fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: עשרה ילדים מבית הספר בגין לקו בדיזנטריה, שניים מאושפזים

בהלה בקרב ההורים ברמת פולג. דיווחים על ילדים שסובלים מחום, שלשולים והקאות. ההורים דורשים להעביר את הימים הספורים שנותרו עד לחופש הגדול למתנ"ס בפולג. מנהל החינוך: אין חשש מדובר בוירוס
בית ספר בגין צילום עצמי
בית ספר בגין צילום עצמי

שבוע לפני תום הלימודים התגלה כי בבית הספר "בגין" ברמת פולג מספר ילדים חלו בדיזנטריה. שני ילדים אושפזו ומספר ילדים נשארו בבתיהם כשהם סובלים משלשולים קשים ודם בצואתם. ההורים היו מבולבלים ושאלו האם למשרד הבריאות יש תשובה חד משמעית לגבי סגירת ביה"ס או האם להמשיך לשלוח את הילדים לשם.

לרגע זה ידוע על עשרה ילדים מהחטיבה הצעירה הסובלים מחום, שלשולים ודם בצואה כשלחלק מהם התגלה בבדיקת צואה חיידק הדזינטריה. חלק מהילדים עדין ממתינים לתשובת בדיקת הצואה ושניים מאושפזים. להורי התלמידים  נמסר על המצב וגם ההחלטה אם לשלוח את הילדים או לא נשארה בידי ההורים. בינתיים הוזמנו מתקני מים קרים חדשים והובטחה מנקה צמודה לחטיבה הצעירה.

רק ביום רביעי נודע לנו על הדיזינטריה. אנשי משרד הבריאות הגיעו למחרת לבית הספר והורו על החלפת החול ואביזרי הגיינה בשירותים. ממשרד הבריאות נאמר להורים שדי להקפיד על הגינה ולא צריך לדאוג. "אם בצבא היה קורה דבר כזה כבר היו הופכים עולמות כדי שדבר כזה לא ישנה וכאן מתייחסים בביטול. מדובר בשלושה גני ילדים ובשמי כיתות א'. שנת הלימודים אכן מסתיימת בעוד שבוע אבל הגנים והכיתות ממשיכים לפעול כקייטנות ובהם צהרונים". אומרת אם מודאגת.

אם לאחד הילדים: "אני לא אשלח את ילדי עד שיעשה חיטוי החול בביה"ס כולל התקנת מתקני מים קרים אשר אין בהם עובש ושאר מיני חיידקים בחטיבה הצעירה ובשאר ביה"ס ופחים על מנת שילדות יוכלו להשליך את מוצרי הגינה פנימה ולא לתוך השירותים, מתקני סבון, מים זורמים כמו שצריך, מנעולים על הדלתות, אסלות וחיטוי הקירות שבחלק מהשירותים מכוסים ברפש. אני לא מאמינה שאני מדברת על זה בשנת 2014. עקב מצב חירום אנו מבקשים להעביר את פעילות הלימודים למתנ"ס פולג עיר ימים עד הודעה חדשה. מבחינתי החופש הגדול כבר החל. הילדים שלי יישארו בבית.

ממנהל החינוך נמסר להורים בשיחת טלפון כי מבדיקה שנערכה מול  משרד הבריאות לא התקבל דיווח על המצאות החיידק וכי מדובר בווירוס בלבד שהדרך היחידה למנוע אותו היא נטילת ידיים אחרי כל ביקור בשירותים. לדברי משרד הבריאות ומשרד החינוך אין צורך לסגור את ביה"ס, אין צורך בהזמנת משרד הבריאות לביה"ס וההורים יכולים להמשיך לשלוח את הילדים כרגיל לביה"ס ולהנחות את ילדיהם לגבי הקפדה יתרה על היגיינה בשירותים.

מעירית נתניה נמסר:  "עיריית נתניה אשר שמה בראש מעייניה את בריאותם ושלומם של הילדים, פועלת גם במקרה זה, כמו בכל המקרים בהם מתקבל דיווח לחשד בריאותי כזה או אחר ופונה ישירות לקבלת הוראות וטיפול של משרד הבריאות. עם היוודע החשד, גורמי החינוך בעיר יצרו קשר מיידי עם הממונה על המחוז במשרד הבריאות. העירייה פועלת על פי ההנחיות המוכתבות של משרד הבריאות, אשר להם גם כל הנתונים בנושא. על מנת לוודא שאכן נשמרת ההיגיינה הציבורית הנדרשת , צוותים מקצועיים של העירייה ביקרו פעם נוספת במקום ונתנו את כל הסיוע הנדרש, כדי למנוע בכל דרך היחשפות לגורמי חולי נוספים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות