fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: "קופות הצדקה משוות לנו מראה של עיר ענייה"

ועד מרכז העיר פנה לראש העירייה וביקש שתעשה סדר בנושא קופות הצדקה שמוצבות בכל רחבי העיר. העירייה: אנו מחרימים קופות שלא קיבלו אישור
קופת צדקה ברחוב הרצל (צילום: רותי ברמן)
קופת צדקה ברחוב הרצל (צילום: רותי ברמן)

זה מספר חודשים מבקש ועד מרכז העיר ממנהל אגף הפיקוח בעירייה, אלון אהרון, להסיר את קופות הצדקה הפזורות ברחבי בעיר. לדברי מאיר ברדוגו, חבר מרכז העיר, הבעיה מטופלת אך לא באופן גורף: "ציפינו שכאשר חבר המועצה הרצל קרן, מחזיק תיק הפיקוח ומנהל האגף, יבין עד כמה התופעה נרחבת, ייצאו מבצע עירוני של הסרת כל הקופות האלה, אך זה לא קרה עד היום".

קופת צדקה ברחוב הרצל (צילום: רותי ברמן)
"הנושא מוסדר". קופת צדקה ברחוב הרצל (צילום: רותי ברמן)

השבוע שלח ועד מרכז העיר מכתב בנושא לראשת העירייה, מרים פיירברג-איכר, וביקש שתעשה סדר בנושא. במכתב צוין: "ההוראה חייבת להגיע מלמעלה, ולכן אנו פונים אלייך… קופות הצדקה משאירות חותם של עיר ענייה שאינה מקדמת את תושביה אלא מעודדת 'שנור' ודלות".

קופות הצדקה מוצבות בכל חלקי העיר- בשכונות, בשווקים, ליד בתי כנסת – ובמרכז העיר התופעה רחבת היקף. "לא ייתכן שמדרכות נגזלות מאיתנו באופן שיטתי", אומר ברדוגו ומתייחס למקרים בהם הקופות יצוקות בבטון למדרכות. הן תלויות ליד מעברי חצייה, על המדרכות ומשוות לעיר מראה של עיר ענייה במצוקה וגם מהוות מטרד לציבור הרחב".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "הנושא מוסדר והוסרו קופות רבות. על פי החלטת מנכ"ל העירייה, אושרה מכסה מוגבלת של קופות לעמותה. כל חריגה מעבר לקופות המאושרות נאכפת באופן מיידי על ידי מינהל פיקוח ואכיפה שמחרים את הקופות".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות