fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: תחרות שחייה לזכרו של יצחק אלגבי

לירן ומירב אלגבי והנכדים צילום עצמי
לירן ומירב אלגבי והנכדים צילום עצמי

משפחתו של  יצחק אלגבי תערוך לכבודו תחרות שחייה בבריכת אביחיל. אלגבי נרצח באוקטובר 2012 בחצר ביתו במושב כשניסה לעצור פורצים שניסו לפרוץ לביתה של ביתו. הרוצחים נתפסו כעבור תשעה חודשים. עמאר אבו דקה הורשע ברצח ונידון למאסר עולם. הנאשם השני נידון בעסקת טיעון ל-13 שנות מאסר. בכל שנה מתקיימת באביחיל תחרות שחייה לילדים לזכרו של איציק אלגבי  בבריכת אביחיל. בשבוע שעבר הודלק לזכרו נר בטקס זיכרון שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב על ידי עמותת אלה ומרכז סנ"ה.

לירן ומירב אלגבי והנכדים צילום עצמי
לירן ומירב אלגבי והנכדים (צילום עצמי)

"אבא נרצח בחצר ביתנו בזמן ארוחת ערב עם שלושה מנכדיו האהובים. הוא בסך הכול הלך להביא לחם מיחידת הדיור של אחותי והפתיעו אותו שלושה פורצים.  על אף שאבא היה איש חזק מאוד, הוא לא יכול היה להתמודד מול שלושה בחורים צעירים וחזקים והעימות ביניהם נגמר בתוצאה הטרגית הזו. תמונות הזוועה של ליל הרצח מלוות אותנו מאז אותו יום וימשיכו ללוות עד יומנו האחרון. אבל תמונות אלה לא יצליחו למחוק את תמונות החיים היפים שזכינו להם ביחד עם אבא. אבא היה בעל, אבא, סבא, אח וחבר למופת. היה איש שמח, מצחיק, רגיש ומרגש", אמרו בנותיו לירן ומירב. "הוא היה חקלאי שגידל תרנגולי הודו, איש עבודה חרוץ ומסור. בנוסף לעבודה בלולים, בחודשי הקיץ, גם ניהל את הבריכה במושב חירות.  למרות העבודה הקשה והשעות הרבות, לאבא הייתה יכולת מופלאה לתת 100 אחוז מעצמו לכל אחד ובכל דבר. לאבא יש 13 נכדים, לצערנו חמישה מהם לא זכה להכיר".

לפני 20 שנה, בזמן הקניות בשוק, פגש אלגבי את סימון דוידסון שעבד אצלו בעבר בבריכה. אלגבי שכנע אותו לפתוח בית ספר לשחייה וגם אפשר לו ללמד בבריכה באביחיל אותה ניהל באותן שנים. מאז, בית הספר לשחייה שלו גדל והתפתח וכיום דוידסון, הוא יו"ר איגוד השחייה. "כבר ביום הלוויה של אבא, סימון ניגש אלינו ואמר שהוא רוצה לארגן תחרות שחייה לילדים לזכרו של אבא. ואכן מאז אנו מקיימים מדי שנה תחרות שחייה בבריכת אביחיל. בכל שנה אנחנו מתרגשים לקיים את האירוע ומההשתתפות של חברינו ובני המשפחה. התחרויות מתאימות לכל הגילאים ולא רק לשחיינים מקצועיים. חלק מהתחרויות הן היתוליות כמו שחייה על מזרוני ים או צלילה למרחקים. התחרות היא אירוע שמח וכיפי לכל מי שמגיע גם אם לא משתתפים בתחרויות. אנחנו מאמינים שאירוע כזה, שמח, קהילתי, חברתי, עם המון ילדים, מאפיין יותר מכל את מה שאבא אהב והאמין בו ומקווים שנוכל להמשיך להנציח את זכרו באופן הזה עוד שנים רבות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות