fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה הציור שלו

לי בלום מקריית השרון מצליח לשלב את עבודתו כמהנדס מחשבים בהייטק עם אהבתו הגדולה לקומיקס, שנולדה אי שם כשהיה בן שש. בינואר יצא לאור הספר השלישי בסדרה שלו "חללניק" ובקנה עוד הרבה עלילות וציורים 

 

"בסופו של דבר אני הכי אוהב לספר סיפור", אומר לי בלום, מהנדס מחשבים בחברת היי-טק שלקח את האהבה שלו לקומיקס (בעברית, עלילון) צעד אחד קדימה ופתח לפני 11 שנים את ההוצאה לאור, "בלום קומיקס", שבמסגרתה הוא מפרסם קומיקס לילדים שהוא בעצמו כותב ותרגומים של קומיקס מחו"ל.

בלום, בן 34, תושב קריית השרון, ממייסדי פסטיבל הקומיקס הראשון בצפון, פירסם עד כה עשרה ספרי קומיקס, בהם הסדרה "חללניק", אחת מסדרות הקומיקס העלילתיות הבודדות תוצרת כחול-לבן. בנוסף, הוא מעביר סדנאות ללימודי קומיקס לילדים וחלק מעבודותיו מוצגות במוזיאון הקומיקס בחולון.

למה דווקא קומיקס?

"זה חיידק. בגיל שש כבר ציירתי קומיקס, אני ממציא דמויות והן בעצם כותבות את הסיפור".

אפשר להתפרנס מזה?

"עיקר פרנסתי היא הייטק. ההוצאה היא הוצאת בוטיק, אי אפשר רק להתפרנס ממנה".

komiks
"אני מנסה לגרות את הילדים לחשיבה עצמאית ומקורית". לי בלום (צילום: בלום הוצאה לאור)

בינואר יצא לאור הספר השלישי בסדרת "חללניק", "חללניק והמושבה האבודה", שעליו עמל בלום במשך חמש שנים. "אני אוהב אסטרופיזיקה וחלל. חלל הוא עולם שהכל יכול לקרות בו, אבל גם המציאות הישראלית מהדהדת בסיפורים שלי – כמו הווי צבאי, סיום קורס טיס של חללניק, מלחמה וכדומה. אני מנסה לגרות את הילדים לחשיבה עצמאית ומקורית, להיות עם ראש פתוח, לקבל את האחר. חששתי שהילדים לא יתחברו והופתעתי. הם מחכים לכל ספר שיוצא. מספר לספר העלילה הולכת ומסתבכת. הספר הראשון היה קליל, השני מורכב יותר והשלישי כבר מסובך. חללניק הוא טייס קרב חלל אמיץ בצבא של רפובליקה בת אלף עולמות. הוא מפקד של חללית סיור בצבא הבינגלקטי ויוצא למשימה סודית לאיתור של המושבה האבודה לירה".

בהוצאת "בלום קומיקס" מתפרסמים גם תרגומים של קומיקס מחו"ל, פיטי פיט" מהולנדית ו"גרגוילים" מצרפתית.

מי הילדים שמתעניינים בקומיקס?

"ילדים בגילאי 14-6 סקרנים ואינטליגנטים בעלי רמה גבוהה של דמיון ותחכום. אני מופתע מרמת ההבנה שלהם את הסיפור, ואני רואה את זה במכתבים שהם כותבים לי. ככל שאנו מתבגרים, אנחנו מתרחקים מהדמיון. לילדים לא צריך להסביר איך לקרוא קומיקס, הם מתחברים לזה בקלות".

הילדים מגיבים. כריכת הספר השלישי בסדרת "חללניק" (איור: לי בלום)
הילדים מגיבים. כריכת הספר השלישי בסדרת "חללניק" (איור: לי בלום)

איך יוצרים קומיקס?

"זהו תהליך מסודר שיש בו חוקים. זה מתחיל מרעיון שהופך לסיפור שנפרס על פני 50-40 עמודים. אני כותב תסריט ועושה סקיצות. בסוף יש גם עריכה לשונית – אני מקפיד על עברית יפה. אני הכותב, הבמאי, התסריטאי והמלביש. אני מלביש את הדמויות ויש לי שליטה מלאה על מה שהם יאמרו, על ההתנהגות ועל החיים שלהן".

קומיקס פופולארי בארץ?

"לצערי, אין חנויות קומיקס בארץ. ספרי קומיקס תופסים מדף אחד בחנויות הספרים בישראל. בארה"ב יש 5000 חנויות קומיקס. אני מתרגם קומיקס מחו"ל כי אני רוצה להביא לילדים תרבות אחרת".

אולי יתרגמו אותך בעתיד?

"אני לא חושב על זה עדיין. אני מקבל הרבה אהבה וחום מהילדים הישראלים".

את ספריו של בלום ניתן לרכוש בכל חנויות הספרים ברחבי הארץ וגם באתר ההוצאה www.BlumComics.com

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות