fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה במקום ה-13 בהיפגעות ילדים בחודשי הקיץ

ילדים בגן שעשועים צילום רותי ברמן
ילדים בגן שעשועים צילום רותי ברמן

 

לרגל החופש הגדול, ניתחו בעמותת אור ירוק את שיעור הילדים עד גיל 14 הנפגעים בתאונות דרכים בערים.  מן הניתוח המבוסס על נתוני הלמ"ס עולה כי נתניה  היא העיר במקום ה-13 בארץ בשיעור הילדים הנפגעים בתאונות דרכים בחופש הגדול. 73 ילדים נפגעו בעיר במהלך חודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט) בחמש השנים האחרונות (2013-2017) בממוצע של כ-15 ילדים בכל שנה בתקופת החופש.

הניתוח של עמותת אור ירוק כלל ערים בהן מעל 50 אלף תושבים בתקופת חודשי הקיץ והחופש הגדול –יוני, יולי ואוגוסט. נתוני הבדיקה מתייחסים לילדים עד גיל 14 ובהשוואה לכל אלף ילדים בכל ישוב ועיר. הבדיקה נערכה על פי ממוצע של חמש שנים (2013-2017) וכללה את נתוני ההיפגעות הילדים  בחודשים יולי ואוגוסט באופן כללי, בממוצע בכל חודש וביחס למספר הילדים בכל עיר.

בשנה שעברה בחודשי החופש הגדול של יוני – אוגוסט 2017 נפגעו בנתניה 11 ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים, ילד אחד מהם נפצע באורח קשה.

ילדים בגן שעשועים צילום רותי ברמן
ילדים בגן שעשועים צילום רותי ברמן

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "החופש הגדול הוא תקופה שבה מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הרב ביותר בשנה מאחר והילדים לא נמצאים במסגרת שתגונן עליהם ומבלים שעות רבות מחוץ לבית, בחלק מהמקרים ללא השגחת מבוגר ולכן הסיכון שלהם להיות מעורבים בתאונת דרכים הולך וגובר. כדי שכל הילדים יעברו את החופשה בשלום, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לרתום את הרשויות המקומיות להתקנת פסי האטה שירסנו את מהירות נסיעת כלי הרכב, במקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים כמו פארקים וגנים ציבוריים. במקביל חייבים להגביר את ההסברה בקרב הנהגים לסכנות שהכביש מציב  בפניהם בעיקר בתקופת החופש, תקופה המרובה בנסיעות משפחתיות, בעייפות ובכבישים אדומים".

לפי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס, בכל קיץ בממוצע בחודשים יוני-אוגוסט נפגעים כ-1,600 ילדים ובני נוער בארץ בתאונות דרכים כאשר חודש אוגוסט הוא החודש האדום והמסוכן ביותר  בו נפגעים 571 ילדים ובני נוער בממוצע.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות