fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: הכירו את תנועת הצעירים

"מדBARים": זהו שם הפרויקט שמובילה קבוצת צעירים אקדמאים לשיפור תדמית העיר ועידוד בילוי מקומי
צעירי פסגות בנתניה
מלא מפה לפה. דוידוב וצעירי פסגות בפאב לגנסקי צילום: עצמי

קבוצת צעירים מנתניה לא מחכה שיעשו לה, יארגנו לה ויפיקו עבורה אירועי תרבות ומסגרות לבילויים. השבוע הם עשו זאת לבד. ארגנו ערב תרבותי בפאב לגנסקי במרכז העיר, בר שבו גם מדברים ולא רק שופכים אלכוהול. השבוע הם דאגו למלא את הפאב בצעירים בני העיר.

מדובר בקבוצת מנהיגות YJL המונה צעירים אקדמאים, סטודנטים ובוגרי מוסדות להשכלה גבוהה אשר הקימו פרויקט לשיפור תדמית העיר ועידוד צעירים לבחור במקומות בילוי בתוך העיר. הם עושים זאת בסיוע וליווי של מרכז הצעירים המופעל באמצעות העמותה לחינוך בלתי פורמאלי ושותפות נתניה סינסנטי של הסוכנות היהודית.

צעירי פסגות בנתניה
מלא מפה לפה. דוידוב וצעירי פסגות בפאב לגנסקי צילום: עצמי

לערב שיזמו קוראים "מדBARים", שהוא פרויקט ייחודי וחדשני בברים של העיר נתניה, ערב המשלב אקדמיה וחברה שכולו עבור צעירי העיר. השבוע בפאב לגנסקי הפגישו המארגנים את הצעירים עם מרצה מוביל מהאקדמיה בנושא "איפה נעבוד במאה ה-22". השיחה נסובה סביב מקומות העבודה העתידניים, איפה נעבוד ובמה נעסוק בעתיד. את ההרצאה העביר ד"ר גדי רביד, מרצה בכיר למינהל עסקים והתנהגות ארגונים במכללה האקדמית בנתניה.

"מדע וברים נפגשים מצליח בתל אביב בחסות מכון ויצמן וכאן בנתניה יש לנו מכללה שהיא חלק מהחיים בעיר. יש מוזיקה ויש אלכוהול והרעיון הוא להחיות את מרכז העיר, להביא תרבות אחרת, להביא את הצעירים אל המרכז", אומר עזריה דוידוב מיוזמי הרעיון.

דוידוב לוקח חלק בקבוצת YJL – young jewish leaders, קבוצה שנוצרה מטעם שותפות נתניה סינסנטי הסוכנות היהודית ומרכז הצעירים נתניה. אחד הפרוייקטים שהקבוצה לקחת על עצמה הוא קידום תרבות הבילוי בעיר נתניה ובשבוע שעבר יצא לפועל הפרוייקט הראשון של הקבוצה. "המטרה היא שיהיה פסטיבל של מספר אירועים, הוצאנו לפועל בהצלחה את האירוע הראשון. המועדון היה מלא עד אפס מקום וההרצאה היתה מרתקת. הגיעו סטודנטים, חיילים משוחררים שמחפשים בילוי אחר ותרבות אחרת. זה מיועד גם לאנשים שלא נכנסים לפאבים, שלא שותים אלכוהול, שהדימוי של פאב לא בדיוק לטעמם. לעומתם, אלה שרגילים לבלות בפאבים ייהנו מהערך המוסף של התרבות בצידה מהתוכן".

דוידוב לומד במכללת נתניה מדעי המחשב, ודרך מרכז פסגות ובאמצעות שותפות נתניה סינסנטי הוא יוצא ביחד עם שמונה חברים במשלחת לארה"ב לייצג את ישראל בפרויקט של שיתוף רעיונות של תרבות ופנאי עם הקהילה היהודית בסינסנטי.

הכתבה המורחבת בגיליון חג של חדשות נתניה 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות