fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת הסרדינים בעמק חפר: "צפיפות גורמת לאלימות"

250 הורים וילדים מעמק חפר כשלצידם ראש המועצה האזורית, רני אידן ומנהלת אגף החינוך במועצה, חינה קורן, הפגינו אתמול, ראשון, בצומת משמר השרון נגד משרד החינוך בדרישה למצוא פתרונות מיידים להקטנת הצפיפות בכיתות
סרדינים בעמק.שביתת ההורים בעמק חפר (צילום :גרר לפונד)
סרדינים בעמק.שביתת ההורים בעמק חפר (צילום :גרר לפונד)

השבוע הושבתו בתי הספר היסודיים בנתניה ליום אחד.  בנוסף, הושבתו בתי הספר היסודיים בעמק חפר וזאת ביחד עם רשויות רבות אחרות בכל רחבי הארץ. הילדים המפגינים הניפו שלטים שבהם נכתב: "צפיפות גורמת לאלימות", "כיתות גדולות=בעיות גדולות" ועוד.

לדברי יו"ר ועד ההורים העירוני סמדר סגל במידה ולא ינתן מענה הולם לבעיית הצפיפות בכיתות כהצעת הפורום ועדי ההורים הישוביים, שנת הלימודים הבאה תשע״ו לא תיפתח כסידרה. כמו כן פעולות המחאה תימשכנה ברצף בכל רחבי הארץ והן תתקיימנה לפי תכנית שהפורום יקבע גם בחודשים יולי – אוגוסט.

כפי שנאמר על ידם, "פורום ועדי ההורים הישוביים חוזר ומדגיש את החשיבות במציאת פתרון מיידי לסוגייה הבוערת של הצפיפות בכיתות. שנת הלימודים מסתיימת השבוע ומנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים מחכים ככל עם ישראל לבשורה גדולה בעניין. הפורום קורא לראש הממשלה ולשר החינוך לגלות מנהיגות ואחריות ולדאוג לפתרון ומענה ראויים עבור כל ילדי ישראל".

סרדינים בעמק.שביתת ההורים בעמק חפר (צילום :גרר לפונד)
סרדינים בעמק.שביתת ההורים בעמק חפר (צילום :גרר לפונד)

במסמך שהוציא ועד ההורים המרכזי בעמק חפר לקראת ההפגנה והשביתה נכתב: "כולכם ערים למאבק הארצי שמובילים לאחרונה ועדי ההורים במטרה להשיג פתרון לבעיית הצפיפות בכיתות. אנו מתמודדים עם הבעיה הזו בכל הכלים המוגבלים שעומדים לרשותנו ותוך רתימת המועצה האזורית למציאת פתרונות. אנו עושים כל שניתן ברמה המקומית ובכלל זה קבלת התחיבות לתקצוב ותגבור מראש המועצה האזורית בעמק חפר, רני אידן.

בנוסף, אנו לוחצים לפתיחת בית ספר חדש במעברות, שישמש את כל ילדי העמק ויהווה כלי לויסות הצפיפות בכיתות. בשלב זה, ניתנה תשובה שלילית ממשרד החינוך לפתיחת בית הספר, אולם יזמי בית הספר יחד עם ראש המועצה, מנסים להפוך את ההחלטה במטרה לפתוח את בית הספר כבר בשנת הלימודים הקרובה".

מבחינה חוקית, ידיו של ראש המועצה כבולות על ידי האיסור שהוציא משרד החינוך על פתיחת כיתות לא תקניות. כיוון שכך, החליטו בעמק חפר להקצין את המאבק ולהביאו לפתחו של משרד החינוך. זאת, בשיתוף פעולה ועל דעתם של כל ועדי ההורים של בתי הספר היסודיים בעמק חפר. לכן, הושבתו הלימודים ביום ראשון ה-28 ליוני, בכל בתי הספר היסודיים בעמק חפר.

ראש המועצה רני אידן: "במשך שנים אנחנו נותנים פתרונות יצירתיים להקטנת הצפיפות בכיתות בתקציב המועצה וזאת מתוך אמונה וידיעה שכך נכון לעשות. לא יעלה על הדעת שהמדינה תמנע מאיתנו לתת מענה במקום בו היא נכשלת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות