fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפגע ביד ויקבל 180 אלף שקלים

עיריית נתניה ומשרד החינוך יפצו תלמיד לשעבר בתיכון שרת שנפגע בידו בעת ששהה במתקן כושר ללא השגחה. בעקבות התאונה עבר לכתוב ביד שמאל  
תלמידים. (צילום אילוסטרציה)
לעודד מוטיבציה. תלמידים (צילום אילוסטרציה)
תלמידים. (צילום אילוסטרציה)
(צילום אילוסטרציה)

תלמיד לשעבר בחטיבת הביניים שרת שנפגע באצבעו בעת ששהה במתקן כושר ללא השגחה יקבל פיצויים בסך 180 אלף שקלים בעקבות תביעת רשלנות שהגיש נגד עיריית נתניה ומשרד החינוך.

בסוף שנת 2008 הוקם בחצר של בית הספר התיכון שבצפון נתניה מתחם של מתקני כושר. בכניסה לאזור המתקנים הוצב שלט המגביל את השימוש בהם לבני 14 ומעלה, ומורי חטיבת הביניים הסמוכה הבהירו לתלמידיהם כי "אין להם מה לחפש" במתחם.

"אלא שמורי החטיבה לא השגיחו בפועל על התלמידים ולא מנעו מהם את הכניסה למתחם, מה שהביא כעבור שנה לאירוע שבמהלכו נפצע תלמיד חטיבה", צוין בתביעה, "התלמיד, שהיה בן 12 ביום האירוע, שהה יחד עם שני חבריו במתחם הכושר ללא מפריע. הוא נשען על אחד המכשירים כשחברו החל להשתעשע עמו וקירב לפתע את ידיות המכשיר זו לזו, וכך נמחצה ידו הימנית והדומיננטית של התלמיד בין צירי המתקן".

לתלמיד, היום בן 18, נגרם שבר פתוח וקרע של הגיד המיישר באצבע. בתביעה שהגיש נטען כי העירייה התרשלה כשלא מיגנה את המכשירים ולא ביצעה בדיקות בטיחות תקופתיות. כן נטען כי משרד החינוך לא עשה דבר כדי למנוע מהתלמידים לגשת למתקנים המסוכנים על אף שמורי החטיבה ידעו שהם נמשכים אליהם. בתביעה נטען כי נוכחות של מורה משגיח במקום הייתה מונעת את התאונה המצערת.

העירייה טענה כי המתקן אינו מסוכן לציבור, וכי לא קיבלה כל דיווח על תקלות לאחר הצבתו. עוד טענה כי הפעלת הידיות בידי אדם בעת שאחר משתמש בו מהווה שימוש בלתי סביר שתוצאותיו לא ניתנות לצפייה. העירייה הטילה את האחריות לרשלנות על משרד החינוך כשטענה כי מורי החטיבה היו מחויבים להרחיק משם את תלמידיהם.

משרד החינוך טען כי לא מתקבל על הדעת שמורי החטיבה ישגיחו על התלמידים שבוחרים ללכת למתקנים. עוד נטען כי גם נוכחות מורה תורן  לא הייתה מונעת את התאונה, שהתרחשה עקב העדר מיגון. הנתבעים ביקשו לייחס אחריות משמעותית לתובע, שהגיע למקום על דעת עצמו.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב יעל הניג קבעה בפסק הדין כי התאונה התרחשה כתוצאה מהיעדר מיגון, המתקן יצר סיכון בלתי סביר ועל העירייה היה לצפות את הסכנה הטמונה למשתמשים. השופטת הבהירה כי יש לייחס אשמה גם למשרד החינוך, שלא השגיח על תלמידי החטיבה באזור המתקנים. לדעתה, מורי החטיבה היו יכולים וצריכים לצפות שהתגודדות תלמידים צעירים במתחם עלולה להביא לפגיעת גוף.

 

השופטת סירבה לייחס אחריות כלשהי לתובע, שכן הוא כלל לא הפעיל את המתקן, לא הפר את הוראות התרגול ולא ידע שהמתקן לא ממוגן.

נכותו התפקודית של התובע, המתקשה ליישר את האצבע ועבר לכתוב ביד שמאל, הועמדה על חמישה אחוזים ונפסקו לו פיצויים בסך 180 אלף שקלים עבור הפסדי השתכרות, הפסדי פנסיה כאב וסבל, בתוספת שכר טרחת עורך דין בסך 42,230 שקלים והוצאות משפט. העירייה תישא ב~80 אחוזים מהסכום ומשרד החינוך בשאר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות