fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלון בלו ביי יעבור לנתניה

כך ממליצה ועדת הגבולות בין עיריית נתניה לעמק חפר. כדי שהמועצה לא תינזק כלכלית ממהלך זה בגלל אי קבלת הארנונה, התנתה הוועדה את העברת השטחים במתווה של חלוקת הכנסות
מלון בלו ביי (צילום: רותי ברמן)
מלון בלו ביי (צילום: רותי ברמן)

יישובי עמק חפר יישארו בעמק חפר, כך ממליצה בהחלטתה ועדת הגבולות בין עיריית נתניה לעמק חפר. ממסקנות ועדת החקירה לגבולות וחלוקת הכנסות בין עיריית נתניה והמועצות האזוריות עמק חפר, לב השרון וחוף השרון עולה כי טיעוניה של המועצה התקבלו במלואן ולא ייפגע אף יישוב מיישובי עמק חפר. מסקנות הוועדה, שבראשה עמד פרופ' ערן רזין, כפופות להחלטת ואישור שר הפנים.

הבקשה שהגישה עיריית נתניה למשרד הפנים היתה רחבת היקף. נתניה דרשה כי יעברו אליה 6916 דונם משטחי עמק חפר, בהם היישובים חבצלת השרון, אביחיל ובית ינאי ושטחים נרחבים בין ממזרח לכביש 2 בסביבת בית יצחק – שער חפר ושטח מדרום לכביש 57 בין גנות הדר לנורדיה לקצה המזרחי המזרחי של נתניה.

דרישת עיריית נתניה עוררה זעם רב בעמק חפר. ראש המועצה, רני אידן, החל במאבק ציבורי בשיתוף היישובים שנכללו בבקשה. למאבק גייס ראש המועצה את כל קהילת עמק חפר, התקיימו הפגנות, צעדות מחאה ומאבק משפטי ציבורי ותקשורתי.

בעקבות כל אלה החלה סדרת פגישות בין רני אידן לראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר. בתום הפגישות בקשתה של עיריית נתניה מהמועצה צומצמה מאוד וכללה בסופו של דבר רק שני מתחמים קטנים בשטח כולל של 400 דונם. בסופו של התהליך הגיעו הצדדים להסכם ששימש כבסיס להחלטת הוועדה.

על פי המלצות הוועדה יועברו לתחום שיפוט עיריית נתניה מתחם מלון בלו ביי ושטח קרקע הנמצא מדרום לכביש 57. בעקבות טענת המועצה כי תינזק כלכלית ממהלך זה בגלל אי קבלת הארנונה, התנתה הוועדה את העברת השטחים במתווה של חלוקת הכנסות שמקורם במתחמים. לעניין חלוקת הארנונה מהשטחים הבנויים בשני המתחמים תעביר עיריית נתניה למועצה סכום שיהיה הגבוה מבין שתי החלופות: הסכום המתקבל כיום משני המתחמים שהוא כ-1.9 מיליון שקלים או 15 אחוז מהכנסות הארנונה הנוספות שיהיו במתחמים.

ראש המועצה האזורית עמק חפר, רני אידן: "יש לנו סיפוק רב מהמלצות הוועדה. התגייסות היישובים למאבק תרמה רבות למהלך. זאת ההוכחה שכאשר הקהילה מתגייסת כולה למען מטרה משותפת היא תנצח".

עברו לכתבה המורחבת בגיליון החג של עיתון "חדשות נתניה"

מלון בלו ביי (צילום: רותי ברמן)
מלון בלו ביי (צילום: רותי ברמן)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות