fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מואשמים בשידול לרצח

פרקליטות מחוז ת"א הגישה לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום נגד אריה (ריקו) שירזי, בן 53 מנתניה, ואסף יריב, בן 42 ממבשרת ציון, בגין שידול לרצח גיא יחזקאל ז"ל ושידול לניסיון רצח אסי אבוטבול

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עורך הדין ניסים מירום וגיא גורן, בין השנים 2002-2004, התחולל מאבק על אזורי שליטה באזור השרון בין משפחת אבוטבול לבין שירזי ועבריינים המקורבים אליו.

איש אמונו של אבוטבול, אלכסנדר (סאשה) זלוצ'בסקי, אשר נרקמו בינו לבין הנאשמים יחסי חברות, גילה להם כי אבוטבול והמנוח הזמין ממנו את רצח שירזי, תמורת 50,000 דולר. משנודע להם הדבר, החליטו הנאשמים לרצוח את אבוטבול ואת המנוח, מקורבו.

הנאשמים שידלו את סאשה, בהציעם לו "הצעה הפוכה", לפיה ירצח את המנוח, בתמורה לסכום של 50,000 יורו. סאשה הסכים להצעתם של הנאשמים. בתאריך 7.10.2003 לאחר מפגש עם אבוטבול והמנוח בגרמניה, רצח סאשה את המנוח, בעזרת אקדח שהסתיר כל העת.

מודעת אבל צ'ארלי אבוטבול (צילום: רותי ברמן)
מודעת אבל. צ'ארלי אבוטבול (צילום: רותי ברמן)

על פי האישום השני, משנוכחו הנאשמים כי תכניתם לרצח צלחה, החלו לקדם תכנית נוספת לרצח אסי אבוטבול בעיר פראג. הנאשמים עודדו ושכנעו את סאשה להוציא אל הפועל את תכנית הרצח בהבטחה לסכום של חצי מיליון דולר במידה והתכנית תצליח.

בשלב ראשון, מסרו הנאשמים שקית ובה כ- 50,000 אירו במזומן, על מנת שתשמש לרכישת אמצעים ולצורך התארגנות, ולשם הכנות שיבצעו למימוש תכנית הרצח.

בתאריך 1.8.2004 המתין מחסל לאבוטבול, מחוץ לקזינו השייך למשפחתו בפראג, וזרק רימון יד לעבר רכבו הממוגן. הרימון התפוצץ וגרם לפציעת עוברי אורח ולנזק לרכבו של אבוטבול.

פרשה 512 כוללת צוות של 11 פרקליטים מפרקליטויות מחוז ת"א (פלילי) ומחוז מרכז בראשות עו"ד ניסים מירום מפרקליטות מחוז ת"א. הצוות כולל את עוה"ד גיא גורן, אלכסנדרה קרא, ניר ביטון ואיריס רמתי מפרקליטות מחוז ת"א  ומיכל מזור קולר, נתנאל בוג'ו, איתן פינקלשטיין, דנה אלון, אילה אורן והילה כהן מפרקליטות מחוז מרכז.

חקירת הפרשה נוהלה באגף לחקירות ולמודיעין להב 433 יאחב"ל וימ"ר תל אביב, בסיוע גורמי האגף לחקירות ולמודיעין וכלל יחידות להב 433 .

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות