fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: במוקד הקליטה של הקהילה האתיופית נושמים לרווחה

מעל תשעת עובדי המרכז ריחפה סכנת פיטורים בעקבות החלטת משרד הקליטה לקצץ בתקציבים המועברים להפעלת פרויקטים בקהילה. בינתיים התוכנית הוקפאה
מרים פיירברג- איכר (צילום: רותי ברמן)
מרים פיירברג- איכר (צילום: רותי ברמן)

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג- איכר הצטרפה למחאת ראשי הרשויות שלגביהן הוחלט על קיצוץ התקציב המועבר לקהילות האתיופיות. תוכניתו של משרד העלייה והקליטה, "הדרך החדשה", מגבילה החל מיוני 2015 הגשת תוכניות רק עבור עולי אתיופיה שעלו ב-15 שנים אחרונות ומקצצת בכוח אדם להפעלת הפרויקטים.

לא לקיצוץ לקהילה האתיופית. מרים פיירברג- איכר (צילום: רותי ברמן)
לא לקיצוץ לקהילה האתיופית. מרים פיירברג- איכר (צילום: רותי ברמן)

בנוסף דורש משרד הקליטה מהרשויות לכלול את עובדי מוקד הקליטה ששכרם ממומן היום על ידי המשרד במצבת כוח האדם של העירייה על חשבון תקציבה. הנימוק הוא שמדובר באוכלוסייה שאיננה מוגדרת כעולים ועל הרשות להתמודד עם אוכלוסייה זו במסגרת תקציביה.

בעקבות ההחלטה עלולים לאבד את מקור פרנסתם תשעה עובדי מוקד הקליטה העירוני של בני העדה הפועל בעיר יותר מ-14 שנים, במימון משרד הקליטה ועיריית נתניה. המוקד נותן מענה בתחומי חינוך וחברה לילדים נוער ומבוגרים במועדונים ובחוגים.

בעקבות פנייתם של ראשי רשויות החליט שר הקליטה זאב אלקין להקפיא את ההחלטה והעובדים יכולים בינתיים לנשום לרווחה. ממשרד הקליטה נמסר בתגובה: "השר ח"כ זאב אלקין החליט להיענות לבקשת ראשי הערים ולהקפיא בשלב זה את ההחלטה להפסקת המימון של חלק ממוקדי הקליטה של יוצאי אתיופיה ושלא לשנות בשלב זה את מבחני התמיכה ברשויות בנושא זה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות