל הפחות, להזהיר את הגולשים, את צופי הים והנופשים על החוף על הסכנה הבריאותית ברחצה וישיבה על החוף בקרבת גלישת השפכים הנ"ל; ובמידת הצורך לסגור את החוף לפעילות עד שיתברר שריכוזי החיידקים במקום ירדו מתחת לתקנות המתירות רחצה בים".

בסיום המכתב שואל ד"ר ארבל האם נבדקה איכות המים בחופים הסמוכים וריכוזי החיידקים בחול. כמו כן מציע ארבל לאור המקרים הרבים של גלישת שפכים בחוף להפריד את הנקז מהשוק ממערכת הניקוז העירונית ולהטות אותו אל מערכת הביוב.

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "אין מדובר במי ביוב אלא במי ניקוז שלעיתים סוחפים עמם פסולת, שמנים, בעיקר בהיעדר גשם. מנהל התפעול דואג כל העת לבצע עבודות שאיבה וניקיון של הנקז ושפיכה של חול בחוף במטרה לספוג את המים. במקביל אנו עורכים בדיקה לאיכות מי הרחצה בחוף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות