fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: מצעד הגאווה לא יעבור ברחוב הראשי

בנתניה יציינו את אירועי הגאווה, אבל בצנעה, במתחם מגודר, באמפי תיאטרון בטיילת, כדי שלא להכעיס את הגופים הדתיים והחרדים. "אם האירוע לא יקבל אישור מהעירייה להתקיים במקום פומבי, נקיים אירוע הפגנתי שיהיה נגד העירייה ובסביבתה", אומר פעיל להט"בי בנתניה
מצעד הגאווה
צילום: פנתרמדיה

חדשות נתניה 27.6הקהילה הגאה בנתניה תקיים לראשונה יתקיים אירוע גאווה בעיר. לא מצעד במדרחוב או אירוע בכיכר העיר, אלא בצנעה תחת השם "אירוע של אחווה וסבלנות". זה יקרה ביום שישי, 11.7, באפיתיאטרון בטיילת. לאחר פגישה בין חברי מועצת העיר רפי ימין, שושנה זילברברג, ראש מנהלת מרכז העיר, עלוית פרוינד, ומנהלת "הגג" מאריטו קבדה לבין מדריכי איגי בנתניה, הוחלט על קיום ההפנינג באמפיתיאטרון, בהשתתפות חברי כנסת ובני תנועות הנוער המקומיות. המארגנים סברו כי החרדים בעיר לא יתנו הסכמתם למצעד או אירוע בכיכר העיר, לכן הוחלט לקיים את האירוע באמפיתיאטרון, שהוא אזור מגודר ומאובטח.

"מדברים על זכויות"
סיני אינו חבר מועצת עיר, אבל מביא את רחשי ליבם של הדתיים והחרדים בעיר: "אני לא נגד האירוע ואני מוכן שיעשו את זה במתקן של העירייה בדיוק כמו שאני מבקש בשביל הציבור שלי. בהיכל התרבות ואף באצטדיון העירוני החדש. זו לא דעה של קיצונים וזה לא קשור רק לחרדים".

שבי טולדנו, נתנייתי ומדריך באיגי נתניה: "זה חוטא לרעיון לבקש אותנו לעשות את האירוע במקום חשוך ומגודר. משמעותו לעשות אותנו מבודלים מהחברה הנתנייתית. מי שלא רוצה לבוא לאירוע שלא יבוא. הוא יהיה בעל אופי שקט, צנוע ולא פרובוקטיבי. זה יהיה מתווה אחר, לא כמו תל אביב או פריז אלא צנוע כמו בירושלים, למשל. האירוע בא לדבר על זכויות. אנשים יילכו עם שלטים וידברו על זכויות והכרה. אנחנו עושים את זה לא במרכז העיר. זה אירוע שבא לחבר את העיר לקהילה, לעודד ילדים להישאר בעיר, לגרום לשיח שוויוני וסולידרי".

מהעירייה נמסר בתגובה: "קבוצת איגי פנתה לעירייה בבקשה לקיים אירוע בנתניה, כפי שמתקיים במתכונות שונות גם בערים אחרות בארץ כגון, ראשון לציון, אילת, אשדוד, תל אביב וירושלים. העירייה נענתה בחיוב והוחלט כי יתקיים אירוע תרבותי באמפי גן המלך. כידוע, עיריית נתניה כעיר הטרוגנית הינה עירייה המכבדת פעילות קהילתית של מגוון אוכלוסיות בעיר ומעודדת אירועי תרבות במגוון תחומים ולמגוון אוכלוסיות".

הכתבה המורחבת בחדשות נתניה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות