fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נמל הבית

שמעון שחם (צילום: ברמן)
שמעון שחם (צילום: רותי ברמן)

שמעון שחם, בן 73 מנתניה, אמן ופסל, הוא גם בונה ספינות מכל הסוגים, המינים והזמנים. בסטודיו הקטן שבביתו הוא מייצר את הספינות המיניאטוריות שעל כל אחת מהן הוא עובד כחצי שנה.

שמעון שחם (צילום: ברמן)
שמעון שחם (צילום: רותי ברמן)

שמעון שחם מנתניה מצייר, מפסל ויוצר ויטראז'ים, אבל עדיין לא הציג תערוכה של יצירות האמנות המיוחדת שבה הוא עוסק זה עשרות שנים. שמעון מייצר ספינות ובבית יש לו מספנה הנמצאת בסטודיו קטן בדירה בבניין מגורים. עד היום הוא ייצר עשר ספינות וכולן מוצגות בסלון ביתו המשווה לחדר אופי של מוזיאון ימי. את ספינת המשא "השלושה" שטבעה בשנת 1974 רואים בכניסה לדירה והיא בולטת במיוחד בצבע האדום של הירכתיים שלה. ככל שמתקרבים לספינה רואים העתק מדויק של הספינה ובה כל הפרטים, כולל קבינה פיקוד ובה הגה, עוגן ומדרגות ירידה לתאי המשא. על הספינה הזו שמעון עבד במשך שנתיים כסיפונאי, אבל האהבה לספינות לא באה מהתקופה הזאת. בימים אלה שמעון כבר עסוק בעבודה על ספינה ויקינגית עתיקה. התוכניות ישנן וגם גזרי העץ נמצאים בייצור.

"אני יצירתי ועוסק בתחומים שונים אבל בניית דגמי הספינות זה חיידק שיושב לי חזק בנשמה. על כל ספינה אני עובד מעל חצי שנה. גם כשעבדתי על טרקטור הייתי מגיע הביתה ועוסק במשך שעות בתחביב שלי כשאני לא מוותר על אף פרט"

הכתבה המלאה בגיליון סופ"ש של חדשות נתניה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות