fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדריכים בדרכים: לומדים לרכב על אופניים בבית הספר

שי פרוכטמן ואלי דלל צילום עצמי
שי פרוכטמן ואלי דלל צילום עצמי

עיריית נתניה הרחיבה השנה את תוכנית "מדריכים בדרכים" המופעלת בקרב תלמידי הכיתות ג' עד ו'. השנה מקיפה התכנית 10,000 משתתפים מ- 25 בתי ספר יסודיים.

מדובר בתוכנית המשלבת רכישת מיומנויות רכיבה והליכה בטוחה ובתוך כך טיפוח ערכים ובהם ערבות הדדית, אכפתיות, התחשבות בסביבה ובערכי טבע וכן טיפוח אורח חיים בריא.

שילוב התוכנית במערכת החינוך נעשה ביוזמתו של סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל, חובב רכיבה בעצמו. באגף החינוך סוברים כי בעידן שבו השימוש באופניים גובר והולך, יש מקום לטפח מיומנויות, להקנות כללי בטיחות ולקדם את ערכי המוסף הנלווים לפעילות הרכיבה.

שי פרוכטמן ואלי דלל צילום עצמי
שי פרוכטמן ואלי דלל צילום עצמי

לדברי מנהל אגף החינוך היסודי ד"ר שי פרוכטמן התוכנית מופעלת בכל בית ספר כחודש ימים: "בשלב הראשוני, מגיעים הצוותים לבתי הספר ומכשירים שני ילדים מכל כיתה להיות מנהיגים בכיתתם. מיד לאחר ההכשרה והעצמה של הילדים, הם מדריכים את כיתתם בשיעור תיאורטי אודות החשיבות של רכיבה בטוחה ונכונה על אופניים, חשיבות ההליכה לבית הספר וחשיבות התזונה הנכונה. בשלב השני, מגיעים לבתי הספר מדריכי אופניים מקצועיים עם כ – 30 זוגות אופניים, ומדריכים את התלמידים, בשתי קבוצות, במגרשי הספורט, במהלך כשעתיים. במסגרת זו, הם מלמדים אותם את תשעת השלבים הבסיסיים ברכיבת אופניים על פי תוכנית שיובאה מאנגליה ומתרגלים איתם מיומנויות רכיבה נכונה.

אלי דלל: "השאיפה שלנו היא להגיע לכל תלמידי העיר בגילאי ג' – ו' ולמעשה להכפיל את מספר המשתתפים בתוכנית. מדובר בתוכנית ייחודית שיש לה ערך מוסף עצום וכבר כיום ניתן לראות כי תלמידים החלו להגיע לבתי הספר כשהם רכובים על אופניים, הם מודעים לכללי הבטיחות ובעיקר מאמצים את הרכיבה כחלק מאורח חיים בריא."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות