fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: תושבי שכונת אגמים זועמים על כיכר השוטר החדשה

תושבים בשכונת אגמים בנתניה מוחים נגד הפסל החדש שהוצב בכיכר. "גוש צבעוני בגוונים של כחול ואדום עם כיתוב מגושם של שם הכיכר: 'כיכר השוטר'", מסבירים התושבים
מקומו לא אצלנו. הפסל כיכר השוטר (צילום: מיטל ואקיל)
מקומו לא אצלנו. הפסל כיכר השוטר (צילום: מיטל ואקיל)

עיריית נתניה הציבה לאחרונה פסל סביבתי צבעוני בכיכר בשכונת אגמים וקראה לכיכר בשם כיכר השוטר. הפסל בצבעים אדום וכחול בצורות גיאומטריות עשוי מתכת. תושבי השכונה שקמו יום בהיר אחד וראו את הפסל כעסו ויצאו בטענות לעירייה.

"הפסל החדש בשכונת אגמים הוא לא יותר מאשר הפרעה לנוף הסביבתי. הוא לא קשור לשם השכונה ואופיה, הוא מכוער ומתאים יותר שיהיה בסביבת תחנת המשטרה. הזדעזעתי לראות את הפסל הסביבתי החדש. הבטיחו לנו הרים וגבעות בדמות שכונה איכותית שצומחת וקיבלנו בתמורה גוש צבעוני בגוונים של כחול ואדום עם כיתוב מגושם של שם הכיכר: 'כיכר השוטר'. נדהמנו למראה עינינו. לא היינו בטוחים האם זו בדיחה גרועה או שמא יושב אדם חסר טעם שמחליט להתקין כאן סתם פסלים ללא קשר לכלום. מה הקשר של כיכר השוטר לכיכר שיושבת על רחוב ראשי בשם שלום עליכם. מה הקשר לשלולית החורף ואיך הצבע הכחול הבוהק והאדום משתלב לירוק היפה שמסביב", כך טוענת תושבת השכונה.

מקומו לא אצלנו. הפסל כיכר השוטר  (צילום: מיטל ואקיל)
מקומו לא אצלנו. הפסל כיכר השוטר (צילום: מיטל ואקיל)

מיטל מרי תושבת השכונה וסוכנת נדל"ן מוסיפה: "צר לי אך הפעם העניין עבר את גבול הטעם הטוב. אני באופן אישי אעשה הכל על מנת שהכיכר תועתק למקום אחר כמו למשל ליד תחנת המשטרה שם ראוי יותר מקומה. זה לא נכון שלא משתפים את התושבים. ראוי היה שועדת פיסול סביבתי תעמיד את הפסלים לתצוגה ומשאל לתושבים. שתשתמש בדמוקרטיה בריאה ולא הנחתת גחמות. הכיכר נוסדה לכבוד מפכ"ל המשטרה ושיתוף הפעולה הפורה איתו אך מכאן ועד כיכר על שמו בשכונה שנאבקת קשות על מעמדה ואופייה הדרך ענקית. כל התושבים המומים ומאוכזבים קשות".

מעיריית נתניה  נמסר בתגובה: "עיריית נתניה נענתה לפניית משטרת ישראל להוקיר את פועלה ולהקים את "כיכר השוטר", לאות הערכה על פועלם של שוטרי ישראל, כפי שהדבר נעשה גם בערים אחרות. על מנת להוציא זאת לפועל, הועלה הנושא מול ועדת הפיסול העירונית, בה חברים גם נציגי ציבור. הוועדה אישרה את יצירתו של האומן  לב אברזון, שלו גם יצירות נוספות בעיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות