fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למרות המחאה: תוקם כיתה מעורבת לחינוך הדתי בבית הספר חיים חפר

העירייה החליטה על הקמת כיתה דתית מעורבת בבית ספר חיים חפר, למרות השבתת בית הספר והפגנת המתנגדים. "כאבתי מאוד לשמוע על ההתנהלות וצר לי לחשוב שאיננו מסוגלים בעם שלנו להכיל האחד את השני", אמרה ראש העירייה מרים פיינברג- איכר
בקרוב כיתה מעורבת. בית הספר על שם חיים חפר (צילום :רן אליהו)
בקרוב כיתה מעורבת. בית הספר על שם חיים חפר (צילום :רן אליהו)

המחאה הורי התלמידים  בבית הספר חיים חפר בשכונת רמת פולג בנתניה לא הניבה תוצאות. תוקם כיתה לחינוך הממלכתי דתי בבית הספר חיים חפר, בעקבות מאמציו של עו"ד ניסן שריפי המייצג הורים דתיים בשכונות: פולג ועיר ימים.   אגף החינוך בעירייה קיים השבו ישיבה דחופה שבסיומה הוחלט לפתוח בשנת הלימודים הקרובה כיתה דתית מעורבת, בכפוף למספר הנרשמים.

לדברי ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ההחלטה התקבלה מתוך רצון לתת מענה חינוכי לאוכלוסיה הדתית בשכונות דרום העיר: "במידה ומספר הנרשמים יצדיק פתיחת כיתה, תקדם העירייה בהמשך אל מול משרד החינוך, בניית בית ספר דתי צומח לזרם הממלכתי דתי בדרום השכונה, בצמידות לאזור בתי המלון. העירייה בחנה את כל האפשרויות ובהתייעצות עם אנשי המקצוע נמצא כי זהו הפתרון המיטבי. בית הספר אמור לשרת את תלמידי פולג, עיר ימים ושכונת אגמים".

בקרוב כיתה מעורבת. בית הספר על שם חיים חפר (צילום :רן אליהו)
בקרוב כיתה מעורבת. בית הספר על שם חיים חפר (צילום :רן אליהו)

בעירייה מסבירים כי בעבר התארחו בתי ספר ממלכתיים- דתיים במסגרות ממלכתיות עד לפתיחתם של בתי ספר ייעודיים לזרם. כך קרה עם בית הספר הממלכתי רבין ובית הספר הממ"ד מורשת זבולון וכך היה עם בית הספר הממלכתי לאה גולדברג ועם בית הספר הממ"ד רועי קליין.

לדברי פיירברג- איכר: "בשלב הביניים, כאשר הקמנו את בית הספר הממלכתי- דתי מורשת זבולון, הוא הוקם כשלוחה בתוך בית ספר רבין ואף אחד לא העלה על דעתו להתנגד ואני לא רואה כל סיבה היום להתנגד. ההיפך הוא הנכון, צריך לחבק את הילדים. מדובר בכיתה מעורבת של בנים ובנות והם אינם שונים מילדי חיים חפר. כאבתי מאוד לשמוע על ההתנהלות וצר לי לחשוב שאיננו מסוגלים בעם שלנו להכיל האחד את השני."

"צריך לחבק את הילדים". מרים פיירברג- איכר  (צילום: רותי ברמן)
"צריך לחבק את הילדים". מרים פיירברג- איכר (צילום: רותי ברמן)

ליאת יעקב אמא לשלושה מהם בחיים חפר לא מוכנה לחציצה בין ילדים: "אני לא רוצה שהילדים שלי יחזרו הביתה וישאלו למה יש ילדים שלומדים מעבר לגדר. הצוות העירוני הגיע באופן בלתי צפוי לבית הספר לשעה קלה וראה ששלב א' של בית הספר מאוכלס לגמרי ואילו שלב ב' ובו שלוש כיתות ג' עדיין לא הושלמה בנייתו. הבניה היא בפעימות של כל שנתיים".

לדברי יעקב, כוונת העירייה להקצות לממ"ד את הקומה השנייה של המבנה ולאפשר לילדיו כניסה נפרדת. החדרים שיילקחו ממצבת החדרים של בית הספר חפר תחסר. הממ"ד יקבל קומה שלמה בשביל כיתת אחת. אנחנו בשכונה גרים ביחד דתיים וחילוניים ואין בעיות ואם קיים צורך היה על העירייה לחשוב על כך אבל לא על גבם של ילדים אחרים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות