fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: הארנונה תופחת לחלק מהתושבים

ראש העירייה מרים פיירברג איכר וחבר המועצה הרצל קרן הציגו את תכניתם לשנת 2016 ובה הפחתה בשיעור הארנונה למגורים באזור אחד ולעסקים קטנים. "זהו אירוע היסטורי מכונן שאולי יכניס אותנו להידוק החגורה ולאבדן הכנסות", אמרה פיירברג
שת"פ עירוני. בן חמו, לאופר, אורנשטיין, קרן, פיירברג-איכר ודלל (צילום: רותי ברמן)
שת"פ עירוני. בן חמו, לאופר, אורנשטיין, קרן, פיירברג-איכר ודלל (צילום: רותי ברמן)

במסיבת עיתונאים שהתקיימה השבוע בלשכתה הציגה ראש העיריה מרים פיירברג איכר ביחד עם חבר המועצה הרצל קרן את התכנית החדשה של צו הארנונה לשנת 2016 ובה הפחתה בשעור הארנונה למגורים באזור אחד ולעסקים קטנים. "רק קואליציה גדולה ולקיחת אחריות משותפת יכולה להוביל עיר לקידום וגם למצבים של הידוק חגורה. אנחנו הולכים למהלך לא פשוט שאולי יכניס אותנו לריסון מסוים ולאובדן הכנסות".

קרן: "זהו מהלך של תיקון עיוותים וצדק חלוקתי. המגמה היא להמשיך בשנים הבאות את ההפחתה כאשר השאיפה היא להגיע להפחתה של 15 אחוזים בארנונה לעסקים הקטנים. מדובר בהפחתה של כ-4.5 מיליון שקלים בשנה מתקציב העיריה".

הארנונה בנתניה תרד. פיירבג אייכר  והרצל קרן (צילום : רותי ברמן)
הארנונה בנתניה תרד. פיירבג אייכר והרצל קרן (צילום : רותי ברמן)

"זהו ארוע הסטורי מכונן" אמרה ראש העיריה. "נצטרך להדק את החגורה אך לא לקרוס כלכלית. נצטרך להעלות את הארנונה לעסקים הגדולים ונביא הכנסות חדשות מהבאת מפעלים גדולים חדשים וממבנה כפר נטר שעבר לנתניה לאחר שינוי הגבולות".

ההפחתה בארנונה למגורים תעשה רק באזור מספר 1 ולעסקים הקטנים שגודלם עד 1000 מ"ר. בעירייה הוחלט לא להעלות ארנונה למגורים בשום מקום בעיר ומבקשת להפחית את הארנונה ב-1.5 אחוז באזור 1 לדירות פנטהאוז, בתי מגורים פרטיים ששטחם בין 81-110 מ"ר שבהן התעריף כבר עכשיו הוא נמוך. הפחתה של שלושה אחוזים בארנונה תינתן לדירות מגורים ששטחן עולה על 110 מ"ר בבית משותף עם מעלית, בניינים צמודי קרקע טוריים מעל שתי יחידות דיור ובתים פרטיים חד משפחתי או דו משפחתי ששטחם עד 100 מ"ר המשלמות היום 73 שקלים למ"ר לשנה מהמטר הראשון.

באשר לעסקים מתכוונת העיריה להפחית תעריפי הארנונה לעסקים עד 1000 מ"ר, הנחה מדרגית כאשר נכס לשטח של 15 מ"ר תופחת הארנונה בשעור של 13 אחוזים . בנוגע לנכס בשטח של 20 מ"ר הארנונה תפחת בכ- 10 אחוזים וכך נכסים נוספים בהדרגה. יצויין כי בנתניה משלמים היום העסקים הקטנים ארנונה בשעור גבוה מאד בסך 345 שקלים למ"ר.

מאין יגיעו ההכנסות? לדברי פיירברג איכר: "בנתניה יש 160 עסקים בשטחים של 1000 עד 15000 מ"ר המשלמים היום 120 שקלים למ"ר כאשר בערים סמוכות משלמים פי שלוש. העלאה של 15-20 אחוז בארנונה תשאיר את נתניה אטרקטיבית בעבורם. גם בעסקים הגדולים מאד בשטחים של מעל 15 אלף מ"ר כמו איקיאה, סלקום,  בקשנו ממשרד הפנים אישור להעלאה של 25 אחוזים. עלינו לשמור על האיזון ולא להבריח מפעלים גדולים מנתניה. נעלה להם את הארנונה באחריות רבה ונמשיך להקפיד להיות אטרקטיבים ותחרותיים. במפעלים בשטחים של מעל 40 אלף מ"ר נהיה הכי אטרקטיביים במדינה".

התכנית תובא לאישור במועצת העיר ובהמשך היא תעבור לאישור משרד הפנים והאוצר.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות