fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגן אנושי

הלידה באמבולנס, החולשה שהפכה להתקף לב והזריקה שהגיעה בדיוק בזמן. ארז אנגל, פרמדיק בכיר בתחנת מד"א בנתניה, מספר על עבודה קשה עם שכר גדול בצידה - הזכות להציל חיים
ארז אנגל
ארז אנגל (צילום: מד"א)

ביום חמישי שעבר התקיים בתחנת מד"א נתניה מפגש של כל עובדי ומתנדבי התחנה לדורותיהם במעמד ראש העירייה מרים פיירברג-איכר, מנכ"ל מד"א אלי בין ומנהל מרחב שרון יוסי רוקח. על הפקת הכנס הייתה אחראית ליאת וולך סמדג'ה, בת 42, שהחלה להתנדב בתחנה בגיל 14 ולפני כמה חודשים חזרה להתנדב. אחד מבכירי תחנת נתניה הוא רב מזר ארז אנגל, בן 49, שעובד במד"א 28 שנים. בצבא הוא שירת כנהג אמבולנס, במילואים כפרמדיק ובמד"א החל את עבודתו כנהג, בהמשך הפך לחובש בכיר ופרמדיק וזה 15 שנים הוא פרמדיק בכיר בתחנה.

איפה לומדים להיות פרמדיק?

"בבית הספר של מגן דוד אדום, בצבא ובאוניברסיטת באר שבע. זהו מקצוע פרא-רפואי, לומדים בו תיאוריה, מעשי ועושים סטאז' בבית חולים. הנהגים במד"א והמתנדבים הם חובשים שעוברים הכשרה והשתלמויות. נותנים מענה ראשוני באירוע ועזרה בשטח לפרמדיק. חובש נושא דרגת מתן ופרמדיק דרגת מזר ובניהול יש דרגת מגן".

בשנת 2012 קיבל אנגל את אות העובד המצטיין מנשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. כמו כן הוא מתנדב באמבולנס המשאלות המסייע לחולים סופניים להגשים את המשאלה האחרונה בחייהם. "אב חולה סופני רצה להשתתף בחתונת בנו", נזכר אנגל, "הוא היה זקוק לליווי רפואי צמוד וזריקות. זוהי פעילות הומניטרית שיזם מנכ"ל מד"א אלי בין אחרי שראה דבר כזה בשוודיה".

לאורך השנים נכח אנגל בעשרות זירות קשות, בין השאר בפיגועים בקניון השרון, במלון פארק ועוד. "לא בכל המקרים אפשר להציל חיים אבל אני אסרטיבי ועושה את המקסימום. באחד המקרים הוזעקנו לחברה גדולה לטפל באדם שאיבד את ההכרה והיה ללא דופק. במשך שעה וחצי ביצענו בו החייאה תוך כדי מתן שוקים חשמליים וטיפול תרופתי. כל הדרך לבית החולים לא הפסקתי בניסיונות ההחייאה ורק בפתח בית החולים חזר הדופק. בסופו של דבר הבחור יצא מבית החולים ללא נזק נירולוגי מוחי. הוזמנתי לסעודת מצווה ולחתונה שלו והתרגשתי יותר ממנו".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"חדשות נתניה".

 

ארז אנגל
ארז אנגל (צילום: מד"א)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות