fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כשאני מחזיקה מיקרופון ביד ומתחילה לשיר, אני באקסטזה"

היא הופיעה לצידה של שירי מימון באירוויזיון, זכתה ב"כוכב נולד" הרוסי וברזומה שלה אינספור הופעות בארץ ובחו"ל. אנסטסיה קוזקוב חלמה בילדותה להיות פסיכולוגית או עורכת דין, אבל בגיל 16 נדבקה בחיידק הבמה והפכה לכוכבת פופ במגזר הרוסי
"זמרת בעלת עוצמה, ניסיון וביטחון עצמי, יכולה להרשות לעצמה להתלבש נועז". אנסטסיה קוזקוב (צילום: יבגני ברסטוביצקי)

כשאנסטסיה קוזקוב מנתניה נכנסת לחדר, אי אפשר לפספס אותה. הבלונד הזוהר, הגזרה הדקה ובמיוחד הכריזמה של כוכבת. בכל זאת, אם אתם לא צופי הערוץ הרוסי הישראלי ולא מבלים במועדונים של יוצאי חבר המדינות, סביר להניח שלא תזהו אותה ברחוב ובטח לא כאחת הזמרות הפופולאריות ביותר במגזר הרוסי.

היא רק בשנות ה-30 לחייה, אך הרזומה שלה עשיר מאוד: בשנת 2005 הופיעה כזמרת ליווי של שירי מימון באירוויזיון בקייב, שנתיים אחר כך זכתה במקום הראשון בתחרות "כוכב נולד", של המגזר הרוסי, בתחילת החודש הופיעה בטקס אנשי השנה של ערוץ 9 ובכלל לוח ההופעות שלה עמוס לעייפה. "כשאני מחזיקה מיקרופון ביד ומתחילה לשיר, אני באקסטזה, נהנית מכל רגע", אומרת מי שבכלל תכננה ללמוד משפטים או פסיכולוגיה ונדבקה בחיידק הבמה.

צילום: מוריה נוה
צילום: מוריה נוה

קוזקוב, שעלתה מאוקראינה בגיל 9, נולדה למשפחה מוזיקלית. הוריה הופיעו בהרכבים ברחבי ברית המועצות לשעבר, אביה כפסנתרן ואמה כזמרת, והיא עצמה החלה לגלות כישרון מוזיקלי כבר בגיל 5. היא החלה ללמוד לנגן על פסנתר ותמיד שרה בחגים ובמסיבות. לאחר העלייה לארץ המשיכו הוריה לטפח את הכישרון המוזיקלי שלה. היא למדה פיתוח קול אצל רונן בהונקר והשתתפה בהרכב של ילדים בשירה, דרמה ובריקוד. בגיל 15 קיבלה את ההזדמנות הראשונה להופיע באופן מקצועי. "בהרכב שאבי ניגן בו חיפשו בדחיפות זמרת, ואבי הציע לחבריו לשמוע אותי ולתת לי צ'אנס. הם חששו לקחת נערה בת 15, אך הופתעו מהמהירות בה למדתי את הרפרטואר וההצלחה שלי לעמוג מול קהל. אחרי שנה של הופעות בהרכב הייתי מסוגלת להופיע ערב שלם במועדון. כך נפוצה השמועה שיש ילדה בת 16 שיש לה רפרטואר של 100 שירים בכל השפות, והקהל אהב אותי".

בגיל 16 הפכה קוזקוב לכישרון העולה החדש בקרב הקהל הרוסי, רבים ביקשו להופיע איתה והיא הייתה מבוקשת מאוד להופעות במועדונים הרוסיים ועל במות נוספות בעיר. "הקהל במועדונים היה רוסי, האוכל היה רוסי אבל המוזיקה הייתה בינלאומית כי שרתי בשפות שונות. זו הייתה למעשה ההתחלה של הקריירה שלי. הקהל אהב אותי והבנתי יש לי לאן לשאוף. בתחום המוזיקה יש תחרות גדולה, וכנערה הלהיב אותי מאוד להוכיח שאני יכולה להיות זמרת מקצועית ולהגיע למקומות הגבוהים ביותר".

החשיפה הבינלאומית הראשונה שלה כזמרת מקצועית הייתה בגיל 18 כשהשתתפה באירוויזיון של מזרח אירופה, "סלאבייאנסקי בזאר", שהתקיים בבלארוס: "אמרו לי שמשדרים את התוכנית הזאת בכל מזרח אירופה, זה סקרן אותי מאוד וידעתי שזה יכול לתרום לקריירה שלי. עשיתי אודישן באשקלון ונבחרתי לייצג את ישראל. הייתי בין הזמרות הצעירות בתחרות והרגשתי כמו סינדרלה. לא זכיתי במקום הראשון, אבל קיבלתי את פרס העיתונות ואנשים אמרו שאני ההבטחה של התחרות. הופעתי שם מול 6000 איש, בהם מפורסמים בתעשיית המוזיקה והתקשורת, והבטחתי לעצמי שאחזור לשם שוב ואנצח".

3

עם שובה לארץ החלה קוזקוב בקריירה של זמרת מקצוענית. היא למדה פיתוח קול אצל המורה לאופרה מירלה גרדינרו ובמקביל הוזמנה כל העת לתוכניות אירוח בחו"ל ובערוץ הרוסי הישראלי. ואז הגיעה ההזדמנות להיחשף לקהל הישראלי כזמרת ליווי. "עד אז אני הייתי הכוכבת במרכז הבמה, וככה אני אוהבת את זה. הסכמתי להיות זמרת ליווי רק בגלל שמדובר היה באירוויזיון וידעתי שזה יועיל לקידום הקריירה שלי. להשתתף באירוויזיון זה לעבוד עם אנשי מקצוע הטובים ביותר. התחרות הייתה בקייב ולי זו הייתה חוויה מרגשת במיוחד לחזור לאוקראינה כישראלית שמייצגת את המדינה שלה. הקהילה היהודית חיבקה אותנו והגענו למקום הרביעי".

שנתיים אחרי האירוויזיון השתתפה קוזקוב בתחרות כוכב נולד של ערוץ 9 שהתקיימה בשיתוף פעולה עם הטלויזיה האוקראינית וכבשה את המקום הראשון. "התחרות התקיימה באילת ובין השופטים הבינלאומיים היו גם צביקה פיק ודן תורג'מן. התוכנית שודרה במשך חצי שנה ולאט לאט התחלתי להתפרסם ואנשים החלו לזהות אותי ברחוב. לאחר התחרות החלו להזמין אותי לאינסוף תחרויות שירה במולדובה, אוקראינה, קרים ועוד ובחלק מהן זכיתי במקומות הראשונים".

כיום מופיעה קוזקוב במועדונים, במסעדות ובאירועים עם להקות מובילות, בהיכלי תרבות ובפסטיבלים בכל הארץ. "מאוד פופולרי עכשיו, בארץ ובחו"ל, אירועי יוקרה פרטיים בהשתתפות כוכבים מפורסמים מכל העולם. אני מופיעה בפראג, לונדון, בריסל, פריז ניו יורק וגם במדינות חבר העמים. מדובר באירועים מאוד גדולים שנראים כמו הופעות לכל דבר".

חלק בלתי נפרד מהלוק הבימתי שלה הוא השמלות הצבעוניות והנוצצות. "אני תופרת את השמלות אצל המעצבות גליה להב, יוליה דיכנר ומירי קלה. האופנה הבימתית מושפעת מהוליווד ומזמרות כמו ביונסה וג'ניפר לופז. לאחרונה עוברים לתלבושות יותר יצירתיות כמו בגד גוף עם עיצוב בימתי מטורף. מה שמדונה עשתה לפני 30 שנה, עושות היום הזמרות הצעירות. יש תחרות מטורפת בין הזמרות, כולן רוצות לבלוט וחלק מהעניין זה השמלות החשופות. מבחינתי, רק זמרת בעלת עוצמה, עם אישיות חזקה, ניסיון וביטחון עצמי, יכולה להרשות לעצמה להתלבש נועז. זה מבטא כוח, העזה וחופש הביטוי. בעיני זו לא חשיפה, זו דרך להתבטא".

"זמרת בעלת עוצמה, ניסיון וביטחון עצמי, יכולה להרשות לעצמה להתלבש נועז". אנסטסיה קוזקוב (צילום: יבגני ברסטוביצקי)
"זמרת בעלת עוצמה, ניסיון וביטחון עצמי, יכולה להרשות לעצמה להתלבש נועז". אנסטסיה קוזקוב (צילום: יבגני ברסטוביצקי)

איך את שומרת על הגזרה?
"אני מתאמנת במכון כושר, זה גם עוזר לשמור על מצב רוח טוב. סדר היום שלי הפוך, אני מופיעה בלילות ולא פשוט לקום בבוקר מוקדם, אבל אני עקבית באימונים ומשתדלת לשמור על תזונה נכונה".

למרות ההצלחה, את הכסף הגדול היא עדיין לא ראתה ולאחרונה הצטרפה לאביה, איליה, ולדודתה, אלה, והחלה ללמד פיתוח קול בקונסרבטוריון בסמילנסקי. "בהופעות במועדונים מרוויחים, אבל יש המון הוצאות על עיבודים, אולפנים, תלבושות, ציוד של חדרי חזרות ועוד. זמרת שרוצה להגיע לטופ חייבת משקיעים, למרות שעד היום סירבתי למימון חיצוני והפקתי הכל בכוחות עצמי".

האם את רוצה להיחשף לקהל הישראלי?
"זה יכול להיות נפלא, עד עכשיו לא ממש ניסיתי ולא התמקדתי בשירה בעברית. אני רוצה להיחשף לכל קהל ובעיקר ישראלי. מבחינתי, אין הבדל מול מי אני מופיעה כי מה שאני עושה בא מאהבה שלי למקצוע. הנסיבות הובילו אותי לשיר לקהל הרוסי".

מה החלום?
"להתפתח בתחום השירה ויום אחד למלא את קיסריה. כבר אמרו עליי שאני דומה לבריטני ספירס.  האמת הוא שהסגנון שלי מושפע מביונסה, מריה קלי, וויטני יוסטון ובריטני ספירס, אבל אני רוצה להיות מי שאני ולאו דווקא לתייג את עצמי בנישה אחת. אני אוהבת לשיר בסגנונות מגוונים".

משפחה וילדים נכללים בתוכניות לעתיד?
"בטח. אני רוצה משפחה שבנויה על אמינות ואהבה – משפחה אמיתית ולא בשביל התמונות והלייקים בפייסבוק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות