fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא רק כיכר

מתברר כי הכיכר האינטראקטיבית במרכז העיר היא רק הפתיחה לשורה של תוכניות בנייה למגורים, מסחר, מלונאות, בילוי ופנאי ואפילו בניין מגורים עם דירות להשכרה. עלוית פרוינד, ראש מינהלת מרכז העיר, מספרת איך מתכוונים בנתניה להעיר את מרכז העיר
כיכר ציון (הדמיה: עדנה ישי וילסון אדריכלים)
כיכר ציון (הדמיה: עדנה ישי וילסון אדריכלים)

מחר ב"חדשות נתניה"

ביום עיון של עמותת "מרחב לעירוניות בישראל", שהתקיים בשבוע שעבר, הוזמנה עלוית פרוינד, ראש מינהלת מרכז העיר, להציג את תוכניות העירייה להתחדשות מרכז העיר ובעיקר את פרויקט כיכר העצמאות החדשה. התשובה לשאלה האם הכיכר בעצמה תעשה את השינוי הצפוי במרכז העיר, ברורה לפרוינד.

תוכנית האם

לדבריה, פרויקט הכיכר אמנם מהווה אטרקציה מרכזית וחשובה, אולם תוכנית ההתחדשות העירונית כוללת נושאים נוספים ומגוונים שהם תוצאה של תוכנית אסטרטגית וחשיבה רב מערכתית. את התוכנית קיימה עיריית נתניה כבר בשנת 2008, ביוזמתה של ראש העירייה מרים פיירברג-איכר, ואשר התוותה את הדרך להתחדשות אמיתית של מרכז העיר הוותיק, כל זאת באמצעות צוותים של כלכלנים, אדריכלים ומהנדסים ואף הציבור שהשתתף בתהליך. בצוות המקצועי לקחו חלק משרדי יועצים מהמובילים בתחומם, כמו משרד הכלכלה ברשות פרופ' צמנסקי בן שחר, הכנת תוכנית בינוי עקרונית והתחדשות מתחמי מגורים שהוכנה על ידי משרד האדריכלים מייזליץ-כסיף ומשרד המיתוג BREANDING WM שהכינו המלצות לאופן מיתוג מרכז העיר. אלו היו עבודות מעמיקות ומפורטות בתחום מדיניות הבנייה ותוכנית ישומית להתחדשות העיר. פיירברג-איכר אף גייסה לצורך כך את משרד השיכון ובחסותו הוכנה תוכנית שנקראה "תוכנית האם". מינהלת מרכז העיר הוקמה לצורך יישום התוכנית.

רחוב הרצל עדנה (הדמיה: ישי וילסון ארטיקטורה)
רחוב הרצל עדנה (הדמיה: ישי וילסון ארטיקטורה)

פרוינד הגיעה לנתניה לאחר שעמדה בראש צוות ההקמה של מדרחוב "דרך היין" בזכרון יעקב אשר הפך לפנינה תיירותית ושימשה מנכ"לית החברה הכלכלית בטבריה. עם כניסתה לתפקיד הוחל בביצוע פרויקטים של שדרוג תשתיות במדרחובים המנומנמים של מרכז העיר, מדרחוב תל חי, קראוזה, כיכר הנוטע, מדרחוב הרצל והשוק. תוצאות הפעילות האינטנסיבית של העירייה במרכז העיר לא איחרו לבוא.

"נשתדל לעבור ביחד עם הסוחרים את התקופה הקשה. מניסיון השיפוץ שבוצע
במדרחוב, אני יכולה להגיד בוודאות כי לאחר שבדקנו את פעילותם של מספר
עסקים לאורך תקופת השדרוג, בשנת 2014 עלה מחזור העסקים שלהם ב-40-60
אחוזים"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות