fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: שני בתי ספר חדשים יפתחו, אחר יסגר

בעיר ייפתחו שני בתי ספר של החינוך הממלכתי דתי, אחד מהם יכלול כיתה אחת בשנה הבאה. בגלל מיעוט תלמידים, ייסגר בית הספר מסילות בדורה
בית ספר אוסישקין בנתניה (צלום : רותי ברמן)
בית ספר אוסישקין בנתניה (צלום : רותי ברמן)

בית הספר הממ"ד שיפתח בשכונת עיר ימים יקרא על שם רבי שלמה קרליבך ויכלול בשנה הבאה רק כיתה אחת, שתתארח במבנה בית הספר הממלכתי ע"ש חיים חפר. בית ספר נוסף של הממ"ד יוקם במבנים של אוסישקין לשעבר ויקרא אורגד. עם זאת, בית בספר מסילות בדורה יסגר.

כמו כן, בית ספר נוסף של הממ"ד,  אמי"ת אורגד, יוקם בצפון העיר במבנים של בית הספר אוסישקין לשעבר וינוהל על ידי רשת אמ"ית. אמי"ת אורגד יקרא על שמו של המחנך, רב הפעלים, הרב שלמה מכלוף אורגד, שהלך לפני כשנה לעולמו. אורגד נמנה על ראשי הציונות הדתית בישראל, היה יקיר העיר נתניה, יקיר תנועת  הפועל המזרחי ומראשי קהילת יוצאי לוב בישראל.

בית הספר אורגד יפעל כבית ספר לתקשורת ואמנויות והוא מזמין את תלמידי העיר לחוות התנסות והתמחות בתקשורת, אמנויות והשילוב ביניהם. הוא יפעל כבית ספר ממלכתי דתי, ברמה דתית גבוהה, המשלב תכנים פדגוגיים, ערכיים ותורניים של מינהל החמ"ד עם שפת האומנות והתקשורת. בבית הספר יבנה אולפן שידור וסדנאות אומנות שיאפשרו טיפוח השפה החזותית והמילולית. בנוסף, בית הספר יפעל לטיפוח המצוינות בתחומי המדעים והשפות הזרות, לימוד השפה האנגלית החל מכיתה א'.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "במהלך הישיבה בין צוותי אגף החינוך והנהגת ההורים הציגו הנהגת הורי חפר לראש העיר את עמדתם בנושא וראש העיר הסבירה להם את השיקולים המקצועיים שהביאו להחלטה. ראש העירייה הבהירה בפגישה כי נעשתה פנייה למשרד החינוך שהכיר בצורך להקמת ביה"ס ממ"ד. בהתאם לכך קיבל ביה"ס קרליבך סמל מוסד ואנו מקווים כי לקראת שנת תשע"ז יעבור ביה"ס למתחם חדש, בכפוף לאישורים תקציביים".

עוד נמסר מהעיריה כי "מבנה בית הספר חפר כולל 16 כיתות אם ועוד תשע חדרי ספח. כיום לומדים במבנה רק שמונה כיתות אם. בכך מתאפשרת קליטת הכיתה הממ"ד במתחם. בגיבוש ההחלטה נלקחו בחשבון כל צרכי בית הספר ע"ש חפר לשנת הלימודים הבאה".

בית ספר אוסישקין בנתניה (צלום : רותי ברמן)

בית ספר אוסישקין בנתניה (צלום : רותי ברמן)

אהרון אורגד בעליה של תחנת נרדיו האזורי 90 FM: "אבא ז"ל היה צנוע ועניו ובחייו סירב לכל הוקרה שהוצעה לו, דווקא בשל כך הנצחת דמותו הנדירה מחממת את ליבנו בשנה שבה אנחנו עדיין מתמודדים עם אובדנו הגדול וקריאת בית ספר ממלכתי דתי צומח על שמו פשוט תואמת את אישיותו".

משפחת אורגד, בעלי רדיו אמצע הדרך, הודיעה כי תקים על חשבונה במתחם בית הספר תחנת רדיו בית ספרית שתכלול שני אולפני רדיו והפקה מהמשוכללים ביותר בישראל, כאשר בני המשפחה ושדרי התחנה ידריכו בהתנדבות את תלמידי בית הספר .

בשל מיעוט תלמידים בשכבות ב'-ו' יסגר בית הספר מסילות בדורה, זאת על פי החלטת משרד החינוך ועיריית נתניה ובשיתוף יו"ר הנהגת ההורים. כתלמידי כיתות א' נקלטים החל מהשנה ובשנים הבאות בקמפוס דורה לאמנויות. כיום לומדים בבית הספר רק 100 תלמידים והוא מתקשה להתקיים. במפגשים שנערכו בשבוע שעבר עם הורי תלמידי ביה"ס הוצע להם לבחור לרשום את ילדיהם לאחד מבתי הספר: אילן רמון באירוסים, שז"ר בגלי ים ודוידי באגמים.

מעירית נתניה נמסר: "כפי שנעשה בעבר קדם מינהל החינוך העירוני פגישה עם מנהלי בתי הספר הקולטים והנהגות ההורים ולצורך תיאום המעבר, תבנה בשיתוף מנהלי בתי הספר הקולטים תוכנית פדגוגית ייעודית, זאת לצד התייעצות עם גורמי מקצוע. הדבר נועד להכין את הילדים למעבר באופן המיטבי ביותר. צר לנו על ההתבטאויות בנושא, שאינן משקפות את הנהגות ההורים ואת רוב הורי בית הספר דוידי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות