fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מילה שלהן

קפה שולץ, רביעי שעבר צהריים. כבר חמש שנים שהן לא מפספסות אף מפגש יומי. על הפרק: ספרים, נכדים ועוד כמה עניינים
מימין: בלינה דובינסקי, עדה פישמן פרילינד ורבקה ירושלמי פרידמן צילום: רותי ברמן
מימין: בלינה דובינסקי, עדה פישמן פרילינג ורבקה ירושלמי פרידמן (צילום: רותי ברמן)

 

מימין: בלינה דובינסקי, עדה פישמן פרילינד ורבקה ירושלמי פרידמן צילום: רותי ברמן
מימין: בלינה דובינסקי, עדה פישמן פרילינג ורבקה ירושלמי פרידמן (צילום: רותי ברמן)

משתתפות: בלינה דובינסקי, עובדת כמזכירת מנכ"ל; רבקה ירושלמי פלדמן, עבדה 36 שנה עם נפגעי פעולות איבה בביטוח לאומי, כיום פנסיונרית וממשיכה להתנדב במקום; עדה פישמן פרילינג, עבדה בחברה פיננסית, היום מתנדבת בקו קשב. המקום: קפה שולץ. על השולחן: שתייה חמה, כריך ומאפה. המאפיין: פרלמנט ספרותי.

הפרלמנט, בו לוקחות חלק עוד נשים, מתנהל מדי יום כבר חמש שנים עם גרעין קבוע אליו מצטרפות עוד נשים. רבות מהמשתתפות עוסקות בהתנדבות ומשתתפות בחוגי יוגה ובהרצאות. רבקה משתתפת בסיורי גלריות ובקרוב מתחילה ללמוד קרימינולוגיה.

עדה: "זה המשרד שלנו. המשתתפות משתדלות לא להחסיר מפגש ולא משנה מה מזג האוויר, עכשיו מאוד נוח לנו שהמקום סגור לחורף".

רבקה: "הבנות כאן קוראות הרבה ספרים. אנחנו מחליפות בינינו ספרים, ממליצות אחת לשנייה ומנהלות שיחות מעמיקות ולא רק על מה שקורה בממשלה, אלא גם על נכדים ומחלות. אנחנו הולכות ביחד לסרטים וגם על הסרטים מנהלות שיחות מעמיקות".

הספרים שעברו בין הבנות לאחרונה הם "כאב" של צרויה שלו, "סוויטה צרפתית" של אירן נמירובסקי ו"שלוש קומות" של אשכול נבו.

עדה: "צוריה כותבת על המציאות הישראלית, על הכאבים בחיים ועל אירוע פיגוע שעברה. היא מכניסה לספר סיפורים מתוך אירועים אמיתיים שפורסמו בעיתונות. אהבתי את 'סוויטה צרפתית' דווקא בגלל שזה לא ישראלי".

פרידמן: "אבל נמירובסקי כותבת גם על משהו מוכר: על אהבה ומלחמה".

בלינה קוראת בכמה שפות ומדברת חמש שפות: תורכית, צרפתית, אנגלית עברית וספרדית. היא מבינה גם איטלקית ויש לה יתרון גדול על חברותיה בנושא ספרות זרה. בלינה: "אני קוראת את 'חורף קיץ' של שי פניגר שיצא מהארון ובמקרה גם בן זוגו של בני. הם נשואים וגרים באוסטרליה".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות