fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: המנכ"ל לשעבר רוצה להיות ראש עיר

אל"מ במיל' מוטי הוד, ששימש מנכ"ל עיריית נתניה בתקופת צבי פולג, החליט להתמודד למועצת העיר כדי שהצעירים, בהם גם ילדיו, יוכלו לצאת מהבית של ההורים ולרכוש דירה. "העיר התמקדה יותר מדי בבנייה מפוארת ושכבות המצוקה ומעמד הביניים לא יכולים לעמוד בנטל"
"נטל הארנונה מטורף". מוטי הוד (צילום: עצמי)

"התנועה שהקמתי, 'הוד לנתניה', תתמודד למועצת העיר בבחירות הקרובות. אני לא נגד מרים פיירברג-איכר ואפילו הצבעתי לה בבחירות הקודמות, אבל לאחר שהעיר בראשותה התמקדה יותר מדי בבנייה מפוארת ונוצצת, ושכבות המצוקה ומעמד הביניים לא יכולים לעמוד תחת הנטל, זה הזמן לעמוד לצידם. נטל הארנונה הוא מטורף, צריך להוזיל את הארנונה בגדול. אחוז אחד זה מס שפתיים".

כך הודיע שבוע אל"מ במיל' מוטי הוד, בן 61, נשוי ואב לשלושה, יליד נתניה. הוד, שהשתחרר מצה"ל בשנת 1992, שימש בתפקידו האחרון סגן מפקד חיל התותחנים. עם שחרורו הצטרף למטה של צבי פולג שנבחר באותה שנה לראשות העירייה והתמנה לתפקיד מנכ"ל העירייה. לאחר שלוש שנים התפטר בעקבות חילוקי דעות עם ראש העירייה. היום הוא גמלאי של צה"ל, מדריך טיולים לצפון איטליה ומתנדב בהנצחת חללי הפנימייה הצבאית של גימנסיה הרצליה שהוא נמנה עם בוגריה.

מלבד התנדבות הוא מבלה את זמנו בטיפוח תחביביו. "אני חולה על היסטוריה. קורא המון ומקשיב להרצאות. אני אוהב להדריך טיולים בחו"ל מהסיבה שאני אוהב אנשים", הוא אומר, "לקחת על עצמך 40 מטיילים ישראלים לשבוע ימים זה לא פשוט. אני מתמודד עם זה מצוין מאחר שאני אוהב אנשים ואנשים חשים זאת ואוהבים אותי. כבוגר הפנימייה הצבאית בגימנסיה הרצליה, שתשעה מחניכיה נפלו במלחמות, אני מרגיש צורך לטפל בהנצחה שלהם בעיקר בגלל שהגימנסיה נסגרה. מטרתי להעביר את ההנצחה לגימנסיה הריאלית בחיפה".

"נטל הארנונה מטורף". מוטי הוד (צילום: עצמי)

הוד עבר לאחרונה שינוי משמעותי בחייו. "הורדתי 40 ק"ג. לפני כשנה עברתי ניתוח קיצור קיבה לאחר שהגעתי למשקל של 129 ק"ג. היום אני שוקל 89 ק"ג ומתכוון להמשיך לרזות".

הוד, בעל דעות פוליטיות ימניות, שימש מנכ"ל העירייה בזמן כהונתו של צבי פולג מסיעת העבודה. "גדלתי בבית ביתר"י, אבי משה הוד זכרו לברכה, עלה בשנת 1932 והיה בין מיישבי רמת טיומקין, מקום מושבם של חברי פלוגת בית"ר. לימים עברה המשפחה לרחוב עולי הגרדום בשיכון סלע", הוא מספר, "כאשר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ביקש ממני לעזור לצבי עשיתי זאת בלב שלם, כי כפי שאני חושב עד היום אין קשר בין מדיניות שלום ושטחים לרמה המוניציפלית. אני תמיד מזכיר את חברת מרצ בנתניה שוש ערער שאני לא מסכים עם אף דעה שלה ברמה הלאומית, אבל אתמוך בה בכל לב אם תרצה להשתלב ברמה המקומית".

הוד אומר כי הוא סבור שיש לאשר בנתניה בניית דירות מוזלות בנות שלושה חדרים על מנת שהצעירים יוכלו לרכוש אותן. לדבריו, שניים מילדיו גרים בבית ההורים מאחר שגם הם מתקשים לרכוש דירה. "זו הדרך לאפשר לצעירים להתחיל את החיים, להשתלב בחיי העיר והמדינה בקלות. היום הנטל כבד מאוד ולא ניתן להמשיך כך. אני החלטתי להיכנס להתמודדות הזו על מנת לעזור לשכבות המצוקה ושכבות הביניים", הוא אומר, "אני מקווה לקבל כוח מהציבור ולהכניס חברי מועצה רבים על מנת שאוכל לעזור לראש העירייה לקבל את ההחלטות הנכונות לטובת שכבות המצוקה ומעמד הביניים. עושים זאת דרך ספר התקציב, חשוב שיהיו בו סדרי עדיפויות: הורדה משמעותית של הארנונה בכל שכונות העיר ללא יוצא מהכלל ואישורי בנייה בעיקר לדירות מוזלות בצורה משמעותית. אם לא נעשה זאת, אנחנו בוגדים בעתידה של העיר ובבנייה. עיריית נתניה חייבת להגן על שכבות המצוקה ועל מעמד הביניים".

הכתבה המורחבת ב"חדשות נתניה" 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות