fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהל אחד לרמות ים ומבואות ים

על רקע סכסוכים בין ועד ההורים להנהלת בית הספר, מינה רני אידן את אשר קסו למנהל בית הספר והכפר. ועד ההורים: "לא ייתכן שמנהל אחד יישא בשני כובעי ניהול שיש ביניהם ניגוד עניינים"
רמות ים (צילום: רותי ברמן)
רמות ים (צילום: רותי ברמן)

דרמה במערכת החינוך בעמק חפר: אשר קסו עוזב את קריית החינוך ע"ש דוד בן גוריון לטובת ניהול בית הספר רמות ים והכפר הימי מבואות ים, לבקשתו של ראש המועצה רני אידן.

לפני חודש התפטרה מנהלת בית הספר יעל איילון, על רקע סכסוכים בין ועד ההורים להנהלת הבית ספר והמועצה. מספר ימים לאחר מכן עזב מנהל הכפר, משה דולב, את תפקידו, ואידן מינה את קסו לנהל את רמות ים ואת הכפר הימי.

בית הספר רמות חפר, שהתנהל בקיבוץ מעברות בהנהלתה של ברוריה סלע, עבר לפני שנה וחצי  לכפר הימי מבואות ים. לדברי ועד ההורים, כבר בשנה הראשונה הוצרו צעדיה של סלע והיו ניסיונות חוזרים ונשנים של מנהל הכפר להתערב בעניינים פדגוגיים, חינוכיים ותקציביים, דבר שגרם להתפטרותה של סלע.

ביס רמות ים מבואות ים צלם ברמן2
"הבעיה בעינה עומדת". בית הספר רמות ים (צילום: רותי ברמן)

יו"ר ועד ההורים, משה תנך: "כבר אז ראינו כי בחוזה שנחתם בין המועצה לכפר הימי לא ניתנת אוטונומיה ניהולית לרמות ים, כפי שהובטח וכפי שנכון לבית ספר אזורי קהילתי. בית הספר הוטמע בתוך כפר הנוער, וזה לא מה שראש המועצה הבטיח לתושביו. הוא הבטיח שבית הספר יעבור פיזית לכפר הימי ותלמידי הכפר ילמדו בו. היה מאבק והחוזה נפתח ונחתם נספח שמגדיר את האוטונומיה הניהולית, הכספית והחינוכית של בית הספר. השנה הגיעה המנהלת החדשה יעל איילון שהתקשתה לנהל את בית הספר ונצמדה למנהל הכפר הימי, תוך שהיא מאבדת את התמיכה הניהולית של רמות ים. בית הספר הידרדר ברמת החינוך ובמשמעת והתמנה יועץ חיצוני על ידי משרד החינוך. איילון הסיקה מסקנות והתפטרה".

תנך: "לא ייתכן שמנהל אחד יישא בשני כובעי ניהול שיש ביניהם ניגוד עניינים שמוזכרים אף בחוזה. להורים זה קשה, אבל אנחנו לא רוצים להילחם סתם. ביקשתי מההורים לאפשר לקסו, שהצליח לקדם את בן גוריון, להתחיל לעבוד. הדרישה שלנו –  להחזיר את הניהול של רמות ים למועצת עמק חפר – בעינה עומדת. אנו רוצים שיהיה בית ספר עיוני קהילתי וילדי הפנימייה יתקבלו ללמוד בו ברצון".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות