fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוף שבוע קטלני בחופי הים: ארבעה אזרחים טבעו למוות

4 בני אדם טבעו למוות בחופי הים מעגן מיכאל, שדות ים, קרית צ'אנז וצ'ארלס קלור בנתניה. בן 48 פונה במצב אנוש מנחל החצבני, ושמונה בני אדם נוספים טופלו במהלך סוף השבוע על ידי צוותי מד"א
טביעה בחוף שדות ים
צוותי מד"א מבצעים פעולות החייאה בגבר כבן 60 לאחר שטבע (צילום: דוברות מד"א)
צוותי מד"א מבצעים פעולות החייאה בחוף צ'אנז בנתניה (צילום: יח' תיעוד מד"א)
צוותי מד"א מבצעים פעולות החייאה בחוף צ'אנז בנתניה (צילום: יח' תיעוד מד"א)

סוף שבוע קטלני במיוחד בחופים ברחבי הארץ: מאז אתמול יום שישי, 9.8 ועד לשעה זו, טיפלו כוחות מד"א בכ-13 אירועי טביעה בחופים השונים ובבריכות ברחבי הארץ. מתוכם, נאלצו כוחות מד"א לקבוע את מותם של ארבעה בני אדם שטבעו למוות.

אתמול בשעה 11:27 הוזעקו כוחות מד"א לטפל בגבר כבן 60 שנמשה מהמים לאחר שטבע בחוף מעגן מיכאל. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לטובע טיפול רפואי בחוף וביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. במקביל, התקבלה קריאה במוקד מד"א של מרחב שרון על גבר שהתמוטט בעת ששהה בחוף דור. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לנפגע טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, אולם בסופן נאלצו לקבוע את מותו של גבר כבן 72. הרקע להתמוטטות הוא ככל הנראה אירוע לבבי.

מספר שעות לאחר מכן, בסמוך לשעה 19:30, הוזעקו כוחות מד"א לחוף צ'ארלס קלור בתל אביב, שם נמשה מן המים ילד כבן עשר כשהוא מחוסר הכרה וללא נשימה וללא דופק לאחר שטבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזנו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם נמשכו מאמצי הרופאים להצילו, אולם גם במקרה זה נאלצו כוחות הרפואה לקבוע את מותו של הילד.

במקביל, דרמה גדולה התחוללה בחוף אכדיה בהרצליה, לשם הוזנקו כוחות גדולים של מד"א, לאחר שהתברר כי ילד כבן ארבע ששהה בחוף עם בני משפחתו נעדר מהמקום. עוד בדרכם לשטח, קיבלו הכוחות הודעה כי הילד נמצא כשהוא בריא ושלם.

צוותי מד"א  הוזנקו גם לאחד ממלונות העיר אילת, שם העניקו טיפול רפואי לילדה כבת 12 שנמשתה מבריכת השחייה במלון. הילדה טופלה בשטח והועברה לבית החולים יוספטל בעיר כשהיא במצב קל. לאחר מכן, הוזנקו צוותי מד"א של מרחב שרון לטפל במקרה טביעה נוסף בחוף חבצלת השרון, שם העניקו טיפול לטובע במצב קל.

גם הבוקר (שבת) נמשך גל הטביעות הקטלני. בסמוך לשעה 09:41 התקבלו במוקד מד"א של מרחב ירדן קריאות על גבר שנמצא צף במים כשהוא מחוסר הכרה בנחל החצבני סמוך לשדה נחמיה. עם קבלת הקריאה במוקד, ועד להגעת כוחות מד"א לשטח העניק חובש בכיר במוקד מד"א תדרוך טלפוני למטלפנים והנחה אותם כיצד לבצע פעולות החייאה ראשונות. חובשים ופאראמדיקים שהוזנקו לשטח הגיעו לזירה בתוך מספר דקות והמשיכו בפעולות ההחייאה. במקביל, הוזנקו למקום גם ניידת טיפול נמרץ ומסוק מד"א.

טביעה בחוף שדות ים
צוותי מד"א מבצעים פעולות החייאה בגבר כבן 60 לאחר שטבע (צילום: דוברות מד"א)

אלעד בן עזר, חובש בכיר במוקד מד"א שהנחה טלפונית את המתקשרים כיצד לבצע את פעולות ההחייאה, סיפר: "קיבלתי קריאה בקו חירום 101 של מד"א מאזרחים שהיו על גדות נחל החצבני סמוך לשדה נחמיה. הם סיפרו שמשו מהמים גבר לאחר שראו אותו צף מחוסר הכרה, ביקשתי מהם להשכיב אותו על הגב, תדרכתי אותם כיצד לבדוק אם הוא בהכרה ולאחר התרשמות ראשונית תדרכתי אותם להתחיל ולבצע בו פעולות החייאה, במקביל עמיתיי במוקד הזניקו למקום צוות טיפול נמרץ ואת מסוק מד"א. ביקשתי מבני המשפחה ומחבריו שהיו איתו לשים את הטלפון על רמקול, ותדרכתי אותם לבצע פעולות החייאה. למרות שהם היו נסערים הם שיתפו פעולה ועשו את מה שביקשתי, נשארתי איתם על הקו עד שהגיעו הפאראמדיקים שלנו למקום".

פאראמדיק מד"א איגור קראסני שהגיע בניידת טיפול נמרץ של מד"א למקום סיפר: "כשהגעתי למקום על גדות הנחל שכב גבר כבן 48 כשחבריו ובני המשפחה מבצעים בו פעולות החייאה בסיוע תדרוך מוקד מד"א. בבדיקה ראשונית מצאנו שבמהלך פעולות ההחייאה של בני המשפחה חזר דופק, הוא היה מחוסר הכרה ולדברי אנשים שהיו במקום הם ראו אותו צף בנחל כשראשו במים לאחר ששהה זמן לא ידוע מתחת למים, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל מתן תרופות והנשמה ולאחר שמצבו התייצב העברנו אותו למסוק מד"א-להק שהמתין בסמוך". לאחר הטיפול של החובשים והפראמדיקים בשטח, פינה מסוק מד"א-להק את הטובע לביה"ח רמב"ם כשהוא במצב קשה, מחוסר הכרה, מורדם ומונשם. הרקע לטביעה אינו ברור.

כשעתיים לאחר ההחייאה המוצלחת בטובע בנחל החצבני, הוזנקו כוחות מד"א של מרחב שרון לטפל בגבר כבן 40 שנמשה מהים לאחר שטבע סמוך לחוף קרית-צ'אנז בנתניה. עם קבלת הקריאה הוזנקו למקום חובשים ופראמדיקים כונני מד"א רכובים על אופנועים ובמקביל הגיעו למקום גם אמבולנס שטח וניידת טיפול נמרץ של מד"א.

פאראמדיקים של מד"א, אושרי יצחק ורועי סילוק, שהגיעו ראשונים למקום סיפרו: "על קו החוף שכב גבר כבן 40 מחוסר הכרה ללא נשימה ודופק כשמצילים מבצעים בו פעולות החייאה במקום. מיד הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות, עיסויים והנשמה, לאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצנו לקבוע את מותו. מדובר בחוף ללא מצילים ואזרחים שהיו במקום סיפרו שראו אותו טובע והזעיקו את המצילים מחוף סמוך. המצילים שהגיעו עם אופנוע ים הוציאו אותו מהמים והתחילו לבצע בו פעולות החייאה".

בשעה 11:44 הוזנקו כוחות מד"א של מרחב שרון לטפל בגבר כבן 36 שטבע בחוף חבצלת השרון הסמוך לנתניה. הגבר טופל במקום על ידי כוחות מד"א והוגדר במצב קל. כחצי שעה מאוחר יותר, בסמוך לשעה 12:16 הוזנקו כוחות מד"א לטפל בצעירה כבת 20 שנמשתה מהמים בחוף בוגרשוב בתל אביב. צוותי מד"א העניקו לה טיפול רפואי בשטח והיא הוגדרה במצב קל.

במקביל, בסמוך לשעה בשעה 12:36 התקבלה קריאה במוקד מד"א מרחב שרון על טביעה בחוף שדות ים סמוך לכוכב הים. עם קבלת הקריאה, העניק חובש בכיר במוקד מד"א תדרוך לאזרחים שהתקשרו והנחה אותם כיצד לבצע פעולות החייאה ראשוניות בטובע, גבר כבן 60. במקביל הוזנקו למקום חובשים ופראמדיקים כונני מד"א וניידת טיפול נמרץ של מד"א.

ליאור אלמקייס, חובש בכיר במד"א, שהגיע ראשון למקום מספר: "כשהגענו למקום, גילינו כי על החוף שוכב גבר כבן 60 כשאזרחים שמקבלים תדרוך טלפוני ממוקד מד"א התחילו לבצע בו פעולות החייאה. התחלנו מיד להעניק לו טיפול רפואי ולבצע בו בפעולות החייאה מתקדמות תוך מתן תרופות, הנשמה ועיסויים. לצערנו, לאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצנו לקבוע את מותו. מדובר בחוף שאינו מוכרז וללא פיקוח מצילים. אזרחים שהיו על החוף סיפרו שראו את הגבר טובע, הוציאו אותו מהמים והתקשרו למד"א".

יצוין, כי כוחות מד"א הוזנקו לחוף שדות ים גם כשעתיים מוקדם יותר, אז העניקו טיפול לשני צעירים שטבעו במקום ונמשו מן המים. השניים טופלו בשטח על ידי כוחות מד"א שהוזנקו למקום, והועברו להמשך טיפול בביה"ח הלל יפה בחדרה כשאחד מהם במצב בינוני והשני במצב קל.

בסמוך לשעה 15:20 התקבלה קריאה נוספת במרחב שרון של מד"א על גבר כבן 35 שנמשה מן הים בחוף הרצל בנתניה. כוחות מד"א שהוזנקו למקום העניקו לטובע טיפול ופינו אותו כשהוא במצב בינוני לבית החולים לניאדו בנתניה.

במקביל, הוזנקו כוחות מד"א מנקודת ההזנקה של מד"א בים המלח לחוף פונדק עין גדי, שם נמשתה מן המים נערה כבת 14. במקביל, הועמד מסוק מד"א בכוננות על מנת לפנות את הנערה. כוחות מד"א שהגיעו למקום העניקו לה טיפול בשטח והיא לא נזקקה לפינוי לבית החולים.

כרבע שעה מאוחר יותר, בסמוך לשעה 15:36 הוזנקו כוחות מד"א לקאנטרי הנמצא באחד מקיבוצי עמק הירדן, שם טבעה ילדה כבת שמונה בבריכה. למקום הוזנקו אמבולנס וניידת טיפול נמרץ של מד"א ולאחר שכוחות אלה העניקו לטובעת טיפול ראשוני בשטח נקבע כי מצבה קל והיא הועברה להמשך טיפול בביה"ח פוריה בטבריה.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "לאור ריבוי האסונות בחופי הים, אני שב ומזכיר לציבור לרחוץ אך ורק בחופי הרחצה המוכרזים ותחת השגחתו של מציל. במידה ונתקלתם במקרה של טביעה, יש לחייג מיידית למוקד החירום של מד"א- 101, ולפעול בהתאם להנחיותיו של החובש הבכיר או הפאראמדיק במוקד. במקרים רבים, דוגמת מקרה הטביעה שאירע היום בנחל החצבני, הישמעות להנחיות אלה יכולה להציל את חייו של הטובע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות